Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-16, 14:24
Medlem
Mn kontrollerar kvinnor av den enkla anledningen att dom vill dricka sina l, kriga, sla och jaga.
Om man gav kvinnor i fattiga lnder mer makt skulle det inte vara lika fattigt d kvinnor hellre ser sina barn (dttrar) utbildade n slita p flt och inte f g i skolan, fr sen gifta sig med ngon lat man. Minns inte var men man har kommit p att bistndpengar med frdel ges till kvinnor d mn mer intresserar sig fr vapen, l och annat ondigt medans kvinnor vill bygga upp sin by/sitt samhlle. Fr bygga upp ngot mste alla hjlpa till och varfr vissa mn anser det vara ondigt vet bara dom sjlva.

Samhllet r med individanpassat nu fr tiden man behver inte tnka p andra lngre (tror man) och man klampar fram och tror sig vara frmer n andra. Frr va man mer beroende av att vara snll och hjlpa andra stlla upp osv, s r inte samhllet uppbyggt lngre (knns det som) kanske det pverkar kvinnors snllhet vad fan vet jag, men ju mer jmstllt det blir desto svinigare kan vi tjejer kanske vara precis som killar.

Fr vara snll ska man tjna ngot p det och hur mnga trdar lser man inte om snlla mnniskor som lnar ut pengar/hjlper folk sen inte fr tillbaka ett skit varken av killar eller tjejer.

Trkigt men kanske det alltid funnits "elaka" mnniskor, kanske du har en frmga dra p dig elaka tjejer vvad vet jag..
Jag febersvamlar bara..
Citera
2011-10-16, 14:39
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Jag hller med Sana.
I de lnder dr kvinnor r mer jmnstllda och r med och bestmmer s krigas det mindre. Det r ganska ltt att se sig om i vrlden och se att det stmmer.
Citera
2011-10-16, 14:42
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Mn kontrollerar kvinnor av den enkla anledningen att dom vill dricka sina l, kriga, sla och jaga.
Om man gav kvinnor i fattiga lnder mer makt skulle det inte vara lika fattigt d kvinnor hellre ser sina barn (dttrar) utbildade n slita p flt och inte f g i skolan, fr sen gifta sig med ngon lat man. Minns inte var men man har kommit p att bistndpengar med frdel ges till kvinnor d mn mer intresserar sig fr vapen, l och annat ondigt medans kvinnor vill bygga upp sin by/sitt samhlle. Fr bygga upp ngot mste alla hjlpa till och varfr vissa mn anser det vara ondigt vet bara dom sjlva.

Samhllet r med individanpassat nu fr tiden man behver inte tnka p andra lngre (tror man) och man klampar fram och tror sig vara frmer n andra. Frr va man mer beroende av att vara snll och hjlpa andra stlla upp osv, s r inte samhllet uppbyggt lngre (knns det som) kanske det pverkar kvinnors snllhet vad fan vet jag, men ju mer jmstllt det blir desto svinigare kan vi tjejer kanske vara precis som killar.

Fr vara snll ska man tjna ngot p det och hur mnga trdar lser man inte om snlla mnniskor som lnar ut pengar/hjlper folk sen inte fr tillbaka ett skit varken av killar eller tjejer.

Trkigt men kanske det alltid funnits "elaka" mnniskor, kanske du har en frmga dra p dig elaka tjejer vvad vet jag..
Jag febersvamlar bara..

S att .. du sger allts att det Johan86 fick lra sig som liten knatte r korrekt och att kvinnor liksom r lite bttre n mn s att sga?
Citera
2011-10-16, 15:16
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberMensch
Men det r ju du sjlv som sger att det kommer frn bl a media. Jag skulle vilja se exempel p var det str eller sgs att kvinnor r mer oskyldiga och snlla n mn, jag har nmligen missat det. Mina frldrar har ocks missat att bertta detta fr mig och i mina skolor mste de glmt bort att ta med detta i undervisningen.

Jag tror TS menar att kvinnor ofta sknmlas i bland annat media, inte att det finns en lnk till en artikel som heter "Kvinnor r snllare mn".

Exempelvis s ser man ofta drottningen och prinsessorna i vlgrenhetssammanhang, medan kungen mest springer runt och... gr vad nu en kung frvntas gra, fr man anta. Det r sdant som frmedlas till omvrlden via media.

Likas vet jag hur pojkar runt omkring mig alltid blir tillsagda att "vara snll mot flickorna", eftersom de inte kan frsvara sig p samma stt. Det kanske r detta som TS tolkar som "snll och oskyldig". En liten flicka som grter fr ofta mer uppmrksamhet n en liten pojke som grter.

