2011-11-07, 19:58
Medlem
Mr-Emiros avatar
Fredag r verkligen tacoshysterins dag! Nr jag extrajobbar i kassan r kanske inte 8 av 10 vagnar fyllda med tacosingredienser men tminstone hlften hos par/familjer.
Citera
2011-11-07, 20:00
Medlem
kattrumpas avatar
t tacos nyss. Lika gott som alltid!
Citera
2011-11-07, 20:02
Medlem
Kukz0rs avatar
Tex(an)mex(ican) =/= mexikansk mat, och r inte meningen heller, men det visste ni vl redan? :S
Citera
2011-11-07, 20:07
Medlem
Ettan^s avatar
Det r s roligt med folk som r s rdda att bli stmplade som ditten och datten, att de hgtidligt mste ppeka att de minsann inte r sdana dr "tacos-mnniskor".

rligt talat, hur ofta ser ni inte folk som ter kebab? Pizza? Hamburgare? Korv och makaroner? Vad r det just med tacos som r s fel? Jag tror att det beror p att tacos av ngon anledning har ftt en svensson-stmpel, och att uppfattas som en svenne r ju ungefr det vrsta straffet man kan tnka sig. Liknande hysteri hade antagligen uppsttt om man helt pltsligt bestmde sig fr att sushi var den nya WT-rtten. Folk vgar inte bilda sig en egen uppfattning utan utgr frn vad andra tycker. Det r drfr s ljliga saker som mattrender existerar. Folk ter och gillar det som r inne att ta och gilla.

ter personligen varken tacos eller kebab. Det sistnmnda ser jag dock som oerhrt mycket mer fjortis och WT n tacos. Nr det gller svensson-stmpeln vill jag grna sl ett slag fr fiskpinnar. Vem fan ter fiskpinnar? Jvla svennar
Citera
2011-11-07, 20:08
Medlem
rifaps avatar
Tacos r s jvla gott. ter det ungefr 2ggr/ mnad. Blir aldrig less p det heller
Citera
2011-11-07, 20:09
Medlem
tuffkatts avatar
Hller helt med. Absolut, det r gott, men det finns 10-20 ''helgrtter'' som r godare n vad tacos r. Jvla medelsvensson-helgkkg
Citera
2011-11-07, 20:09
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukz0r
Tex(an)mex(ican) =/= mexikansk mat, och r inte meningen heller, men det visste ni vl redan? :S

Fast tacos, som det str i rubriken, r ju mexikansk mat din lilla viktigpetter.
Citera
2011-11-07, 20:16
Medlem
sobshaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Det r s roligt med folk som r s rdda att bli stmplade som ditten och datten, att de hgtidligt mste ppeka att de minsann inte r sdana dr "tacos-mnniskor".

rligt talat, hur ofta ser ni inte folk som ter kebab? Pizza? Hamburgare? Korv och makaroner? Vad r det just med tacos som r s fel? Jag tror att det beror p att tacos av ngon anledning har ftt en svensson-stmpel, och att uppfattas som en svenne r ju ungefr det vrsta straffet man kan tnka sig. Liknande hysteri hade antagligen uppsttt om man helt pltsligt bestmde sig fr att sushi var den nya WT-rtten. Folk vgar inte bilda sig en egen uppfattning utan utgr frn vad andra tycker. Det r drfr s ljliga saker som mattrender existerar. Folk ter och gillar det som r inne att ta och gilla.

ter personligen varken tacos eller kebab. Det sistnmnda ser jag dock som oerhrt mycket mer fjortis och WT n tacos. Nr det gller svensson-stmpeln vill jag grna sl ett slag fr fiskpinnar. Vem fan ter fiskpinnar? Jvla svennar

+1.
Inget fel p vare sig taco eller sushi.
Citera
2011-11-07, 20:17
Medlem
different_trips avatar
Brukar ta taco en gng i veckan, riktigt puligt!

Ordentligt med ktt, lite brd och grnsaker. Boom-bam, 60g protein smack.
Citera
2011-11-07, 20:21
Medlem
Oj, hr rrde jag tydligen upp heta knslor till ytan med min trdstart.
Verkar som om jag trampat en det tacosfantaster p trna...
Skall frtydliga lite s de som inte lst mitt frsta inlgg (eller misstolkat det)frstr.

Jag avskyr inte tacos, tycker det r gott och ter det nog 2 ggr per r.
Det jag stllde mig undrande till r att mnga verkar ha rtten som ett terkommande inslag i "fredagsmyset", att fantasin trytit... Visst det r enkelt att laga, gr fort och de flesta gillar det men det finns ju en massa andra rtter som r det med, exempelvis hemgjord pizza (som ngon nmnt), frdiggrillat frn charken, frska skaldjur (bor i Gbg, frstr om det r mer svrtkomligt i andra delar av landet), en god kttbit osv, osv.
Citera
2011-11-07, 20:32
Medlem
Mailmanss avatar
Frstr vad du menar, men det r vll lite samma sak med thaimat fast det tycker Svensson r fr svr lagat, och alla barn kanske inte gillar det.
Allt gr ju i trender s det r vll bara hlla ut om du inte gillar det.

Tacos r ju ngot som r vldigt ltt att laga, det r ju idiot skert?
S en trtt 2 bars familj som inte pallar st och laga mat med omsorg p en fredag kastar ihop lite hackade grnsaker och frser p lite kttfrs, resten finns i burkar, bara poppa locken!
Citera
2011-11-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Dyrt? S jkla dyrt r det vl inte. grnsaker, kttfrs r ju snt som man nd ska ha om man lagar annat. sser, jalapenos mm rcker ju ett par gnger. Inte dyrare n annan mat imo

roflcopter. Vadd "nd ska ha"?
Det du ter upp kostar ju pengar, och ju mer du ter desto mer kostar det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in