2012-01-17, 21:14
Methoxetamine – A trip to the world of darkness
Information om mig:
Man
18 år
185 cm
97 kg
Substans:
Methoxetamine, ~90-100mg, utan påfyllning.
Tidigare erfarenheter:
Mxe (Svaga doser)
Svamp
Citodon
Fultjack
Cocillana
Alkohol
Prolog...
Jag hade relativt mörka tankar redan innan jag skulle stoppa i mig substansen, men inget allvarligt. Det var inte värre än vanligt, ansåg jag åtminstone inte då. Till och från varje dag så reflekterar jag över livet, på olika nivåer av depressiva känslor. Eftersom att jag har provat Svamp tidigare, så har jag redan ett något annat tankesätt när det kommer till filosofi, än vad jag haft tidigare innan jag provat någon typ av hallucinogen drog.
Som person är jag lite till och från varje dag, huruvida stabil jag är rent mentalt. Vissa dagar så kan jag känna mig som världens mest misslyckade individ. Jag står och stampar på en plats, i ett tomrum utan framtid eller hopp för vad som komma skall. Dagen efter det så mår jag som en prins. Jag dansar i huvudet runt bland rosa moln, ser bara lycka på jordklotet och kramar om mina nära och kära för att berätta för dem hur lycklig jag känner mig.
Jag har ärligt talat ingen speciell utmärkelse för hurdan jag är som människa. När det kommer till att bekänna sanningen för mig själv, så är jag fruktansvärt instabil. Jag lever för dagen och försöker att ha leende på läpparna varje morgon jag vaknar, men jag kan aldrig veta. Då och då så bryts min värld ned på grund av ingenting, medan jag å andra sidan somliga dagar blir glad för att jag just bara lever.
Denna instabilitet, i min psykiska hälsa, gör det lite riskabelt att ta hallucinogena droger. Just på grund av att snedtripparna är överhängande riskfaktorer när man varit deprimerad (Egentligen bara nedstämd) sedan ett tag tillbaka. Men å andra sidan så har jag kommit underfund med att snedtripparna kanske endast gör mig gott. Någon vacker dag, under påverkad av valfri hallucinogen drog, så kommer jag kanske på orsaken till varför min hjärna är så relativ och aldrig håller sig till en fast bana. Vem vet egentligen... Det finns inga svar på någonting, förutom det vi själva illusionerar fram. Jag vill tro på att livet har sin gång, men samtidigt så finns det ingen som tyder på detta.
Nu har jag flummat igenom ett förspel, en prolog, en tankegång som får er att se hurdan, i kort text, jag är som människa. Något som kan ha en betydande roll för metaforerna jag kommer att bygga upp under rapportens gång. Det som jag såg, när jag var i en annan värld, under påverkan av MXE.
Låt resan ta sin början. Here we go!
Söndag eftermiddag.
Jag hade inte planerat att ta en natt till. Natten till söndagen, så använde jag en låg dos av mitt älskade MXE, fast då i en dos omkring 40mg. Effekterna av den dosen blev inte mycket mer än avdomnad kropp, lite skeva tankar och en skön känsla i magen. Själva trippen var inte mycket till resa. Den var standard. Därefter sov jag under större delen av söndagen och vaknade sent på eftermiddagen.
När jag vaknade upp på eftermiddagen, eller snarare kvällen, så funderade jag på ifall jag inte skulle köra en natt till. Anledningen jag hade för mig själv var endast för att jag kunde. Egentligen så minns jag att jag sade till mig när jag fick hem påsen med pulvret, att detta ska jag endast bruka som max en gång per vecka, men jag har redan kört tre gånger sedan jag fick det under förra veckan. Å andra sidan har jag bara kört en dos värd att nämnas, det vill säga denna.
Kvällen gick ut på att åka och äta, fundera lite på set and setting, musik till trippen och dylikt. Jag åkte till ICA innan stängning för att handla läsk och chips bland annat. Chipsen var impulsgrej, men läsken kom på att den kan komma till användning i och med att man lätt blir väldigt törstig under påverkan av MXE. Det slutade med att jag inhandlade sex stycken energidryck och någon Pepsi. Därefter körde jag till Mc Donalds, köpte en meny och sedan körde jag vidare hemåt.
Natten till måndagen, klockan 01.45.
Det började att närma sig tidpunkten för att inta substansen. Som varje natt till måndagen, så visste jag att mina föräldrar samt syskon gick och lade sig tidigt. Det fanns dock en sak som gjorde mig lite tveksam att överhuvudtaget ta drogen, i sådan mängd som jag tänkte, och det var att min far skulle resa utomlands och därmed bege sig väldigt tidigt iväg. Han skulle stiga upp redan runt 03.00 och åka kort därefter. (Något som skiljde sig från vanligheten var att han inte steg upp så pass tidigt denna natt, som jag var inställd på och funderade på under ruset, utan mycket senare. Jag återkommer till det). Detta innebar per automatik att jag skulle vara som mest skev vid denna tidpunkt, men jag övervägde att ta min dos ändå. Mitt rum ligger väldigt avlägset och jag fann ingen anledning till att han skulle besöka mitt rum innan han åkte.
