Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-17, 19:58
  #1
Medlem
Boolios avatar
Älskar FFX - Och fick nu reda på att Square Enix kommer släppa detta dunderspel i HD till både PS3 och Vita.

"Square Enix har berättat att de tänker släppa en HD-version av PlayStation 2-rollspelet Final Fantasy X till både PlayStation Vita och PlayStation 3.

Vi har inte fått något releasedatum för nyverionen. "
- Eurogamer

Så vad tror ni, kommer det bli endast en HD uppgradering eller kommer det finnas lite nya grejer, och t om kanske online läge?

Får någon ny/mer information om det här dunderspelet, posta det gärna här!
__________________
Senast redigerad av Boolio 2011-09-17 kl. 20:00.
Citera
2011-09-17, 20:17
  #2
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolio
Så vad tror ni, kommer det bli endast en HD uppgradering eller kommer det finnas lite nya grejer, och t om kanske online läge?
Varför skulle Final Fantasy X få ett onlineläge? Och vad skulle det vara bra för?

Det lär handla om ännu en vanlig HD-uppdatering bara.
Citera
2011-09-17, 20:21
  #3
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Varför skulle Final Fantasy X få ett onlineläge? Och vad skulle det vara bra för?

Det lär handla om ännu en vanlig HD-uppdatering bara.
Jo det är sant, FFX är ju ett singelplayer spel. men skulle dock vara kul om man kunde joina ett spel som tex Yuna (bara för nämna någon) och hjälpa till lite, lite som upplägget Fable 2.

Edit: eller spela lite roliga grejer iallefall utanför singleplayerspelet online såsom Blitzboll, skulle vara kul.
Citera
2011-09-17, 20:38
  #4
Medlem
archeons avatar
Fan va grymt! Älskar FFX, mitt favospel!

Vi får hoppas på lite nya saker också ofc.
Citera
2011-09-17, 20:46
  #5
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Fan va grymt! Älskar FFX, mitt favospel!

Vi får hoppas på lite nya saker också ofc.
Jag tror nämligen det blir det (borde bli något nytt, brukar alltid bli något nytt) -Precis som klassiska Resident Evil som blev en Remake till gamecube, det bjöd ju på lite nya grejer och rum tex, likaså MGS Twin Snakes bjöd ju på lite nytt också som tex att man kunde välja "FPS synvinkeln" när man siktade/skjöt.

Jag hoppas det blir lite nya grejer i FFX, isåfall kommer jag skaffa det. Blir det "enbart" HD remake, så vettefasen om jag skaffar det dock. HAr lirat PS2 versionen så många ggr.
Citera
2011-09-17, 20:59
  #6
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Men seriöst.....detta är ju bara för att få in lite extra pengar...Det är ju redan skit snyggt varför skulle det behöva bli "snyggare"
Citera
2011-09-17, 21:15
  #7
Awaiting Email Confirmation
Kommer förmodligen köpa detta! Älskar spelet. Uppdatera blitzball lite så kan man lira skiten hur länge som helst
Citera
2011-09-17, 21:16
  #8
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Men seriöst.....detta är ju bara för att få in lite extra pengar...Det är ju redan skit snyggt varför skulle det behöva bli "snyggare"
Handlar väl snarare om att man ska kunna spela det på PS3, eftersom alla inte har den första modellen. Samt att ett PS2 uppkopplat till en normal tv idag ser ut som skit.

Personligen hoppas jag dock att de INTE lägger till något menlöst onlineläge och börjar ändra saker och ting.
Final Fantasy X är ett bra spel och det vore kul att bara kunna spela det igen utan en tjock-tv.
Citera
2011-09-17, 21:20
  #9
Medlem
RetroPixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejglenn
Kommer förmodligen köpa detta! Älskar spelet. Uppdatera blitzball lite så kan man lira skiten hur länge som helst


Behövs uppdateras mer än lite, Blitzball måste vara det absolut tråkigaste minispelet någonsin alla kategorier. Det var så tråkigt att det gjorde ONT att spela
Citera
2011-09-17, 21:24
  #10
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
Behövs uppdateras mer än lite, Blitzball måste vara det absolut tråkigaste minispelet någonsin alla kategorier. Det var så tråkigt att det gjorde ONT att spela
Skojar du? Det var ju hur kul som helst! O som han skrev lite längre upp, man kan spela det hur länge som heslt typ, så kul är det. Och kanske kan bli ännu roligare till PS3... Får la hoppas.
Citera
2011-09-18, 15:52
  #11
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Som jag fattat det så ska det inte vara hundra procent säkert att det kommer till vita, men kan ha fel. Själv hoppas jag dom bara gör det till HD, annars finns det VÄLDIGT STOR risk att SE förstör spelet. Jag vill ha det igen har ju bara kört igenom det 3 ggr
Citera
2011-09-18, 20:14
  #12
Medlem
Boolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
Som jag fattat det så ska det inte vara hundra procent säkert att det kommer till vita, men kan ha fel. Själv hoppas jag dom bara gör det till HD, annars finns det VÄLDIGT STOR risk att SE förstör spelet. Jag vill ha det igen har ju bara kört igenom det 3 ggr
När jag bläddrar igenom samtliga av dom större spelsajterna så påstår alla dom att det kommer till både PS3 och vita. Och på vissa ställen, inklusive Eurogamer jag citerade på första inlägget står det att dom inte vet datumet när det kommer men på ett ställe står det att "FFX HD" kommer ut i samband med Vita kommer ut och samtidigt också då till PS3.

Square Enix has announced that Final Fantasy X is in development for PlayStation 3 and Vita. The news was delivered at Square Enix’s TGS 2011 conference. - Gamingeverything

Details are currently scarce, as the game is still in development. But Final Fantasy X HD will be coming to both PlayStation 3 and PlayStation Vita. - IGN
(Videon som är där, kolla på 2:15 nämner någon som jobbar på IGN som var på TGS att det släpps till båda också. http://ps3.ign.com/articles/119/1194253p1.html.)

Instead of remaking VII, Square-Enix is giving Final Fantasy X the HD treatment, remaking it for both the PlayStation 3 and the Vita. - GamesRadar

(kan fortsätta och länka typ samma text, ingen mening - Det verkar onekligen som det kommer till båda vilket är mkt bra, Vita lär ju bli kraftfull också, dock köper jag personligen det till PS3 om jag köper det)

Lite OT: Tycker dock man läser på många ställen att folk är mer besvikna än glada bara för det inte är FFVII som dom gör en remake av... Och att vissa kommer bojkotta "FFX HD" bara för det kommer istället för sjuan, löjligt måste jag säga.

Edit: Vita kommer ju ha HD eller, efter vad jag uppfattat?
__________________
Senast redigerad av Boolio 2011-09-18 kl. 20:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in