Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-06, 21:05
Medlem
Nr man gr i butiken och handlar infr helgen ser man i 8 av 10 vagnar ingredienser fr en tacosmltid. Visst, det r gott men r vi s fantasilsa? r ni ocks tacosfamiljer (verkar mest vara barnfamiljer som har detta i sina vagnar).
Citera
2011-11-06, 21:09
Medlem
congentis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Nr man gr i butiken och handlar infr helgen ser man i 8 av 10 vagnar ingredienser fr en tacosmltid. Visst, det r gott men r vi s fantasilsa? r ni ocks tacosfamiljer (verkar mest vara barnfamiljer som har detta i sina vagnar).

Det str mig ngot otroligt, allas jvla besatthet av tacos. Det kan vara gott, om man ter det en gng varannan mnad, men kom igen! Att brja stta tacosmak p hamburgarbrd, vad fan r det? Det r sjukt "Svensson". "H, FREDAG! D R DET TACOS!!". Snlla, lgg av!!

Och nej, vi r ingen tacofamilj.
Citera
2011-11-06, 21:10
Bannlyst
ker dessa familjer till Mexiko och ter tacos s kommer de f sig en smrre chock. Tacos r gott men att ta det varje vecka gr ju s man trttnar. Vi brukar ta det var tredje mnad i mitt hem.
Citera
2011-11-06, 21:18
Medlem
Proozaqs avatar
Frdelen r vl att man kan fixa och plock lite hur som. S det passar de flesta, vldigt enkelt om man har ungar, mjuktbrd hrtbrd, olika sser etc etc, alla brukar hitta ngot stt att gilla tacos.
Citera
2011-11-06, 21:22
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proozaq
Frdelen r vl att man kan fixa och plock lite hur som. S det passar de flesta, vldigt enkelt om man har ungar, mjuktbrd hrtbrd, olika sser etc etc, alla brukar hitta ngot stt att gilla tacos.

Precis! Det r drfr det gr s bra. Nr vra barn var i den ldern fick de alltid bestmma fredagskk och d blev det tacos oftast.
Citera
2011-11-06, 21:23
Medlem
Herrtrosas avatar
Jag tycker tacos r gott, men det finns andra sidan s mycket annat jag hellre hade tryckt i mig istllet. Min sambo dremot, hon r verfrtjust i det och det blir drfr s att vi ter det cirka en gng i mnaden. Detta frklaras med att det r frjvla dyrt med skiten. Alla sser, grnsaker, kttfrs, brd och allt man ska ha, skenar ivg ngot s fruktansvrt.

I det stora hela frstr jag mig inte heller p hypen kring tacos.
Citera
2011-11-06, 21:34
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusGadaffi
ker dessa familjer till Mexiko och ter tacos s kommer de f sig en smrre chock. Tacos r gott men att ta det varje vecka gr ju s man trttnar. Vi brukar ta det var tredje mnad i mitt hem.

Dom hr skulle hvda att Santa Marias tacos "Hot" mycket vl kan mta sig med riktig mexikansk.

http://www.youtube.com/watch?v=6XDFumNJX_A
Citera
2011-11-06, 21:39
Medlem
Ja tacos r gott, men det r inte det jag menar hr. Sjlv r jag fdd p 70-talet och minns mer varierade middagar (trots att bda mina frldrar heltidsarbetade). Det verkar som att gemene familjen nu kr tacos fr att det r enkelt och knns mer "hemlagat" n pizza som kanske annars hade varit substitutet nr man r trtt och sleten en fredag.
Citera
2011-11-06, 21:40
Medlem
millitezlas avatar
Det som r mest frbluffande r vl nd att tacos av mnga betraktas som bigtime-festmltid. Jag ter tacos ett par gnger om ret men skulle aldrig erknna det offentligt!
Citera
2011-11-06, 21:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Jag tycker tacos r gott, men det finns andra sidan s mycket annat jag hellre hade tryckt i mig istllet. Min sambo dremot, hon r verfrtjust i det och det blir drfr s att vi ter det cirka en gng i mnaden. Detta frklaras med att det r frjvla dyrt med skiten. Alla sser, grnsaker, kttfrs, brd och allt man ska ha, skenar ivg ngot s fruktansvrt.

Dyrt? S jkla dyrt r det vl inte. grnsaker, kttfrs r ju snt som man nd ska ha om man lagar annat. sser, jalapenos mm rcker ju ett par gnger. Inte dyrare n annan mat imo
Citera
2011-11-06, 22:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa

Vad ter ni annars d som r s mycket billigare n tacos? Fr runt en hundralapp fr ni ju en rejl tacosmltid fr tv personer, inte srskilt dyrt tycker jag. Om det sen r prisvrt eller inte, det r en annan frga.
Citera
2011-11-06, 22:22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
infr helgen ser man i 8 av 10 vagnar ingredienser fr en tacosmltid

En kraftig fb-verdrift skulle jag sga Och vi r inte mer fantasilsa n vad folk i andra lnder r, varje land har vl ngon rtt som dominerar p helgerna? Vet inte ens om tacos r den vanligaste helgrtten i Sverige ens, men det skulle inte frvna. Jag ter det skert 1-3 ggr per mnad och jag trttnar fan aldrig p det, speciellt inte p att frska f ssen till absolut perfektion..eller att hitta den bsta osten fr tillfllet Dock ter jag det nr jag r riktigt sugen och det blir oftare p vardagar n helger, s jag har inte dligt samvete hr.

Efter hamburgare, pizza och nu tacos s vore det ju roligare att spekulera kring vad som blir nsta helghysteri rtt. De som lever d fr vl se..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in