Citat:
Ursprungligen postat av
Kungensbordell
Finns det svenskar som gillar samer öht? Dom är ett jävla pack som bara vill ha en massa rättigheter och sympati.
Här har du svaret på din fråga. Det är just dessa idioter som ogillar allt och alla. Jag skulle tippa på avundsjuka, dålig självkänsla och det farligaste och värsta av allt, ren rasism.
Titta på vad denna "högt intelligenta" människa uttrycker som anledning till sin aversion: rättigheter och sympati. Helt skevt alltså. Vilken människa vill inte ha sina rättigheter tillgodosedda? Vilken människa vill inte ha sympati? Det är ju grundläggande saker för alla människor. Samernas krav på rättigheter handlar om deras överlevnad på den mark de har sin näring. Det handlar om språket, om rätten att vara det dom är.
Vi kan vända på det och istället fråga oss vad som personen jag citerar ovan rätten till att bo där han bor, att tala svenska, att arbeta och ha familj, att få göra det han gör?
Det är liksom ingen reson på dessa hatande individer. Jag bor i södra Sverige. Jag känner inte ens en same, men nog f.. skulle jag hellre leva på deras vis än i det ofta sjuka samhälle vi har byggt upp. Vakna.