2012-02-01, 07:56
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Sov som en stock igår, men inatt sov jag väldigt dåligt (därför jag är uppe nu)

Men det kanske är bara jag?

Du är inte ensam, inte sovit en sekund inatt.. Säger inte att det beror på något lufttryck i och för sig men ändå..
2012-02-01, 08:04
Medlem
whosyourdaddys avatar
Ett litet citat från SMHI:
"Längre söderut i Sverige, där man alltså befinner sig längre bort från högtryckscentrum än Haparanda, behöver man inte gå så långt tillbaka i tiden för att finna tillfällen med högre lufttryck än man har nu. Som exempel kan nämnas att Umeå och Sundsvall hade högre lufttryck i december 2007, Stockholm och Norrköping i december 2002 och Göteborg i december 2008. Skåne hade högre lufttryck så sent som förra året."

Det 40-åriga rekordet gäller alltså bara Haparanda, lufttrycket dom upplever där nu är alltså ett ganska vanligt förekommande i övriga landet.
2012-02-01, 08:08
Medlem
becauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDussst
Du är inte ensam, inte sovit en sekund inatt.. Säger inte att det beror på något lufttryck i och för sig men ändå..

Samma här. Sov väl kanske nån timme men det känns som om jag legat halvvaken och drömt mig genom hela natten, otroligt konstiga drömmar. Brukar inte drömma men dessa nätter har jag drömt, men aldrig som i natt..

Somnade på morgonen och vaknade 8 vilket inte alls är likt mig

Drömde bl.a att jag åkte svarttaxi för att jag inte kunde somna hemma, ville typ försöka sova i bilen men vi blev jagade av en stulen brandbil som spelade hög och dålig country-musik och körde som en dåre.

Ringde också i drömmen till en vän och berättade att jag hade en konstig dröm och visste att det inte var normalt och på riktigt, men att jag inte kunde vakna hur mycket jag än ville.

Vet ej vad det kan bero på. Riktigt äcklig känsla var det i alla fall.
2012-02-01, 08:18
Medlem
miklons avatar
Detta har blivit en listtråd som har väldigt lite med klimatvetenskap att göra.

Vill man diskutera huruvida sömnmönster och drömmar kan påverkas av lufttrycket så går det bra att göra det i Medicin. Vill man diskutera det ovanligt höga lufttrycket ur ett meteorologiskt perspektiv så går det bra att starta en ny tråd med en mer specifik frågeställning.

*Tråd låst*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in