Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-04, 11:50
Medlem
bleam123s avatar
Fredrik Paulun stoltserade igår i Aftonbladet med sin nya LCHQ-diet som fått paret Lina & Wille att gå ner smått otroliga 80 kg tillsammans.

Problemet är bara att det är en PT vid namn Sid Knutsson som personligen hjälpt dem att gå ner dessa kilon och utefter helt andra principer än de Paulun själv förespråkar i artikeln. Lustigt i situationen är att man ska betala antingen för hans bok LCHQ eller för ett plus abonnemang hos Aftonbladet för att ta del av om hur de gick ner i vikt när hela det riktiga schemat finns gratis att ladda ner på Fitnessguru.

Artikeln i sin helhet på Kostdoktorn:
http://www.kostdoktorn.se/aftonblade...-lilla-fuling/

Artikel av PTn Sids syn på det hela med den riktiga dieten:
http://fitnessguru.se/48660-fredrik-...rsta-charlatan

Sid Knutssons Facebook där Paulun kommenterar saken och skyller ifrån sig:
http://www.facebook.com/sid.knutsson

Jag har personligen alltid ogillat Pauluns metoder ex. När han försöker tjäna pengar på lågkolhydratskost samtidigt som högkolhydratskost och försäljning av kolhydrarprodukter. Men att tjäna pengar på andras bedrifter måste ändå vara nått nytt rekord?

Paulun, en mytoman? Någon som vill gräva mer?
Citera
2012-01-04, 12:02
Medlem
skogspromenads avatar
Paulun med anhängare kan liknas en sekt. Som någon skrev på Sids FB; "utan Paulun hade vi inte vetat vad Glykemiskt index är" / "när folk här näringslära så tänker dem på Paulun" osv.

Sen att han försöker få det som att Sid är den onda är bara löjligt, han säger ingenting om att han tjänar pengar på denna falska nyhet.. Allt han kan komma med "jag har en magister examen i näringslära", och du är den ända som har en magister-examen då eller? Inte direkt svårt att skaffa heller. Ne, en riktig tomte är Paulun.

Följer egentligen ingen av dessa herrar utan jag läser forskning och "skapar min egen diet" och det fungerar väldigt bra. Skulle aldrig betala någon eller stödja någon financiellt för att få sådan här information.
Senast redigerad av skogspromenad 2012-01-04 kl. 12:06. Anledning: Rätta några snabba stavfel osv
Citera
2012-01-04, 12:03
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleam123
Fredrik Paulun stoltserade igår i Aftonbladet med sin nya LCHQ-diet som fått paret Lina & Wille att gå ner smått otroliga 80 kg tillsammans.

Problemet är bara att det är en PT vid namn Sid Knutsson som personligen hjälpt dem att gå ner dessa kilon och utefter helt andra principer än de Paulun själv förespråkar i artikeln. Lustigt i situationen är att man ska betala antingen för hans bok LCHQ eller för ett plus abonnemang hos Aftonbladet för att ta del av om hur de gick ner i vikt när hela det riktiga schemat finns gratis att ladda ner på Fitnessguru.

Artikeln i sin helhet på Kostdoktorn:
http://www.kostdoktorn.se/aftonblade...-lilla-fuling/

Artikel av PTn Sids syn på det hela med den riktiga dieten:
http://fitnessguru.se/48660-fredrik-...rsta-charlatan

Sid Knutssons Facebook där Paulun kommenterar saken och skyller ifrån sig:
http://www.facebook.com/sid.knutsson

Jag har personligen alltid ogillat Pauluns metoder ex. När han försöker tjäna pengar på lågkolhydratskost samtidigt som högkolhydratskost och försäljning av kolhydrarprodukter. Men att tjäna pengar på andras bedrifter måste ändå vara nått nytt rekord?

Paulun, en mytoman? Någon som vill gräva mer?
Nu tror jag att Paulun har gjort fel, men Sid sköter det hela väldigt osnyggt.

Frågan är, varför i hela friden läser du på Fitnessguru? Artiklar med borttagen helhetsbild och attentionwhorande, dagens samhälle går åt skogen

Är Sid bättre som tjänar pengar på personers inkompetens om kost och har promotat jordnötssmörsdieten i flera år?
Citera
2012-01-04, 12:08
Medlem
Wahnsinns avatar
Det var det grövsta. Att den där Axon är en fifflare har ju sedan länge varit känt, men Paulún hade jag faktiskt högre tankar om. Har du möjlighet att copypasta/screenshota vad han skrivit på Facebook? Är nämligen inte medlem där.
Citera
2012-01-04, 12:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Det var det grövsta. Att den där Axon är en fifflare har ju sedan länge varit känt, men Paulún hade jag faktiskt högre tankar om. Har du möjlighet att copypasta/screenshota vad han skrivit på Facebook? Är nämligen inte medlem där.
Axon är ju också en bloggare för Fitnessguru, så sent som igår länkade väl Sid Martins förslag på fetter. Såklart var hans jordnötssmör där, suck!
Citera
2012-01-04, 12:12
Medlem
SiSeniors avatar
Fredrik är en affärsman precis som alla andra. Lite för pengarkåt för min smak och byter något för ofta "kostinriktning", men han är inte den värsta. Han är duktig på att följa trender och tjäna pengar på sitt kändisskap inom matindustrin. Jag förstår varför han agerar, som han gör men det är inget jag uppskattar.
Citera
2012-01-04, 12:14
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Det Paulun Skrev: http://imageshack.us/g/829/fbsid.png/
Citera
2012-01-04, 14:10
Medlem
Vilken jävla mupp, "jag har magisterexamen i näringslära". Gör det att han kan ta åt sig äran för någon annans jobb?

Posta tråden till Aftonbladet och be dem göra om och göra rätt.

"Ledsen, igår så publicerade vi en artikel med rena lögner", skulle aldrig hända dock.
Citera
2012-01-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fredrik är en affärsman precis som alla andra. Lite för pengarkåt för min smak och byter något för ofta "kostinriktning", men han är inte den värsta. Han är duktig på att följa trender och tjäna pengar på sitt kändisskap inom matindustrin. Jag förstår varför han agerar, som han gör men det är inget jag uppskattar.

+1. Paulun och liknande är ju ute efter att tjäna pengar. Sen kan man tycka vad man vill om deras metoder men pengar/anhängare/mediautrymme verkar de ju få så får väl räknas som framgångsrika. Lite väl naivt att tro att han är ute efter att hjälpa någon, tjockisarna som gått ner i vikt med hans metoder hjälper ju honom själv genom bra PR.
Citera
2012-01-04, 14:26
Medlem
Räcker ju att öppna vilken fitness tidning som helst i affären och bläddra lite i för att benen ska börja domna av allt hat man bygger upp.

Håll dig borta från alla sådana sidor på nätet. De som är tjocka älskar sådana sidor dock. Alla tanter som sitter på jobben och surfar aftonbladet. Det har jag sett när jag varit ute på jobb.
Citera
2012-01-04, 15:28
Medlem
fetas avatar
Sid har i sin tur inhämtat sin "kunskap" på powerboard. Främst från en av de större profilerna där då det begav sig. Ser inte att han någonstans refererar till den brädan eller den personen.
Citera
2012-01-04, 15:41
Medlem
freyas avatar
Jävla trams av Sid att lipa över oärliga metoder då han själv använder sig av just sådana i sin egen affärsverksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in