2020-04-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakesiii
Tack för väldigt konkret svar! Kan en likvidering hjälpa henne undgå skulder och andra kostnader eller måste hon betala av dem först?
Likvidering innebär att en extern förvaltare tar kontroll bolaget, säljer tillgångarna och betalar skulderna.
Citera
2020-04-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakesiii
Tack för väldigt konkret svar! Kan en likvidering hjälpa henne undgå skulder och andra kostnader eller måste hon betala av dem först?

Om det vore så väl....

Nej, det går inte undvika betala skulderna. Om man inte bedriver någon verksamhet eller vill göra sig av med sitt bolag av andra orsaker kan man låta göra en frivillig likvidation, dvs avveckla sin verksamhet. Förmodligen i detta fallet sälja det vidare för ett belopp vad bolaget är värt minus vad köparen begär inkl avgifter till Bolagsverket. En snabbavveckling. Annars kan man låta göra det själv.

(Likvidation innebär att tillgångarna omvandlas till pengar som används för att betala skulderna och eventuellt överskott fördelas till aktieägarna.)
Citera
2020-04-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Likvidering innebär att en extern förvaltare tar kontroll bolaget, säljer tillgångarna och betalar skulderna.

Sorry! Såg inte du hade svarat.
Citera
2020-04-05, 12:21
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Världens mäktigaste kvinna?

Detta är något för grävande journalister att rota i, varför likvidera just nu, varför så bråttom?
Jag har en känsla av att Bella försöker undkomma något.

Affärstidningarna, Expressen och Bloggbevakning behöver informeras om detta.
Jag hoppas också att alla som har blivit utsatta för Bellas bedrägerier får upp ögonen för detta.

I det här fallet verkar hon ju göra rätt för sig, likvidation är avveckling under ordnade former, man betalar sina skulder. Att det är ”bråttom” kan väl bero på att man har fasta kostnader som tickar och vill av naturliga skäl minimera dessa.
Citera
2020-04-05, 12:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
I det här fallet verkar hon ju göra rätt för sig, likvidation är avveckling under ordnade former, man betalar sina skulder. Att det är ”bråttom” kan väl bero på att man har fasta kostnader som tickar och vill av naturliga skäl minimera dessa.

Jag är väl insatt i hur likvidation går till, att Bella har bråttom och byter namn på bolaget innan likvidationen kan bero på att hon ser stora problem komma i nära framtid, tex kommande stämningar på grund av hennes bedrägerier med antalet följare.
Fasta kostnader kan hon göra sig av med utan att likvidera bolaget.
Senast redigerad av trottwell 2020-04-05 kl. 12:47.
Citera
2020-04-05, 14:08
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag är väl insatt i hur likvidation går till, att Bella har bråttom och byter namn på bolaget innan likvidationen kan bero på att hon ser stora problem komma i nära framtid, tex kommande stämningar på grund av hennes bedrägerier med antalet följare.
Fasta kostnader kan hon göra sig av med utan att likvidera bolaget.
Jag du trottwell du var tidig med att dra paralleller till hur bolagsplundrare undviker ansvar och att smutsa ner sina namn
Det har skett dispositioner i hennes bolag sedan en tid tillbaka
Tyvarr sa verkar lagstiftningen inte vara effektiv alls eftersom Isabella agerarde i tid gissningsvis med hjalp av sin jurist-pappa
Det gar nog inte att utkrava nagon som helst ansvar pa lagliga vag, mojligen att syrianska maffian kan atervinna nagot om det var deras torpeder som vantade i bilen utanfor Isabellas hus och som polisen sedan varnade for
Prankeborg, ar inte just att ha fel upprepade ganger ett tecken pa antingen idioti eller galenskap? Ska jag citera dina 100 roligaste heelt felaktiga inlagg
Du och tok-TinTin var ju jatte-kara i Isabella for inte sa lange sedan
Senast redigerad av qutm 2020-04-05 kl. 14:14.
Citera
2020-04-05, 21:44
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Hon blev ju nyligen stämd av ett företag som hon hyrde kontor av. De hade på uppdrag av blondinen renoverat fastigheten för 700.000 kronor som hon inte betalade. Nu är det väl ingen som vet hur mycket pengar hon när hon sålde bolagen. Så frågan är väl då om norrmännen inte vill betala för det, kanske hon måste stå för det själv?
Citera
2020-04-05, 23:09
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hon blev ju nyligen stämd av ett företag som hon hyrde kontor av. De hade på uppdrag av blondinen renoverat fastigheten för 700.000 kronor som hon inte betalade. Nu är det väl ingen som vet hur mycket pengar hon när hon sålde bolagen. Så frågan är väl då om norrmännen inte vill betala för det, kanske hon måste stå för det själv?

