2019-10-30, 16:18
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det var inte det som stod i inlägget som jag svarade på.
Jag har ägt fastigheter i hela mitt liv, i bolag med och utan F-skatt. Jag har också importerat varor och sålt till företag i Sverige, utan F-skatt.
F-skatt är till för tjänsteproducerande företag.

Ja, det stämmer ju eftersom exempelvis Ikea är registrerat för F-skatt. Men de kanske säljer tjänsten "att skruva ihop möbler" så får man möblerna på köpet när man köper tjänsten? Bavaria som importerar och säljer BMW kanske säljer tjänsten "upplev känslan i en BMW" så får man bilen på köpet? Vasakronan som är Sveriges största fastighetsägare lär inte heller behöva något behov av att vara registrerade för F-skatt.
Citera
2019-10-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Inte direkt. Men vill bilda mig en egen uppfattning om produkterna.

Kan behövas lite mer än en produkt för att utvärdera ett varumärke.

Men spännande att höra vad du tycker.
Känner ingen som använt hennes produkter. Vänner och bekanta som handlar i den prisklassen är lite petiga med vad som syns i deras badrum och väljer att köpa mer etablerade premiummärken.
Citera
2019-10-30, 16:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Ja, det stämmer ju eftersom exempelvis Ikea är registrerat för F-skatt. Men de kanske säljer tjänsten "att skruva ihop möbler" så får man möblerna på köpet när man köper tjänsten? Bavaria som importerar och säljer BMW kanske säljer tjänsten "upplev känslan i en BMW" så får man bilen på köpet? Vasakronan som är Sveriges största fastighetsägare lär inte heller behöva något behov av att vara registrerade för F-skatt.
Du kan inte ämnet, du skriver bara strunt. Ju mer du bjäbbar desto mer gör du bort dig.
Citera
2019-10-30, 16:36
Medlem
magpies avatar
Citat:
Du kan inte ämnet, du skriver bara strunt. Ju mer du bjäbbar desto mer gör du bort dig.

Oj, då har jag ju gjort helt fel i mitt yrkesverksamma liv på skatteverket sedan F-skattesystemet infördes 1993. Vilken osis...
Citera
2019-10-30, 16:45
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Kan behövas lite mer än en produkt för att utvärdera ett varumärke.

Men spännande att höra vad du tycker.
Känner ingen som använt hennes produkter. Vänner och bekanta som handlar i den prisklassen är lite petiga med vad som syns i deras badrum och väljer att köpa mer etablerade premiummärken.

Jag testade faktiskt hennes torrschampo när det reades ut på apoteket, då jag råkar ha en förkärlek för torrschampo. Har bred erfarenhet av torrschampon och det här var by far det i särklass sämsta jag testat. Bästa liknelsen är skitig sockervadd. Det var som att spraya kladdigt sockervatten i skallen... precis motsatsen till vad ett torrschampo ska göra för håret. Någon annan som faktiskt testat någon produkt?
Citera
2019-10-30, 16:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Oj, då har jag ju gjort helt fel i mitt yrkesverksamma liv på skatteverket sedan F-skattesystemet infördes 1993. Vilken osis...
Som sagt du kan inte ämnet, ljug mera så skrattar jag mera.
Visa mig en källa på att ett icke tjänsteproducerande företag, tex enbart uthyrning av bostäder eller försäljning enbart av varor behöver ha F-skatt. Det borde vara väldigt lätt för dig.
Vi är nu långt från trådens ämne, men jag vill visa att du inte är trovärdig, eftersom du skriver strunt, därför är du heller inte trovärdig i ämnet som tråden handlar om.

Källa Tack!!
Senast redigerad av trottwell 2019-10-30 kl. 16:59.
Citera
2019-10-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag testade faktiskt hennes torrschampo när det reades ut på apoteket, då jag råkar ha en förkärlek för torrschampo. Har bred erfarenhet av torrschampon och det här var by far det i särklass sämsta jag testat. Bästa liknelsen är skitig sockervadd. Det var som att spraya kladdigt sockervatten i skallen... precis motsatsen till vad ett torrschampo ska göra för håret. Någon annan som faktiskt testat någon produkt?

