Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-15, 23:55
Medlem
Tjockstarks avatar
Ja jag säger då de, jävla grävling.

Gick hem från bussen och gled igenom mitt bostadsområde. Det är massor av buskar och träd där. Hörde hur det prasslade till, trodde först det var min grannes katt som jag förövrigt hatar. Så jag skulle skrämma den lite som jag brukar göra hehe.

Men oj vad jag fick ångra det, en grävlingsfan hoppar fram i busken och jag skiter ner mig av rädsla och börjar springa. Jag är väl inte direkt en Bolt så grävlingen hinner precis ikapp mig när jag ska låsa upp dörren in till lägenhetshuset. Langar en spark, kräket backar och äntligen är jag i trygghet. Hårda är dom också, foten mår inte bra. Tog ju i allt jag kunde.

Så kära FB:are nu har jag bestämt att herr G ska dö! Frågan är bara hur? Vill ogärna sätta upp fällor då det finns en hel del slynglar som leker i "parken". Om jag lyckas hitta själva grytet (?) kan man hälla ner något riktigt giftigt? isåfall vad? Vill gärna se att det dör en plågsam död.
Citera
2011-09-16, 00:00
Medlem
Följde den efter dig till din dörr? Är dom SÅ aggressiva?
Citera
2011-09-16, 00:05
Medlem
Haha. Detta kan bli en väldigt festlig tråd om du uppdaterar den kontinuerligt med bilder och hur det går i jakten.

Om du har ett luftgevär eller liknande kan du lägga ut lite mat till den, ligga och lurpassa och sen skjuta den. Tror iofs inte att den dör men det lär skrämma iväg den.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Tyckte också det lät skumt. Och EXTREMT skräckinjagande om det nu är sant.
Citera
Medlem
Riddarhusets avatar
ÄH.
Låt den vara.
Utgör den en fara så anmäl detta till polisen.
Plåga den inte
Citera
2011-09-16, 00:06
Medlem
haha känns nästan som att det är Herr G som ska förklara krig med dig eftersom du sparkade honom. Så nästa gång du ser någonting ljuvligt som du vill springa och klämma på, DON'T, its a trap.

nåväl, hur mycket är du villig att göra mot rackartyget, pratar vi skrämma iväg den eller ett blodtörstigt tredje världskrig där bara en går levande ifrån?
Citera
2011-09-16, 00:13
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Blev helt förvånad. Uppväxt på landet och har träffat på en hel del djur ute i skogarna med aldrig har jag blivit jagad

Blir dom mer aggressiva utifall de har grävlingsbarn i närheten? När föder dom? Ska försöka samla ihop så mycket information först så jag ligger på +.

Hockeytrunken:Luftgevär har jag inte här, men nja springa omkring med en bössa här är nog inte så uppskattat även om det skulle vara jävligt kul

Riddarhuset : inte en chans att jag blandar in polisen, detta är mellan Herr G och mig!!

BiBoB: Ett världskrig utan tvekan, kräket ska få lida. Men även kattfan som "lurade" mig. Fast om Herr G attackerar katten så blir han en hjälte i mina ögon men tills dess så är det krig.

Hur citerar jag flera?
Citera
2011-09-16, 00:14
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Är det sant att grävlingar biter så hårt att det knakar i bena hos människor? I så fall, ta med dig en pinne nästa gång du ska ut på jakt

Annars sjukt att den jagade dig till dörren, haha!
Citera
2011-09-16, 00:14
Medlem
cpskadans avatar
Visserligen är det jaktsäsong för grävling nu, men krävs inte jaktlicens för att få döda de stackarna?

Försök vara diplomatisk istället, bjud på pannkaka och grädde så ska du se att han inte är lika tvär när du kommer och stör honom i hans livsviktiga maskjakt inför vintern.
Senast redigerad av cpskadan 2011-09-16 kl. 00:16.
Citera
2011-09-16, 00:16
Medlem
cpskadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Är det sant att grävlingar biter så hårt att det knakar i bena hos människor?

Nej
Citera
2011-09-16, 00:16
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Är det sant att grävlingar biter så hårt att det knakar i bena hos människor? I så fall, ta med dig en pinne nästa gång du ska ut på jakt

Hmm har hört samma men aldrig fått det bekräftat att det är sant.

JA! Tänk om jag hade dragit en vurpa eller nått. Hade ju fan fått men för livet.......
Citera
2011-09-16, 00:18
Medlem
Citat:

Jag har också hört detta men om det är sant eller ej vettefan. En lösning ska ju i alla fall vara att stoppa in knäckebröd i stövlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in