2011-10-19, 16:39
Medlem
Hej. Hittade ingen riktig iCloud-tråd men det finns säkert fler en jag som har frågor.
Har uppdaterat till Lion nu och ska sätta igång ordentligt med iCloud. Upptäcker då att man endast kan koppa @me.com-adressen till iClouds mailtjänst. Man kan alltså inte koppla sin hotmail eller skolmail till iCloud?
Citera
2011-10-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Hej. Hittade ingen riktig iCloud-tråd men det finns säkert fler en jag som har frågor.
Har uppdaterat till Lion nu och ska sätta igång ordentligt med iCloud. Upptäcker då att man endast kan koppa @me.com-adressen till iClouds mailtjänst. Man kan alltså inte koppla sin hotmail eller skolmail till iCloud?
Man kopplar väl den e-mail man har på sitt apple-ID?
Citera
2011-10-19, 16:46
Medlem
Sllones avatar
Citat:

Självklart inte.
iCloud har sin egen mailtjänst, det är därför den fungerar genom alla enheter.
De som har MobileMe kommer migrera över till iCloud sen (nästa år för mig)
De som inte har får helt enkelt skapa en ny iCloud mail.

Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Man kopplar väl den e-mail man har på sitt apple-ID?

En polare testade de, fungerade inte.
Citera
2011-10-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
En polare testade de, fungerade inte.

jag kunde använda mitt apple-id som är en hotmail.com-adress och det fungerade för min syster med.
visserligen kan man skapa en ny (gratis) me.com-mail och använda den som apple-id. det väljer man själv vilket man anser vara bäst.
Citera
2011-10-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
jag kunde använda mitt apple-id som är en hotmail.com-adress och det fungerade för min syster med.
visserligen kan man skapa en ny (gratis) me.com-mail och använda den som apple-id. det väljer man själv vilket man anser vara bäst.
Jag har också kopplat mitt till en hotmail-adress och sen skapat en @me-adress.
Nån som vet hur bra det funkar att vidarebefodra mailen till @me-adressen? Vore svingött om man slapp trycka "läst" på padda, mobil och dator.
Citera
2011-10-20, 14:17
Medlem
Citat:
Jag har också kopplat mitt till en hotmail-adress och sen skapat en @me-adress.
Nån som vet hur bra det funkar att vidarebefodra mailen till @me-adressen? Vore svingött om man slapp trycka "läst" på padda, mobil och dator.

Jag har lite samma problem och vad jag har förstått går det inte att använda @me adressen som sitt apple-id om man tidigare har en hotmail eller något annat som id.

Vad man får göra är ju att byta sin e-mail till @me adressen så att alla mail kommer dit, men man måste dock ha kvar hotmailen eftersom den är kopplad till apple-id och funkar som loginnamn.

Tycker det här är väldigt rörigt och hoppas att Apple får ordning på detta snart! Jag vill endast ha en adress (@me adressen) som funkar till allt, men det går inte i nuläget.
Citera
2011-10-31, 15:10
Medlem
Slashcares avatar
Kan man ladda upp egna filer till iCloud? Det gick med forna iDisk, men hur gör man nu? Går det ens?
Citera
2011-10-31, 21:14
Medlem
Nån som har koll på om det går att lägga upp bilder på icloud ??
Citera
2011-11-01, 21:47
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulundell

Hur menar du? Typ Bildström funktionen?

Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Kan man ladda upp egna filer till iCloud? Det gick med forna iDisk, men hur gör man nu? Går det ens?

Hela iDisk principen e död, finns bara för gamla MobileMe användare just nu tills de abonemangen e slut.
Citera
2011-11-01, 23:48
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Nepp. iCloud är till för att lagra t.ex. iPhone backups, Photo Stream-bilder, sparad app-data och liknande, det är tyvärr inte som Dropbox.
Citat:
Ursprungligen postat av ulundell
Ja. Med Photo Stream aka Bildström laddas dina senaste tusen (tror jag det var) bilder till iCloud, så de syns på din dator, iPod, iPhone och/eller iPad.
Citera
2011-11-02, 00:03
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Nepp. iCloud är till för att lagra t.ex. iPhone backups, Photo Stream-bilder, sparad app-data och liknande, det är tyvärr inte som Dropbox.
Ok. Nästan så man undrar varför de erbjuder hela 50Gb datalagring om man inte kan spara annat då...
Citera
2011-11-02, 00:07
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ok. Nästan så man undrar varför de erbjuder hela 50Gb datalagring om man inte kan spara annat då...
Efter några backups och en mängd iWork-dokument (ex. presentationer osv) blir det nog några gigabyte, sen appdata typ sparfiler från spel blir några hundra megabytes.
Utöver det vet jag inte, 50GB verkar lite overkill kan jag hålla med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in