• 841
  • 1241
  • 1291
  • 1340
  • 1341
  • 1342
  • 1391
  • 1441
2020-02-28, 20:17
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolitle
Att jag spekulerade om självmordshot är för att jag inte tror att en depression av den kaliber hon kan ha haft och samtidigt dölja för världen är nog för att få ECT. Så då blev det akuta självmordstankar/hot/försök eller någon form av mani kvar som tänkbar orsak för den behandlingen.
Om Isabella är farlig för sina barn, så är det pga att hon inte är tillräckligt känslomässigt mogen och stabil för att kunna ta hand om dem och deras känslor på ett bra sätt. Man behöver inte vara perfekt som förälder, det räcker att vara 'good enough' men har man en borderline problematik så klarar man inte alltid av att ens vara det. Det märks ju att hon är rädd för att vara ensam med dom, likväl som hon är rädd för att vara ensam med sina egna känslor.
När man googlar Borderline Personality Disorder (BPD) så kommer det upp mycket som stämmer exakt på det Isabella bloggar om, intensiva och stormiga relationer (och cognitive disturbances, affective instability, poor treatment response, and poor social relationships and occupational, and academic outcomes) och som du säger även återkommande sjalvmordsförsök eller hot
Det står faktiskt också dålig impuls-kontrol och okontrollerad aggression
Så din analys verkar stämma in exakt på Isabellas bloggande, förhållanden, upprepade misslyckanden och oförmåga att lära sig av alla sina misslyckanden
Det enda som hon inte bloggat om offentligt är alltså dålig impuls-kontroll, men man kan nog inte utesluta okontrollerad aggression bakom stängda dörrar (intensiva och stormiga relationer) och att barnen är i riskzone?
Hon skriver ju mer eller mindre att hon inte sköter behandlingarna utan t.ex. blandar antidepressiva och liknande piller med vin
Senast redigerad av qutm 2020-02-28 kl. 20:22.
Citera
2020-02-28, 21:00
Medlem
Dagens foto där hon står lutad mot ett träd är taget vid nordvästra strandkanten av Norra Långvattnet, en liten sjö belägen endast några km utanför centrala Göteborg.
Citera
2020-02-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
När man googlar Borderline Personality Disorder (BPD) så kommer det upp mycket som stämmer exakt på det Isabella bloggar om, intensiva och stormiga relationer (och cognitive disturbances, affective instability, poor treatment response, and poor social relationships and occupational, and academic outcomes) och som du säger även återkommande sjalvmordsförsök eller hot
Det står faktiskt också dålig impuls-kontrol och okontrollerad aggression
Så din analys verkar stämma in exakt på Isabellas bloggande, förhållanden, upprepade misslyckanden och oförmåga att lära sig av alla sina misslyckanden
Det enda som hon inte bloggat om offentligt är alltså dålig impuls-kontroll, men man kan nog inte utesluta okontrollerad aggression bakom stängda dörrar (intensiva och stormiga relationer) och att barnen är i riskzone?
Hon skriver ju mer eller mindre att hon inte sköter behandlingarna utan t.ex. blandar antidepressiva och liknande piller med vin

Minns att ex-maken skrev om det en del i bloggen han hade, att lilla frun var på dåligt humör, och att hon slängde en resväska efter honom en gång så det blev hål i väggen. Alla kan väl vara på dåligt humör eller få utbrott ibland, men jag minns just det där med resväskan.

Fast de är oftast väldigt bra på att dölja just aggressivitet och ha en fasad utåt. De kan vara irriterade och upprörda och berätta om hur hemska/avundsjuka/orättvisa alla är mot dem, men just ilskan syns oftast inte för utomstående.

Det finns stödgrupper för barn till föräldrar med personlighetsproblematik, och förälderns oförmåga att hantera egna och andras känslor och oförutsägbarheten gör mycket skada, oavsett om ilskan riktas mot dem eller syskon/annan förälder.
Citera
2020-02-28, 21:58
Medlem
Ni som sprider rykten om att ES och IL skall flytta ihop, kan jag med säkert källa svara att det inte blir så eller någon förlovning. Kommentaren var skriven 11/12 på Bloggbevakning med signaturen Ture.
Samma signatur Ture skrev för 2 dagar sen att rykten om att B o E ses fortfarande är bullshit. Kommentaren som Ture skrev är märkligt nog raderade men jag minns följande mening ” Bella vill inte ens berätta att det var slut, utan hade gärna fortsatt att ljuga om att de är tillsammans.”