Jag gissar att BB kör "Coronakortet" när det ska snyftas ut i media:

Påhittat uttalande:
-"Det var pandemin som knäckte mitt bolag. Innan viruset så hade jag helsunda finanser!" Och så vidare?
Citera
2020-04-06, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag gissar att BB kör "Coronakortet" när det ska snyftas ut i media:

Påhittat uttalande:
-"Det var pandemin som knäckte mitt bolag. Innan viruset så hade jag helsunda finanser!" Och så vidare?
Det var snarare en osannolik timing att hinna sälja Löwengrip Beauty i januari till DermaNordic.
En månad senare hade det inte varit lika lätt att sälja och framför allt skulle priset ha blivit betydligt lägre när köparen insett vidden av krisen.
Pandemin påverkade självklart inget av det som hände i Isabellas affärer under 2019. Det mesta var självförvållat.
Citera
2020-04-06, 14:27
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Det var snarare en osannolik timing att hinna sälja Löwengrip Beauty i januari till DermaNordic.
En månad senare hade det inte varit lika lätt att sälja och framför allt skulle priset ha blivit betydligt lägre när köparen insett vidden av krisen.
Pandemin påverkade självklart inget av det som hände i Isabellas affärer under 2019. Det mesta var självförvållat.

Det snygga i kråksången är att BB är en mästare på att anpassa verkligheten lite så den passar in i hennes egen inbillade framgångssaga. Då blir det mycket snack om Corona i framtiden. Det är min gissning, då hon knappast går med på att hon har lyckats lite sämre i affärer på senare år på eget grepp.
Citera
2020-04-06, 20:17
Medlem
Åh gud, nu skriver hon i bloggen om att hon vill kräkas av all konsumtion när hon packar upp sina egna kläder.

Detta ständiga rebrandande är så otroligt uppenbart att jag får skamsköljningar av att bara läsa hennes inlägg. Hon måste vara så oerhört oerhört korkad, som inte fattar hur genomskinlig hon är. Det är verkligen...nåt.
Citera
2020-04-06, 23:42
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarbarainte
Åh gud, nu skriver hon i bloggen om att hon vill kräkas av all konsumtion när hon packar upp sina egna kläder.

Detta ständiga rebrandande är så otroligt uppenbart att jag får skamsköljningar av att bara läsa hennes inlägg. Hon måste vara så oerhört oerhört korkad, som inte fattar hur genomskinlig hon är. Det är verkligen...nåt.

Verkligen. Som så många andra har varit inne på så byter hon personlighet som vi andra byter ytterplagg. Att sträva efter maximal lyx och glamour ena månaden för att nästa månad trivas bäst med grillad korv i skogen och sängköp på Ikea. Visst att man kan uppskatta olika saker i sitt liv men med henne är det så extrema kontraster hela tiden.

”Jag ville egentligen kräkas av all konsumtion när jag packade upp. Men jag har liksom inte märkt att allt har blivit mer och mer. Nu blir det inte mer shopping på ett år.” - Bellas Blogg
Senast redigerad av Tzatzikin 2020-04-06 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in