Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-16, 13:43
Medlem
Jag har under strre delen av mitt liv sett kvinnor som snlla, oskyldiga sm sta varelser eftersom det r vad vi blivit uppfostrade till hr i Sverige. Och Sverige r ett av dom lnder i vrlden dr kvinnor har mest frihet.

Men genom livserfarenhet har jag lrt mig att kvinnor generellt r lmska varelser, ljuger, manipulerar, gr bakom ryggen,tnker enbart p sig sjlva och uttnyttjar allt och alla s mycket dom kan samt dom stter sig sjlva p en pediestal.
Jag vet mnga tjejer som inte ens umgs med tjejer pga dessa anledningar, dom umgs bara med killar pga att vi generellt r mycket mer raka och rliga. Dom har trttnat p hur tjejer beter sig helt enkelt(detta r vad dom sjlva sagt). Men jag kan inte komma p ett enda fall dr det motsatta hnt, killar trttnat p att umgs med killar och umgs drfr bara med tjejer.

Jag har hela mitt liv sett kvinnor som oskyldiga och snlla(som jag blivit upplrd) och drmed sett ned p arablnder osv fr att dom kontrollerar sina kvinnor, samt ven Sverige frr hade bra kontroll p sina kvinnor och det var mn styrde(ven det tyckte jag var fel).

Men genom livets gng har min syn ndrats mer och mer pga livs erfarenheter och jag har p senare tid brjat frst varfr arablnderna kontrollerar sina kvinnor samt varfr vi i Sverige gjorde det frr. Och jag brjar tro att s jag beskriver kvinnors beteende generellt i detta inlgg r anledningen till att arablnderna samt vra egna frfder kontrollerade sina kvinnor. Dom hade insett detta sjlva och satte drfr ett jrngrepp p dom.

Ngon som hller med mig och tror att detta r en stor anledning till varfr kvinnor blivit kontrollerade?

Bara kolla p dagens Sverige, desto mer frihet vi ger kvinnorna, desto mer inser mnnen varfr kvinnorna en gng var kontrollerade. Tror ni att mnnen ngon gng i framtiden kommer trttna och brja kontrollera kvinnorna igen?

edit : Finns ngra f guldkorn av kvinnor som inte r p detta sttet. Men nstan alla r.
Citera
2011-10-16, 14:00
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Menar du att du trodde att kvinnor var "snllare" och "oskyldigare" n mn? Om det stmmer att mn blir uppfostrade att tro s skulle det var intressant att kunna peka p exakt hur den sk kunskapen frmedlas. Allts om det r via media, mormor eller nt helt annat.
Citera
2011-10-16, 14:01
Medlem
Medicinens avatar
Blitt dumpad eller?

Det r ingen skillnad p Mn och kvinnor (frutom mellan benen d..)

skaffa dig en tjej som du trivs med
Citera
2011-10-16, 14:04
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Menar du att du trodde att kvinnor var "snllare" och "oskyldigare" n mn? Om det stmmer att mn blir uppfostrade att tro s skulle det var intressant att kunna peka p exakt hur den sk kunskapen frmedlas. Allts om det r via media, mormor eller nt helt annat.
Ja jag frstr inte heller var man fr den uppfattningen ifrn? Varfr skulle kvinnor vara mer snlla och oskyldiga n mn? Vem sger det? Varfr har jag missat detta?
Citera
2011-10-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta

Media,familj,skola osv osv

Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Blitt dumpad eller?

Det r ingen skillnad p Mn och kvinnor (frutom mellan benen d..)

skaffa dig en tjej som du trivs med

Inte blivit dumpad, detta r min livserfarenhet.

Det r en stor skillnad p mn och kvinnor, fr den dr "mellan benen" r vad som styr vra hormoner. Hormoner pverkar beteende ngot oerhrt mycket.
Citera
2011-10-16, 14:07
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Kan du inte lnka var det str?
Citera
2011-10-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberMensch
Kan du inte lnka var det str?

Ja fr att en generell livsuppfattning vad jag generellt lrt mig genom livet finns i en lnk?

Har du gtt utanfr drren r det knappast en nyhet att vldigt mnga delar min uppfattning.
Citera
2011-10-16, 14:09
Medlem
Jag tror snarare har du haft oturen att trffa ngra osympatiska individer, eller s attraherar du en viss typ av kvinnor. Eftersom vi alltid str i centrum fr oss sjlva r det naturligt att vara egoistisk. Jag upplever inte mn som rakare eller rligare. Dremot tror jag att det r svrt fr mnga mn att frst kvinnor, vilket ltt kan tolkas p ett felaktigt stt. Personligen fredrar jag att umgs med kvinnor, d de har lttare att relatera till knslor, r mer ppna och sociala.
Senast redigerad av Lee.Stavros 2011-10-16 kl. 14:12.
Citera
2011-10-16, 14:11
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ja fr att en generell livsuppfattning vad jag generellt lrt mig genom livet finns i en lnk?

Har du gtt utanfr drren r det knappast en nyhet att vldigt mnga delar min uppfattning.

Jag har hrt det frut men jag vet inte i vilken situation en pojke blir upplrd att det r s. Skulle vara intressant att hra mer fr det r ju vldigt tragiskt om det r s fr mnga.

Mnga tjejer har ju samma uppfattning men inte heller dr vet jag varifrn det kommer.
Citera
2011-10-16, 14:12
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:

Citat:

Men det r ju du sjlv som sger att det kommer frn bl a media. Jag skulle vilja se exempel p var det str eller sgs att kvinnor r mer oskyldiga och snlla n mn, jag har nmligen missat det. Mina frldrar har ocks missat att bertta detta fr mig och i mina skolor mste de glmt bort att ta med detta i undervisningen.
Citera
2011-10-16, 14:20
Medlem
hemliga.agentens avatar
Frst och frmst finns det killar som r manipulativa, ljuger (finns fakta p att man tar emot 10-60 lgner per dag, TEDtalk) och r allmnna svin ocks.

Det finns INDIVIDER, inte vandrande knsroller...

Att du ogillar kvinnor beror p dig sjlv, det r ditt problem, din syn, ditt umgnge/kompiskrets inte de ca 4 miljoner kvinnorna.

Jag lskar kvinnor (och dom jag ogillar, s som Kissie och andra urblsta individer, undviker jag)
Citera
2011-10-16, 14:22
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Ngon som hller med mig och tror att detta r en stor anledning till varfr kvinnor blivit kontrollerade?
Kvinnor har samma frihet som mn. Och om du lser alla trdar om hur mn frsker med olika knep, lgner, tricks, etc bara fr att f kvinnor i sng, s r det vl inte konstigt om kvinnor ger igen med samma mynt?
Om du inte klarar av jmnstllda kvinnor s sger det nog mer om dig som kille, n om kvinnorna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in