2011-11-07, 20:43
Medlem
Tacos lttlagat, billigt och framfrallt en bra social "rtt". Smidigt om man har lite kompisar ver p frfest eller s. Bjuder in att vara social vid matbordet och man fr gott av stunder att prata nr man sitter och gr sina skapelser.
Citera
2011-11-07, 20:46
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fumod
roflcopter. Vadd "nd ska ha"?
Det du ter upp kostar ju pengar, och ju mer du ter desto mer kostar det...

Som man nd ska ha om man lagar annat skrev han.

Vad fan r det du inte frstr?

Dra t helvete mr. roflcopter.
Citera
2011-11-07, 20:54
Medlem
dolmenkollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Nr man gr i butiken och handlar infr helgen ser man i 8 av 10 vagnar ingredienser fr en tacosmltid. Visst, det r gott men r vi s fantasilsa? r ni ocks tacosfamiljer (verkar mest vara barnfamiljer som har detta i sina vagnar).

Bor du i Bors eller? Nej, tacos r inte gott, ett vidrigt smaskande och geggande med maten. Ett stt fr butikerna att bli av med veckogammal kttfrs, frga Stig p ICA
Citera
2011-11-07, 20:59
Medlem
Kan sga att nstan alla utanfr Kalmar dr jag bor ter tacos kanske 2-3 gnger i mnaden
Citera
2011-11-07, 21:20
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Mycket intressant information. Tyvrr har jag ingen penna till hands men fr den som har lust att anteckna denna spnnande statistik s kan jag meddela att det var ca 3 veckor sedan jag t tacos!

*antecknar frenetiskt*

Tacos r jkligt gott, dock ter jag det ganska sllan nu fr tiden. Det blir bara inte av.

Sedan har jag mrkt bland en del av mina vnner och bekanta att tacos har blivit ngot fult. Det r fr simpelt, fredagsmyset ska tydligen vara s avancerat som mjligt. Skitndiga mnniskor, slappna av. Vem bryr sig om vad andra ter, eller om vad folk tycker om det man sjlv ter?
Citera
2011-11-07, 21:21
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon

Men det r ju det jag sagt och skrivit flera gnger hr inne. Familjen svensson r idioter, bara de fr sin jvla Tacos p fredagskvllen lite "Lets Dance" efter det och grna Melodifestivalen p lrdagen s r familjen Svensson njd. Sen att vriga samhllet frfaller skiter familjen Svensson i bara de fr sin jvla Tacos.
Tragiskt mycket tragiskt men det r vl s hr det r att leva i Sverige r 2011. S lnge medelsvensson fr leva i sitt vakuum, skiter han i att grannen slr frun eller ungarna eller att politikerna beter sig som svin.

Fan vad smart! Frbjud svenskarna att ta tacos, s upphr kvinnomisshandeln i samma sekund! Att ingen tnkt p det tidigare
Citera
2011-11-07, 21:30
Medlem
Perriss avatar
Det var vl Santa Maria som introducerat det vi i Sverige kallar tacos, och kra hjrtanes vilket smart drag det var, de lr ju kunna simma femtiometerslngder i pengabingen.

Tacos r absolut gott, men det r inte ofta jag ter det, och aldrig p en fredag. Framfrallt r det min barnsliga gen som brjar knorra s fort jag hr talas om epitetet fredagsmys med allt vad det pklistrade gullegullet det innebr, ett uttryck som ju fr helvete ocks r uppfunnet av ett smart fretag fr att slja vidriga, onyttiga produkter. P fredagskvllar kan man hra fraset frn miljoner tacoskal lngs vra radhusvgar. Det fr mig bara att vilja krkas och spendera min fredag med ett par tjacklinor och fem balthoror istllet. Ja, det m vara barnsligt, men det vilar ngot obehagligt ver hela konceptet.

/perris
Citera
2011-11-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Som man nd ska ha om man lagar annat skrev han.

Vad fan r det du inte frstr?

Dra t helvete mr. roflcopter.

Okej Mr Pundhuvud...
Om du kper 4 tomater och anvnder allihopa till tacos, hur kostar det inte pengar?
Juuust det. Och samma sak med kttfrs, jalapenos, ost och vafan du nu stoppar i dina tacos.
Citera
2011-11-07, 21:32
Medlem
Hller med ts i mngt och mycket. Varifrn kommer mysfaktorn? Varfr blir just tacos mysigt? Inte spec ofta p fb man ser "hh nu blir det fiskgratng-mys med tjejerna!"

Mnga framhver ven den sociala faktorn som ngot nst intill unikt fr tacos. Det tycks inte finnas en enda rtt i vrlden som ht r i nrheten av den oslagbara sociala faktorn..

Citera
2011-11-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpontuskiller

Ot:
Jag r en av dom som ter taco's med dom "hrda" skalen, minns att vi hade en plastram som man satte p tallriken nr jag var mindre, som man sen kunde stlla skalen i, ngon som vet om dessa gr att f tag i?

Gr nu egna i aliminumfolie som stndigt gr att taco'n str snett & instabilt s in i....

har sna "ramar" men vet tyvrr inte vart man fr tag i dessa =( du fr testa sna taco-btar (hrt skal och en liten "skl" istllet) funkar finfint dom med! men just nu re mjuka som gller hr.. mm. blev grymt sugen p tacos nu =P
Citera
2011-11-07, 21:35
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmenkollen
Bor du i Bors eller? Nej, tacos r inte gott, ett vidrigt smaskande och geggande med maten. Ett stt fr butikerna att bli av med veckogammal kttfrs, frga Stig p ICA

Fast man anvnder ju precis samma kttfrs som nr man gr kttfrsss.

Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Serist, tacos t man fr typ 5 r sen...

Skulle man tnka p det viset s skulle vi f svlta ihjl. Maten vi ter hela dagarna r samma mat som mnniskor tit i flera hundra r. Hur fungerar din hjrna?
Citera
2011-11-07, 21:48
Medlem
Aragons avatar
Ja TS du rrde nog upp mnga arga Tacos mnniskor nu i och med din syn p denna matrtt.
Men det r vl precis s som jag ocks frvntade mig, fan om du rr herr svenssons nationalrtt eller kritiserar dem fr att vara icke tnkande mnniskor som bara fljer strmmen och gr som alla andra.

Ni i detta forum kritiserar folk som br foppa-tofflor, vargtrjor och tribal-tatueringar fr att vara WT men ni tycker det r helt ok att ta Tacos. Fr mig r Tacos p fredag (och ven andra dagar) absolut WT. Absolut fantasilst...och mycket tragiskt. Det r synd om mnniskan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in