Ja, tyvärr! Hennes bodylotion. Urdålig. Pumpen funkar inte, så man behöver skruva av den vid varje användning, luktar äckligt och är kladdig. Schampot är det sämst jag har provat, mitt hår blev otroligt frissigt - sämre än icas egna för 15 kronor..
Citera
2019-10-30, 16:55
Medlem
Citat:

Testat lite olika då jag fått produkter på köpet med annat men också handlat på rea. Har provat;
Schampoo
Balsam
Duschtvål
Lotion
Deo
Handcreme
Läppbalsam (?)
Någon "cellförnyande ansiktscreme"
Saltvattenspray
Torrschampoo

Nu ska det tilläggas att detta testats under x antal år och väldigt utspritt. Men produkterna är ju inte alls så bra och inget jag köpt igen - förutom Deon. Den gillar jag. Men den är lite väl dyr för jag kan inte säga att den är sådär speciell egentligen och det finns ju definitivt bättre. Men hennes produkter är inget jag kan rekommendera eller som jag själv skulle köpa igen. Och verkligen inte till fullt pris! Hennes produkter kastade jag rätt snabbt, de var inget för mig.
Citera
2019-10-30, 17:07
Medlem
Charta.12s avatar
För en vecka sedan stod det klart att Isabella Löwengrip tvingas sälja sin lyxvilla på Lidingö. Nu är villan bortplockad från mäklarens hemsida – men är den verkligen såld?
Angående husförsäljningen:
https://nyheter24.se/noje/935070-isa...ga-kommentarer

När Nyheter24 kontaktar mäklarbyrån Wrede hälsar de att de inte har några kommentarer till varför villan plötsligt är spårlöst försvunnen från hemsidan. De vill inte heller kommentera om villan är såld eller inte.

På mäklarbyråns Instagramkonto ligger en bild från Isabellas hus fortfarande kvar.
Citera
2019-10-30, 18:17
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:

Jag har testat schampo och balsam (både vanligt och silver-varianten). Gillade båda.
Deon är riktigt bra.
Handkrämen är bra.
Håroljan är bra men hade opraktisk utformning.
Torrschampot luktade godisbutik vilket inte tilltalade mig.
Köpte en fön-kräm också men den luktar väldigt starkt så den gillar jag inte heller.

Det jag varit mest nöjd med är long-last-balsamet och deon.
Eg varken bättre än andra ”bra” produkter. Men inte sämre heller.
Citera
2019-10-30, 18:25
Medlem
Nån måste veta vad som pågår ??? Hallo 🤣🤣 spännande värre att vänta såhär
Citera
2019-10-30, 18:36
Medlem
Citat:
Det var inte det som stod i inlägget som jag svarade på.
Jag har ägt fastigheter i hela mitt liv, i bolag med och utan F-skatt. Jag har också importerat varor och sålt till företag i Sverige, utan F-skatt.
F-skatt är till för tjänsteproducerande företag.
F-skatt är företagsskatt och gäller för alla typer av företag både enskilda firmor och juridiska personer t ex aktiebolag. Den som har F-skatt svarar själv för sina arbetsgivaravgifter/egenavgifter och för inkomstskatt alt. bolagsskatt. Normalt sker en preliminär debitering av F-skatt att inbetalas under året.
Om ett tjänsteproducerande aktiebolag inte har F-skattsedel (vilket är ovanligt och ofta tecken på att det skett återkallelse) ska den som köper tjänster av företaget hålla inne 30% av fakturavärdet före moms eftersom företaget inte självt sköter sina skatteinbetalningar. Arbetsgivaravgifter och särskild löneskatt beräknas inte på utförda tjänster när det rör sig om en juridisk person.
Därför är det inte alls vanligt att ett tjänsteproducerande aktiebolag inte har F-skattsedel - i alla fall inte frivilligt. Nystartade aktiebolag får nästan alltid F-skattsedel direkt vid ansökan och uppmanas att lämna en preliminär deklaration för att fastställa beloppet för de preliminära inbetalningarna av F-skatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in