Man kan anta att TS blivit bitter nr han insg att hans bild p kvinnor inte stmde med verkligheten.

Jag kan inte tnka mig att det r p grund av kvinnors "ondska" som vi blivit frtryckta s lnge, inte heller att det r drfr arablnderna vljer att frtrycka sina kvinnor. Det handlar nog mer om att det r bekvmast s.
Citera
2011-10-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Jag tror TS menar att kvinnor ofta sknmlas i bland annat media, inte att det finns en lnk till en artikel som heter "Kvinnor r snllare mn".

Exempelvis s ser man ofta drottningen och prinsessorna i vlgrenhetssammanhang, medan kungen mest springer runt och... gr vad nu en kung frvntas gra, fr man anta. Det r sdant som frmedlas till omvrlden via media.

Likas vet jag hur pojkar runt omkring mig alltid blir tillsagda att "vara snll mot flickorna", eftersom de inte kan frsvara sig p samma stt. Det kanske r detta som TS tolkar som "snll och oskyldig". En liten flicka som grter fr ofta mer uppmrksamhet n en liten pojke som grter.

Man kan anta att TS blivit bitter nr han insg att hans bild p kvinnor inte stmde med verkligheten.

Jag kan inte tnka mig att det r p grund av kvinnors "ondska" som vi blivit frtryckta s lnge, inte heller att det r drfr arablnderna vljer att frtrycka sina kvinnor. Det handlar nog mer om att det r bekvmast s.

Helt korrekt, det gr inte att lnka till en enskild artikel som sger "kvinnor r snllare n mn".

Som du skriver, det r alltid mer synd om en kvinna. Frstter sig en kvinna i en dlig situation s r det vldigt ofta s synd om henne. Men en man r det inte synd om, han fr skylla sig sjlv. Typ.

ven s har media/skola osv bilden av att man ska vara snll mot kvinnorna, uppvakta dom, vara en gentleman(hlla upp drren, ge dom presenter osv osv osv), ge dom det dom vill, ja nstintill fjska fr kvinnorna fr det r vad dom vill, ven s sger mnga kvinnor sjlva det.(det skapar en bild av att dom r oskyldiga snlla saker) Sen r verkligheten sn att dom dras till bad boys och dom pissar p dom snlla gentlemnnen.

Jag menar inte att det r uteslutande kvinnors "ondska" som gjort det. Men hur kvinnor i allmnhet gillar att manipulera, g bakom ryggen och "ljuga" genom att sga en sak men mena en annan(ofta vet inte ens kvinnor sjlva vad som vill). r ngot som skapar mycket frustration ibland mn och jag tror det har haft en stor pverkan i det hela.
Senast redigerad av Johan86 2011-10-16 kl. 16:23.
Citera
2011-10-16, 16:20
Medlem
Lite OT, men nd. Det var en lrare, lgstadiet eller ngonstans dr, som bestmde sig fr att brja ge ordet till flickorna lika mnga gnger som pojkarna i klassen. Pojkarna upplevde det s som orttvist och tyckte att flickorna fick prata mer (trots att de inte fick det) och "bestraffade" flickorna genom att vara sura p dem, vilket till slut ledde till att flickorna bad sin lrare sluta vara rttvis.

Det r inte bara kvinnor problemet ligger hos, ven fast det r sknt med en syndabock fr sina problem
Citera
2011-10-16, 16:43
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia

Exempelvis s ser man ofta drottningen och prinsessorna i vlgrenhetssammanhang, medan kungen mest springer runt och... gr vad nu en kung frvntas gra, fr man anta. Det r sdant som frmedlas till omvrlden via media. etc etc
Oj vilken tur att du dk upp och berttade detta!

Konfirmeringsbias har ju frsts inget med detta att gra, tnk s dumt av mig att tnka s tihi. Smisk p mig.
Citera
2011-10-16, 16:46
Medlem
Sargans avatar
Knner igen mig i det TS skriver, ven om jag inte riktigt hller med om att det ska behva g s lngt att kvinnorna ska behva kontrolleras.

Dremot tycker jag att detta beteende finns inom vissa grupperingar, det gller allts sklart inte alla utan endast en mindre del som syns och hrs vldigt mycket, tyvrr.

Jag vxte ocks upp med tron att kvinnor var snlla varelser men har ftt lra mig den hrda vgen ocks.

Var kom d detta ifrn? Jo ifrn morsan, mormor och deras vrderingar om hur man ska bet sig och inte svina, hora och s vidare. Ja liksom den hr omtnksamheten som r ytterst svrfunnen idag. Morsan var ju alltid schysstare n farsan och det har ocks strkt synen till viss del.

