Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-20, 06:52
  #697
Medlem
Jag är ingen direkt läskdrickare, men jag kommer ihåg som barn/ungdom att Coca-cola vanilla var riktigt god. Men det verkar jag ha varit i minoritet om att tycka.
Citera
2021-05-20, 06:57
  #698
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Fanta Black Orange, mixar dagens barn läsken när dom får ta själva fylla bägaren på McDonalds?
Citera
2021-05-20, 07:06
  #699
Medlem
Jag är för evigt bitter över att min barndomsfavorit shio inte finns längre. Den har varit borta väldigt länge dessutom. En dricka som bör glömmas bort av mänskligheten är festis lakrits, den var hemsk.
Citera
2021-05-20, 07:17
  #700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Hammars bryggeri har en hallonsoda som är mycket lik Guttsta's Finns i en del butiker som har Hammars produkter. Gillar deras Krusbärsdricka och Enbärsdricka De är bland de godare läskedryckerna.
Handlar en hel del Hammars läsk för att sponsra detta fristående bryggeri och deras gamla goda produkter..

En "läsk" jag gärna glömmer är väl "Shandy" maken till bottennapp har aldrig funnits..Långt under ex. "vira blåtira".

Annars väldigt synd att Loranga och Zingo försvann. Äckliga Fanta köper jag aldrig..
Både Zingo och Loranga finns kvar, dock på 1,5l pet. Har inte sett enbärsdricka på många år, var god, lite åt julmusthållet.
Citera
2021-05-20, 07:19
  #701
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Köpte Fanta kokos-annanas (pinacolada) i Turklivs för länge sedan. Älskade den, kanske skulle rycka den var för söt idag.
Citera
2021-05-20, 07:21
  #702
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Både Zingo och Loranga finns kvar, dock på 1,5l pet. Har inte sett enbärsdricka på många år, var god, lite åt julmusthållet.

Loranga finns på 50 cl-flaskor också och Zingo finns åtminstone även på 33 cl-burk.
Citera
2021-05-20, 07:27
  #703
Medlem
CAR!!! En riktigt vidrig läsk i rigello flaska!!

Blev tvärnit när de lanserade dem och fick sedan exportera allt till Saudiarabien
Citera
2021-05-20, 07:36
  #704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, Merry började så. I flera storlekar dessutom.

https://kommerduihag.se/merry-lask/

Är väl från slutet av 60-talet och framåt som man minns den som du säger.

Det där med flera storlekar är heller inte bekant, men framgår av bilderna som tyvärr inte är daterade. Misstänker att det är något senare påfund, de flaskor jag har i minnet var relativt små, 25 cl eller möjligen något större. De såldes aldrig i de kvadratiska backar som alla andra standardglasflaskor (33 cl) levererades i, mer av en enkel pappkartong.
Citera
2021-05-20, 07:39
  #705
Medlem
patukkas avatar
Portello är ändå en dryck jag kan sakna. Riktigt sliskig och go.
Citera
2021-05-20, 07:40
  #706
Medlem
Dr.Brauns avatar
Monster-dricka såklart, som man fick blå tunga av
Citera
2021-05-20, 07:42
  #707
Medlem
Dofternas avatar
Coco Bahia, den underbara idén att göra läsk med smak av cocos och ananas.
Citera
2021-05-20, 07:43
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Både Zingo och Loranga finns kvar, dock på 1,5l pet. Har inte sett enbärsdricka på många år, var god, lite åt julmusthållet.

Zingo (Carlsberg) säljs nog så ofta i burkar, men även 1,5 liters pet-flaskor. Loranga (Vasa Bryggeri, Sundsvall) finns i 33 cl pet samt 1,5 litersflaskor.

Zingo innehåller 8 procent apelsinjuice, Loranga inget alls sådant, enbart smakämnen, dock apelsin och inga andra varianter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in