Klockan närmade sig 02.00 och all set and setting var klar. Jag hade bäddat sängen, ställt datorn jämte sängen med hörlurarna liggandes på kudden. Jag borstade av mina tänder, plockade ihop lite på rummet. Jag ställde undan TV-n lite, för att den inte skulle stå i vägen utifall att jag skulle behöva röra mig i rummet under natten. Jag plockade upp lite kläder, drog undan lite sladdar från golvet och rentav städade till det något.
När jag kände att rummet var bra, ställde jag en energidryck vid sängens sida och därefter begav jag mig ut genom källardörren som leder ut, för att ta en cigarett och tänka över vad som skulle komma att ske under natten. Jag funderade på ifall det var någonting jag hade glömt och tittade därefter in Flashback en sista gång i telefonen innan jag släckte cigaretten och gick in.
När jag väl kom in så tog jag fram mitt pulver, tog fram en sticka för att ta pulvret ur påsen och även en tom snusdosa för att använda locket för gamla prillor som uppläggningsplats. Jag mätte upp med hjälp av att jämföra med en liten stenbit jag har för att se ungefär hur mycket pulver det var, men kom tillslut fram till att jämfört med de förra doserna som låg på cirka 30mg samt 40mg så var denna mer än dubbelt så stor, vilket jag då uppskattade till runt 90-100mg.
När jag väl fått upp allting, lagt upp två linor och sedan dragit in båda linorna i vardera näsborre så plockade jag snabbt undan allting och gick mot sängen. När jag lagt mig bekvämt så onanerade jag lite kvickt till utlösning, vilket har blivit lite av en vana oavsett vilken substans det är jag stoppar i mig. Det började dock med att jag gjorde det för längesedan när jag ville få igång ett svamprus och efter det så har det förekommit innan varenda intag av samtliga droger jag provat.
När jag var klar, så tog jag på mig hörlurarna, stoppade in en prilla under läppen och startade musiken som låg i en mapp under namnet ”Rymden”. I mappen fanns där musik som innefattade alltifrån techno, till hiphop till ambient. Bland annat så var det Shpongle och CBL som låg under ambientlistan. Musikens ljud började höras från hörlurarnas väggar. Den första låten var en från Shpongle, där ljudet inleddes med regndroppsliknande ljud som smattrade. I bakgrunden hördes röster och exotiska melodier.
Ännu hade inte ruset blivit påtagligt, men den psykiska förberedelsen gjorde det redan nu skönt. Jag tänkte på hur häftigt det ska bli, att får resa i en mörk avgrund, i en rymd, i intet av psyket. Mina tankar florerade kring vad som skulle ske under resan. Vilka mörker jag skulle få beskåda. Vad jag skulle kunna tänkas att möta. Vad jag skulle bli konfronterad med i mitt inre sinne och även ifall det fanns något, begravt, djupt inom mig, som jag inte ännu känner till. Min hjärna hade redan fullt upp med att göra illusioner kring vad som finns dolt inom mig.
Ruset börjar märkas av – Klockan 02.15
Magens fjärilar börjar spöka. Det finns någonting där, bakom huden, runt naveln. Någonting flyter runt och kittlar min mage från insidan. Det rör sig i magen, på ett behagligt sätt. På något sätt påminner det om kärlekens känsla. Man blir helt till sig när det sprider sig en värme jämt med hela magens områden. Sakta men säkert letar sig den känslan även upp till bröstet. Jag fick svaga rysningar på ryggen och mellan brösten och ned till magen. Svaga punktrysningar, men så otroligt behagliga. Jag älskade just nu mig själv och mådde så bra som man bara kan göra när man är lycklig.
Strax därefter, uppskattningsvis cirka tio minuter, så började tankegångarna att förändras lite smått. Jag började se olika figurer, svaga färger över en himmel och landskap. Landskapen var dekorerade med underliga träd som jag aldrig tidigare hade sett. De var krokiga, hade mörka färger och allmänt finurliga former på sina löv. Där träden stod så var det gräs, blandad med lera och på marken rörde sig olika varelser. Bland annat en väldigt liten björn och massvis med kaniner. Tankarna var alltså i stil med vad man kan tänkas drömma under en normal sömn.
Instick:
Mellan 02.30 och fram till vad jag uppskattar vara ungefär två timmar in i trippen så minns jag inte speciellt mycket. Tankarna var så otroligt uppblåsta och konstiga att jag inte förstod någonting av dem, men det intressanta med MXE ligger inte i huruvida tankarna påverkas, utan snarare vart man tas och vad som faktiskt händer med kroppen. Inte nog med att tankarna blir helt snedvridna, utan det relevanta ligger i hur otroligt efterbliven och bortkopplad man blir. Nog om detta snacket. Jag fortsätter nu, utifrån det jag kommer ihåg, när jag var som mest borta och i stort sett förlorade medvetandet.