Idag frsker mnga kvinnor vara mn och det r ungefr lika upphetsande som att runka till IKEA-katalogen... haha
Citera
2011-10-16, 16:48
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargan
Var kom d detta ifrn? Jo ifrn morsan, mormor och deras vrderingar om hur man ska bet sig och inte svina, hora och s vidare. Ja liksom den hr omtnksamheten som r ytterst svrfunnen idag. Morsan var ju alltid schysstare n farsan och det har ocks strkt synen till viss del.
Usch vilket tvttkta svin du har till mor! Att hjrntvtta sin son p det viset. Ren och skr ondska.
Citera
2011-10-16, 17:16
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Som du skriver, det r alltid mer synd om en kvinna. Frstter sig en kvinna i en dlig situation s r det vldigt ofta s synd om henne. Men en man r det inte synd om, han fr skylla sig sjlv. Typ.
Det har du helt rtt och det r vl s tjejer vill ha det fr det vrsta en tjej kan f hra r vl typ att ngot hon gjorde orsakade ngot som hnde. S ja tjejer r i viss mn objekt fr att de vill ha det s.

Citat:
ven s har media/skola osv bilden av att man ska vara snll mot kvinnorna, uppvakta dom, vara en gentleman(hlla upp drren, ge dom presenter osv osv osv), ge dom det dom vill, ja nstintill fjska fr kvinnorna fr det r vad dom vill, ven s sger mnga kvinnor sjlva det.(det skapar en bild av att dom r oskyldiga snlla saker) Sen r verkligheten sn att dom dras till bad boys och dom pissar p dom snlla gentlemnnen.

Egentligen tycker jag att man borde mrka snabbt vad som funkar och vad som inte funkar och skita i vad fr budskap alla ruttna filmer pumpar ut.

Citat:
Jag menar inte att det r uteslutande kvinnors "ondska" som gjort det. Men hur kvinnor i allmnhet gillar att manipulera, g bakom ryggen och "ljuga" genom att sga en sak men mena en annan(ofta vet inte ens kvinnor sjlva vad som vill). r ngot som skapar mycket frustration ibland mn och jag tror det har haft en stor pverkan i det hela.

Det du beskriver hr r exempel p hur killar blivit lrda att tjejer ska behandlas "fint" men fortfarande inga exempel p hur man utmlar tjejer som snllare?
Citera
2011-10-16, 17:22
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Menar du att du trodde att kvinnor var "snllare" och "oskyldigare" n mn? Om det stmmer att mn blir uppfostrade att tro s skulle det var intressant att kunna peka p exakt hur den sk kunskapen frmedlas. Allts om det r via media, mormor eller nt helt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av AberMensch
Ja jag frstr inte heller var man fr den uppfattningen ifrn? Varfr skulle kvinnor vara mer snlla och oskyldiga n mn? Vem sger det? Varfr har jag missat detta?

I princip s basunerar varenda samhllsinstitution ut det. Grundskola, gymnasium, universitet, radio, TV, riksdag, regering, dagstidningar och s vidare. Den som har missat detta r antingen: 1) blind, 2) hjrntvttad eller 3) ond.

Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Blitt dumpad eller?

Det r ingen skillnad p Mn och kvinnor (frutom mellan benen d..)

skaffa dig en tjej som du trivs med
Dynga, srja och smrja. Det r en enorm skillnad p mn och kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSyndrome
Om du inte klarar av jmnstllda kvinnor s sger det nog mer om dig som kille, n om kvinnorna...
Att du som kille str ut med "jmnstllda" (sic) kvinnor sger mer om dig n om kvinnorna. Att man r s kastrerad, feminiserad och homosexuell att man str ut med dagens "frigjorda", "moderna" och "starka" kvinnor bevisar bara hur vrdels man r som mnniska. Det finns ingenting positivt alls i "moderna" och "jmnstllda" (sic) kvinnor. Varken fr oss mn eller fr de europeiska folken (dr feminismen har spridit sig) som helhet.
Citera
2011-10-16, 17:28
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
I princip s basunerar varenda samhllsinstitution ut det. Grundskola, gymnasium, universitet, radio, TV, riksdag, regering, dagstidningar och s vidare. Den som har missat detta r antingen: 1) blind, 2) hjrntvttad eller 3) ond.

Sger inte att det inte r s men om det r s s tycks det vara s subtilt att det inte finns ngra konkreta exempel. Hur ska man kunna motarbeta ngot som inte ens gr att exemplifiera?

Jag som tjej kan ju rada upp exempel p hur jag fick lra mig att jag var lite uslare n killar p olika stt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in