Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-30, 01:15
Medlem
HJÄLP! Söker en bra ettårspresent till min kille. Han är 19 år, gillar att träna, bär inga smycken...
Har ni några tips?
Citera
2013-08-01, 10:22
Medlem
willas avatar
Min systerson fyller 1 år. Jag tänkte sätta in pengar på ett konto till honom, men utöver detta då? Vill även ge någon present. Tips? Står helt still i huvudet just nu. Pris spelar ingen roll, men inom rimliga gränser.
Citera
2013-08-01, 20:02
Medlem
honeypennys avatar
Killen fyller 22 om någon vecka och jag är som vanligt sent ut.
Har köpt ett roligt förkläde för hans nya kärlek till matlagning men inget mer.. hade tänkt en klocka för 1.300 men har ingen inkomst för tillfället och hade verkligen uppskattat tips för något under 1000-lappen. Parfymer har han nog av och kläder med och att hitta på saker är jag så dålig på att det visslar om det!
Tackar i förhand för all hjälp!!
Citera
2013-08-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeypenny
Killen fyller 22 om någon vecka och jag är som vanligt sent ut.
Har köpt ett roligt förkläde för hans nya kärlek till matlagning men inget mer.. hade tänkt en klocka för 1.300 men har ingen inkomst för tillfället och hade verkligen uppskattat tips för något under 1000-lappen. Parfymer har han nog av och kläder med och att hitta på saker är jag så dålig på att det visslar om det!
Tackar i förhand för all hjälp!!

Kan du inte köra på temat med mat? Bra köksredskap, någon bra kokbok?
Citera
2013-08-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willa
Min systerson fyller 1 år. Jag tänkte sätta in pengar på ett konto till honom, men utöver detta då? Vill även ge någon present. Tips? Står helt still i huvudet just nu. Pris spelar ingen roll, men inom rimliga gränser.

Någon bra bok tycker jag är uppskattat. Någon "klassiker" kanske, för senare bruk? Typ Pippi osv.

Vill du ha böcker som passar hans ålder uppskattade vår dotter Camilla Lundstens böcker om Lillefanten jättemycket - och även böckerna om Max (Max kaka osv - du känner säkert igen titlarna när du ser dem).
Citera
2013-08-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
hej min flickvän fyller 26 år i juli vad ska ge henne hon gillar inte blommor då man stör naturen
hon gillar att virka men har garn virknålar osv kan inte komma på vad jag ska ge henne vi har då varit ihop nästan 2 månader ( nu 1 månad och 5 dagar

tips uppskattas

Finns mängder av virkböcker som är roliga! Några snygga korgar att ha garner i?
Citera
2013-08-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinus90grader
Du måste köpa något! Har du ont om pengar för tillfället köp en bukett blommor eller choklad typ. Har du lite mer köp något fint smycke (går alltid hem), underkläder är billigt och hon blir säkert jätteglad allt Funkar utom presentkort och pengar

egentillverkade presentkort där det står att ni ska göra något speciellt tillsammans kan dock funka.

Har du dåligt med pengar: Plocka en blombukett i morsans land (el vart som det finns nåt fint... ) Gör frukost på säng och ge henne blombuketten. + ev något mer eller det egentligllverkade presentkortet. Nån trevlig plats som ni ska åka på utflykt till, du fixar picknick-korg med lite godsaker särskilt utvalda efter hennes smak tex. KAnkse gillar hon massage utförd av dig med omtanke? Har nån kompis en jauzzi ni kan få låna för en kväll? TJejer gillar generellt "spa-betonade" upplevelser. (Kanke inkl en flaska vin utöver blombuketten om du vill ha något att slå in.)

Ger du henne ingen present alls förstår jag om hon tar illa upp. Men det är omtanken om just henne som räknas - inte beloppet du handlar för.
Citera
2013-08-11, 20:58
Medlem
Hej!

Det är så att min kära mor snart fyller 50 år och jag är på jakt efter lite småroliga prylar att ge bort i en korg med MYCKET smått och gott!
Eftersom hon gillar lite udda men användbara prylar man kan ha i vardagen så har jag köpt en eco-kopp(miljövänlig temugg i porslin) från Unnamei - hitta en schysst deal på den.(http://www.collectiveshopping.se/dea...bb71de5a168bd)

Iaf, jag hade verkligen uppskattat om ni hade några tips på var man kan hitta denna typen av prylar som ändå kan passa en mamma i 50årsåldern! ALLA olika typer av tips tas emot med öppna armar!

Tack på förhand!
Citera
2013-08-21, 08:10
Medlem
svampdamps avatar
Har träffat en tjej i ett par veckor nu och vi gillar varandra. Hon fyller år snart så jag vill köpa något som visar att jag tycker om henne men samtidigt vill jag inte lägga allt för mycket pengar på det.

Många andra måste ha varit i min sits?
Citera
2013-08-22, 16:11
Medlem
Till tjejer: Ge flickvän PT-tid i present. Populärt eller inte?

** Till Mod: Om tråden ligger fel så flytta den gärna, hitta inget passande ställe för den **

Ja, så min flickvän fyller år om ett tag och jag vete sjutton vad fan en ska ge henne. Jag funderar på att ge henne PT-tid (Personlig tränare) typ 4-5gånger eller nått sånt.

Så, allvetande flashback, vad tror ni? Kommer det uppskattas eller kommer hon bli fly förbannad på mig? :P Det är inte så att jag tycker hon är tjock eller så men hon skulle behöva komma igång med träning för att må allmänt bättre och få lite energi (står om det i en annan tråd jag gjort)

// Micke
Citera
2013-08-22, 16:13
Medlem
TheGamers avatar
"Tja älskling, jag tycker du ser helt underbar ut och du behöver inte alls gå ned i vikt men detta presentkort ger dig massa tid med en privat tränare som hjälper dig".

^Jag vet inte, vissa tjejer kanske tar illa åt - vad vet jag..

Tror det finns massor annat du kan ge istället, vad är din budget? Kanske en underbar middag, bio och någon gullig present som något smycke eller något?
Citera
2013-08-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
"Tja älskling, jag tycker du ser helt underbar ut och du behöver inte alls gå ned i vikt men detta presentkort ger dig massa tid med en privat tränare som hjälper dig".

^Jag vet inte, vissa tjejer kanske tar illa åt - vad vet jag..

Tror det finns massor annat du kan ge istället, vad är din budget? Kanske en underbar middag, bio och någon gullig present som något smycke eller något?

Hehe vem vet =P

grejen är att vi har varit tillsammans ett tag så allt det du nämnde har jag redan gett.. har t.o.m gett henne en veckas resa utomlands för några år sedan.. :P Vill ju inte ge samma sak på nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in