Jag säger inte att Tures info stämmer men till skillnad från Efternamn08 så stämde iallfall Tures första påstående. Ture skrev att det var slut i december och 11-12 januari bekräftade Isabella att det är slut mellan henne och Erik.
Senast redigerad av kate88 2020-02-28 kl. 22:02. Anledning: Mer info
Citera
2020-02-28, 22:17
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna...
Dagens foto där hon står lutad mot ett träd är taget vid nordvästra strandkanten av Norra Långvattnet, en liten sjö belägen endast några km utanför centrala Göteborg.
Åh vad jag gillar den typen av information. Tack 😉
Citera
2020-02-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarbarainte
Nog för att jag tror att BB är loco men nu antyder du att du vet saker igen och gör bara bort dig. Det är bokstavligen omöjligt att hon har blandat ihop TNS och ECT eftersom hon skriver att hon blivit nedsövd. TNS är som en liten kittling eller puls som får de absolut närmsta musklerna att slappna av lite, inget man sövs inför.
Hon har inte blivit sövd och fått ECT.
Citera
2020-02-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna...
Tack för info! Ja inte ser det ut som någon skärgård, det är inte mycket sjöar i skärgården direkt
Citera
2020-02-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
ECT är inte samma sak som TNS som man får för avslappning och gå ner i varv. Ibland orkar man inte rätta någon som blandar saker.
TENS (tidigare TNS) är Transkutan elektrisk nervstimulering och är en form av smärtlindring. Inte för avslappning eller att gå ner i varv.
Citera
2020-02-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Skrev hon inte att hon sövdes ned också? Glr man det vid ECT?

I vilket fall förklarar det ju bilderna från sjukhuset eller vad det var.

Någon som kollat metadata från senaste fotona?
Ja, man sövs eller snarare får en sedering (lättare sövning) vid ECT.
Citera
2020-02-29, 03:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Minns att ex-maken skrev om det en del i bloggen han hade, att lilla frun var på dåligt humör, och att hon slängde en resväska efter honom en gång så det blev hål i väggen. Alla kan väl vara på dåligt humör eller få utbrott ibland, men jag minns just det där med resväskan.

Går det att utesluta att BB är manodepressiv eller lider hon möjligtvis av borderline personlighetsstörning?

Citat:
Fast de är oftast väldigt bra på att dölja just aggressivitet och ha en fasad utåt. De kan vara irriterade och upprörda och berätta om hur hemska/avundsjuka/orättvisa alla är mot dem, men just ilskan syns oftast inte för utomstående.

BB verkar inte ha någon större insikt i någonting överhuvudtaget, skulle inte förvåna mig det minsta om hon anser att alla problem hon råkat ut för beror på någon annan.
Citera
2020-02-29, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Går det att utesluta att BB är manodepressiv eller lider hon möjligtvis av borderline personlighetsstörning?

BB verkar inte ha någon större insikt i någonting överhuvudtaget, skulle inte förvåna mig det minsta om hon anser att alla problem hon råkat ut för beror på någon annan.
Vadå gick fel?

Världens mäktigaste kvinna, privat kockar, massörer, privata jet från staterna till Sverige och barnflickor.

En liten tankevurpa bara..................
Citera
2020-02-29, 06:32
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hen svarade utförligt på det dina frågor
Citat:
Jag tror Isabella har borderline personlighetsstörning/emotionellt instabilt personlighetssyndrom. Det kan feldiagnosticeras som bipolär, eftersom patienten inte har någon insikt vad gäller problemen i relationer/rädslan för att bli övergiven/bristen på kognitiv empati/instabil identitet och detta då inte tas upp. Har följt bloggen sporadiskt före våren 17, och nära sen dess. Misstänkte det redan i samband med skilsmässan, och misstankarna krympte väl inte precis i samband med maffia-affären och den dramatiska flykten från Sverige med livvakt.
Angående om hon fått ECT eller inte, så är det hugget som stucket. Har hon inte fått det och ljuger om det, (på borderlinevis, dvs en läkare har sagt att det finns som alternativ, och då är det i Isabellas hjärna lika med att hon i princip fick behandlingen, så i hennes värld ljuger hon inte) så är det ju ett tecken på att hon har en problematik. Ingen normal människa ljuger om sånt, depression eller inte. Om hon har fått ECT så är det väl troligtvis för maniartat tillstånd, (som kan vara en sk borderline episode, med övergående paranoida tankar) eller pga långtgående självmordstankar, hot om självmord, vilket ju också är typiskt för patienter av det slaget. Sen finns det ju mängder av saker som hon gjort/gör, och en familjebakgrund som är tydliga "red flags" om man har en sån här person i sin närhet.
Det har ju skrivits i tråden att hon skulle vara i Götet, men med bilderna i senaste inlägget verkar det inte så. Gick plan till Åre vid samma tid också. Tror hon hittat en ny "kärlek" som hon nu gör allt för att spegla och lovebomba genom att köpa stegräknare och hylla naturen. Alltid när Isabella skriver att hon gör något med "vänner" så utgår jag från att det är ny pojkvän på gång, och jag har haft rätt hittills. Vilka "vänner" har Isabella som kan ta ledigt en vecka i februari för att lära henne vandra?
Hen postade också om Isabellas insikt, impulsivitet och okontrollerad aggression
Då jag googlade så stämde det mer eller mindre exakt med det Isabella gör och skriver
Det mest skrämmande var att googla "borderline personality disorder mothers"
"borderline episode" innebär tydligen intensiva episoder med depression, ångest och intensiv okontrollerad aggressivitet som vara några dagar
Senast redigerad av qutm 2020-02-29 kl. 06:48.
Citera
  • 841
  • 1241
  • 1291
  • 1340
  • 1341
  • 1342
  • 1391
  • 1441

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto