Om det fortfarande är klass två varning på morgonen, behöver man ta sig till jobbet om komunaltrafiken är avstängd?
Vet inte riktigt hur det fungerar, men i stockholm har SL något som heter typ "resegaranti", så om du inte kan åka kommunalt på något sätt så kan du ta t.ex en taxi till jobbet, sen skickar du kvittot till SL och dom betalar för det. Så var det förra året när det hade snöat flera decimeter under en natt.
Så om taxibilarna går så kanske din chef tycker du ska ta en sån till jobbet.
Vill tipsa er om att sätta era mobiler/laptops osv på laddning nu så dom är fullladdade när/om strömmen försvinner
Här försöker man få fyr på sin lilla hövding, men det går inge bra... Träden svajar som att dem ska gå av när som helst och man hör ständigt skrapande och dunkande från området, antar att folks altaner är i rörelse ;p
Om det fortfarande är klass två varning på morgonen, behöver man ta sig till jobbet om komunaltrafiken är avstängd?
Är dåligt väder en godtagbar ursäkt på ditt jobb för att inte komma dit? På mitt jobb tror jag inte att något sorts väderfenomen skulle göra det acceptabelt att stanna hemma. Jag kör lastbil och jag har tvingats ut i trafiken när det pågått förjävliga snöstormar och dom har varnat på tv och radio att man ska hålla sig inne?
Här finns ingen snö (Södra Gästrikland & söder om Norrland), men jag tror vi brukar ha färre & klenare stormar än i södra Sverige, så för oss är det alltid lite spännande med klass 2.
Bor i samma område och håller med, visst är det spännande Blåser som satan men börjar lugna sig lite nu tror jag. Lampor och datorn har blinkat till vid några tillfällen. Är orolig att en gren från trädet utanför ska krossa en ruta men tror det är lugnt.
Fönstrena blåser faan in närsomhelst.. Panik el grande på väg... Jävla fittDagmar... Nån som vet när det beräknas vara över.. Är V75tävlingarna imorgon i fara
Är dåligt väder en godtagbar ursäkt på ditt jobb för att inte komma dit? På mitt jobb tror jag inte att något sorts väderfenomen skulle göra det acceptabelt att stanna hemma. Jag kör lastbil och jag har tvingats ut i trafiken när det pågått förjävliga snöstormar och dom har varnat på tv och radio att man ska hålla sig inne?
Samma här, är också lastbilschaffis.
Kan man, på nåt vis, ta sig till jobbet, så gör man det. Annars så finns det en stor risk att man får onda blickar av sina kollegor nästkommande dag
Har blåst en del här i Krylbo, södra Dalarna, och verkar som att det mojnat då jag inte hört balkongen skallra till riktigt på ett tag. Jag bor å andra sidan också runt en massa lägenhetshus på andra våningen.
Jag som är lite väderbögig av mig, tycker ju sånt här är skitspännande
Som sagt inte ofta det är så mycket väderdrama så här långt in i landet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!