Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno

Hur gammal är du och hur kommer det sig att du inte vet hur gammal din mamma är?

Jag är 21 år. Alltså har aldrig riktigt tänkt på när hon fyllde. Det är ingeting man liksom brukar uppmärksamma när man är liten, tror rätt vanligt att folk inte har koll på de.
Men får jag reda på det nu så kommer jag inte glömma.
Citera
2013-06-19, 05:56
Medlem
livelovedies avatar
Vad borde man ge en flickvän i 18 års present när man vart tillsammans 1½ år?..
Skulle ni bli besvikna om ni inte fick något utav en pojkvän när ni blev 18?
(Då presenter förekom förra året från båda sidorna)
Citera
2013-06-19, 11:52
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livelovedie

Klart hon ska få något. Varför inte gå ut och käka på en fin restaurang och då betalar du. Innan det köper du blommor. Fråga i blomaffären om vilka blommor du ska köpa. Sen skriver du själv en lapp tillhörande buketten. "Grattis älskling på 18-årsdagen! Gillar dig så mycket!! /din Namn"

Själva presenten ska vara något personligt. Tänk efter nu. Är det något hon behöver, nånting hon slarvar med tex en dålig börs. Fryser hon mkt så köp någon myströja. Du kommer nog på något. Om du gör som ovan så ge inte allt på en gång. Blommorna först, sen käkar ni och presenten ger du sen på kvällen. Kanske känns tråkigt att ge henne en myströja men innan du ger den så förklara hur du tänkte och då blir den mer uppskattad. Lycka till
Citera
2013-06-26, 19:11
Medlem
min tjej fyller snart 18 och hon vill att vi ska göra något tsm. Jag har tänkt att vi ska ut och käka på något litet finare ställe och sen hitta på något efter, kommer dock inte på något, bio känns lite för vardagligt och det brukar vi dessutom göra, så skulle vilja hitta på något annorlunda. Har också tänkt på skansen och ha picknick där men kan inte bestämma mig vilken av dessa två som är bäst.
Massage gillar hon inte kan ja säga på direkten, några andra tips?
Citera
2013-06-27, 00:20
Medlem
bunjackens avatar
hej min flickvän fyller 26 år i juli vad ska ge henne hon gillar inte blommor då man stör naturen
hon gillar att virka men har garn virknålar osv kan inte komma på vad jag ska ge henne vi har då varit ihop nästan 2 månader ( nu 1 månad och 5 dagar

tips uppskattas
Citera
2013-07-03, 21:52
Medlem
Hej!

Flickvännen fyller strax 19 och har klurat ut en present och tänkte höra vad ni tyckte om den och är det en bra idé så har ni även ett tips! Den är lite kliché men varan!

En "picknickkorg" som innehåller diverse saker bla. vin, blommor, choklad, födelsedagskort (originellt va?..), ett presentkort till hennes favorit klädesbutik, 2 biobiljetter och på kortet så står det även om en middag inför kvällen.

Så vad tycks?
Citera
2013-07-18, 23:48
Medlem
Tjena!

En polare ska tydligen ha en stooor 18-års fest i helgen, över 100 pers ska dit.

För några år sen umgicks vi rätt mycket, lirade hockey ihop osv. dock umgås vi inte särskilt ofta nu för tiden då vi bor på olika orter.

Jag tänkte dra dit med några andra som också känner honom sen förut ungefär som mig, och vi tänkte gå ihop och köpa nått litet bara på skoj för nån/några hundralappar. (om man nu ens ska köpa nått öht?)

Tips på vad man kan köpa? Det är en kille.
Citera
2013-07-19, 18:41
Medlem
Gbgblablablas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findues
Tjena!

En polare ska tydligen ha en stooor 18-års fest i helgen, över 100 pers ska dit.

För några år sen umgicks vi rätt mycket, lirade hockey ihop osv. dock umgås vi inte särskilt ofta nu för tiden då vi bor på olika orter.

Jag tänkte dra dit med några andra som också känner honom sen förut ungefär som mig, och vi tänkte gå ihop och köpa nått litet bara på skoj för nån/några hundralappar. (om man nu ens ska köpa nått öht?)

Tips på vad man kan köpa? Det är en kille.

Skulle inte någon liten gottepåse från Systemet kunna vara någonting - med tanke på att det är 18årsfest..?

Den typen av presenter funkar ju alltid i den åldern. Köp någon finare dricka som han kanske inte hade kostat på sig i vanliga fall..
Citera
2013-07-24, 23:17
Medlem
S4r4h93s avatar
Har snart varit tre år tillsammans med killen och har ingen aning om vad jag skall ge honom. Eller ja, han får ett xbox spel som han har suktat efter i några månader nu. Men utöver det vill jag ge honom något personligt och vet inte vad.

Inte halsband, har han redan fått två och ena vägrar han ta av sig..
Citera
2013-07-25, 00:04
Medlem
Niklas_1980s avatar
hallå! min bästa vän ska till usa för att gå på ett college där och spela tennis! hon har fått stipendium i 4 år för att spela, så jag har tänkt ge henne någon rolig present som har med tennis att göra! det ska ha någon rolig eftertanke, mer det än att det ska vara någon riktigt bra tennis grej! det ska snarare vara något som hon kan ha med sig och ha som ett roligt minne! någon som har förslag?
Citera
2013-07-25, 06:29
Medlem
Amsterdaims avatar
Jag ska på fest på fredag. Två killar fyller 22 resp 24. Vad ska man köpa? Tror jag fick vin av dom... Funkar det? Ja jag kör på det...
Citera
2013-07-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livelovedie

Du måste köpa något! Har du ont om pengar för tillfället köp en bukett blommor eller choklad typ. Har du lite mer köp något fint smycke (går alltid hem), underkläder är billigt och hon blir säkert jätteglad allt Funkar utom presentkort och pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in