Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-13, 21:26
  #1
Medlem
Nån som vet var man kan få tag I dessa (att köpa)? Gärna ganska gamla.
Citera
2011-11-13, 21:29
  #2
Medlem
MindWalker86s avatar
Bokus har rätt många av dem..
Citera
2011-11-13, 21:31
  #3
Medlem
st0ckiss avatar
Kolla på närmaste loppis eller i nån second handbutik, brukar finnas en jävla massa där
Citera
2011-11-13, 21:38
  #4
Medlem
På tradera.se finns det mycket gamla pocket om du vill ha.
Citera
2011-11-13, 21:53
  #5
Medlem
Antikvariat brukar vara bra ställen för gamla serietidningar.
Citera
2012-03-24, 19:05
  #6
Medlem
UtflippaDs avatar
Nummer 400 släpptes i dagarna!

Låt oss fira med en bump och diskussioner om KAPs kvalité.

Personligen så ser jag en höjning av kvalitén, faktiskt. #396-400 har varit lite av en fröjd att läsa, i jämförelse med tidigare 3xx-nummer. Tyvärr genomsyras serierna av ett blekt tecknande som känns mer massproducerat än kvalitativt (vilket är förståeligt men inte bra). Självfallet gäller det inte alla serier, vissa stilar känns igen och uppskattas. Att nästan alla är italienare gör det svårt att komma ihåg namnen, dock.

Med det sagt så inledde #398 med en över 100 sidor lång historia (Dubbeldeckar-avsnitt), något vi inte blivit bortskämda med på sistone. Alla heder åt det.

Mot #500!
Citera
2012-04-01, 14:48
  #7
Medlem
är det någon som har en bild över(eller som vet om det finns) en bild över alla Kalle Ankas Pocket i rad? Eftersom de bildar en lång bild?

Sry för luddigt inlägg

Edit; menar då en stor panorama bild över så många pocket i rad som möjligt, och inte typ 5 st. Tack
__________________
Senast redigerad av Leibstandarte 2012-04-01 kl. 14:50.
Citera
2012-04-04, 19:31
  #8
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
är det någon som har en bild över(eller som vet om det finns) en bild över alla Kalle Ankas Pocket i rad? Eftersom de bildar en lång bild?

Sry för luddigt inlägg

Edit; menar då en stor panorama bild över så många pocket i rad som möjligt, och inte typ 5 st. Tack

Jag började på just ett sådant projekt förra året. Tyvärr har jag inte tillgång till en scanner längre och möjligheten att införskaffa en just nu är liten. Men planen är att slutföra projektet vid tillfälle.

Månne Egmont (som bör ha bilden) är villiga att bidra med den? Betvivlar det, dock.
Citera
2012-04-06, 17:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Jag började på just ett sådant projekt förra året. Tyvärr har jag inte tillgång till en scanner längre och möjligheten att införskaffa en just nu är liten. Men planen är att slutföra projektet vid tillfälle.

Månne Egmont (som bör ha bilden) är villiga att bidra med den? Betvivlar det, dock.

vore faktiskt väldigt kul. Vilka nummer äger du?
Citera
2012-04-06, 22:16
  #10
Medlem
Nargilehs avatar
gillar inte KAP alls, känns som att det bara är serierna som inte är "bra" nog för att vara med i KA&co som publiceras där..
Citera
2012-04-14, 11:36
  #11
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
vore faktiskt väldigt kul. Vilka nummer äger du?

1-400
Citera
2012-06-23, 21:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
1-400
ta flera bilder på rad så alla får plats? Kom igen nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback