2021-11-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonligan77
Det här med att hon fått vara i ett personalrum är ren bullshit. Jag har jobbat inom psykiatri med folk som haft allvarliga hallucinationer. Det man, som personal, gör hos någon som är extra orolig är extra tillsyn alternativt sitta med patienten tills hen lugnat sig. Oftast får man lugnande så man däckar. Att en patient ska få vistas inne i ett personalrum finns INTE. Isåfall har personalen stridit mot alla regler och borde anmälas. För att hon är känd så får hon ändå inte särbehandlas. Alla har rätt till lika vård. I ett personalrum finns datorer med journaler, papper och där förs även diskussioner kring patienternas vård. Allt det där är sekretess!! Jag hoppas att Isabella läser detta och förstår nu att hon har andra problem än det hon beskriver. Jag skulle snarare starkt tippa på någon typ av personlighetsstörning som Eips, där även mytomani kan ingå. Hoppas verkligen hon får den hjälp hon behöver.

Det kan faktiskt stämma, vet inte hur det är inom psykiatrin men vet att det har vid överbeläggningar skett att man ibland lånat ett av personalrummen eller kontor och tömt för att dra in en säng med någon. Sen kan Isabella skarvat det till att det var för att personalen var orolig men det kan ha varit en överbeläggning. Händer väl rätt ofta på förlossningen att man drar in en brits med skärmavskiljare medan man väntar på ett rum.
Citera
2021-11-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det kan faktiskt stämma, vet inte hur det är inom psykiatrin men vet att det har vid överbeläggningar skett att man ibland lånat ett av personalrummen eller kontor och tömt för att dra in en säng med någon. Sen kan Isabella skarvat det till att det var för att personalen var orolig men det kan ha varit en överbeläggning. Händer väl rätt ofta på förlossningen att man drar in en brits med skärmavskiljare medan man väntar på ett rum.

Oavsett vilket, så är det ändå patologiskt med dessa "skarvanden". Tillslut är ingenting trovärdigt längre. Visst, hon kan ljuga om hur hon blev lurad ut i skogen och "förhandlade" sig till att slippa bli våldtagen genom att prata lugnt med förövaren och stryka honom i håret, med mera. Men att snacka bullshit om vården på det sättet tycker jag är irriterande, för så funkar det inte. Hon hänger ut sjukvården till att ha gått emot regler, bara för att på något sätt få mer uppmärksamhet och sin egen vinnings skull. Handlar definitivt om en personlighetsstörning och definitivt om egoism.
Citera
2021-11-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
https://www.expressen.se/dinapengar/...r-bipolaritet/

Ehhh... tror inte på ETT ORD av detta. Finns det nån som kan skrapa fram rörlig bild från denna period? En mani går att observera utifrån

Bekvämt att skylla sina dumma beslut på en orimligt lång mani

Blir löjeväckande med hennes instagrambilder där hon har hy slät som på en porslinsdocka medan verkligheten trots någon grad av makeup ser långt i från perfekt. Att hon släppte genom dessa bilder i reportaget?
Citera
2021-11-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Så hon har inte ADHD? Eller har hon det också?
Hon har adhd och andra grejer om det ger henne uppmärksamhet.
Citera
2021-11-06, 09:34
Medlem
Hon säger att hon inte vill bli något ansikte utåt för bipolaritet- varför då skriva en bok och berätta om det utan att någon ens brytt sig från början?
Citera
2021-11-06, 10:37
Medlem
Pale Riders avatar
Citat:
Det här med att hon fått vara i ett personalrum är ren bullshit. Jag har jobbat inom psykiatri med folk som haft allvarliga hallucinationer. Det man, som personal, gör hos någon som är extra orolig är extra tillsyn alternativt sitta med patienten tills hen lugnat sig. Oftast får man lugnande så man däckar. Att en patient ska få vistas inne i ett personalrum finns INTE. Isåfall har personalen stridit mot alla regler och borde anmälas. För att hon är känd så får hon ändå inte särbehandlas. Alla har rätt till lika vård. I ett personalrum finns datorer med journaler, papper och där förs även diskussioner kring patienternas vård. Allt det där är sekretess!! Jag hoppas att Isabella läser detta och förstår nu att hon har andra problem än det hon beskriver. Jag skulle snarare starkt tippa på någon typ av personlighetsstörning som Eips, där även mytomani kan ingå. Hoppas verkligen hon får den hjälp hon behöver.
Du levererar ett av de mest kompetenta inläggen på Flashback sett över de senaste tre åren.
En nyreggad som inte kommer från ängsligheten.
Tack som fan.
Citera
2021-11-06, 12:44
Medlem
Har följt Isabella på nära håll länge och tycker hennes beteende stämmer bäst med EIPS.
1. Hon har en stark känsla av att bli övergiven.
2. Hon skadar sig själv, har självmordstankar.
3. Hon har ätstörningar.
4. Hon pendlar mellan olika känslolägen.
5. Hon har haft instabila relationer till partners, föräldrar, vänner, kollegor.
6. Hon beskriver sig själv som impulsiv.
7. Hon berättar om tomhetskänslor.

Det händer rätt ofta att personer med EIPS blir feldiagnosticerade. För att få en korrekt diagnos måste du vara sanningsenlig under utredningen.

Så antingen är Isabella feldiagnosticerad, eller så har hon dubbla diagnoser, men berättar bara om den ena.
Hur som helst hjälper inte medicin mot EIPS, utan det som krävs för att må bättre är DBT, som är en terapi som är mycket framgångsrik.
Tror det blir svårt att slå igenom med en bok som inte känns autentisk.
Citera
2021-11-06, 13:54
Medlem
Verkar som att hon tror att boken typ ska täcka upp för alla lögner och skit. Som att det vore en rimlig förklaring och ursäkt för allt. Hon känns mer kuslig än någonsin faktiskt. Försöker komma undan som vanligt haha
Citera
2021-11-06, 14:45
Medlem
Citat:
Verkar som att hon tror att boken typ ska täcka upp för alla lögner och skit. Som att det vore en rimlig förklaring och ursäkt för allt. Hon känns mer kuslig än någonsin faktiskt. Försöker komma undan som vanligt haha

Ja precis. Hon är riktigt kuslig när hon inte ens ser själv att hennes uttalanden i media, böcker mm är helt uppåt väggarna. Hon fattar inte att folk skrattar åt henne och hon gör sig själv till åtlöje. Tycker hon borde granskas närmare. Förr följde många henne pga hennes välgång och framfart. Framöver tror jag inte det blir så. Hon kommer nog ha många följare, men det är då pga hennes pinsamhet och förfall (sånt intresserar folk generellt sett mer än framgång) . Jag hade inte ett uns intresse för henne innan denna artikeln i expressen för några dagar sedan. När jag läste den av en ren slump så har jag faktiskt fått upp ögonen lite (så hon har åtminstone +1 följare, nämligen jag). Jag har nu även gått tillbaka i hennes historik, läst artiklar, insta mm och det är så uppenbart att hon inte är frisk. Detta gör jag mest för att jag är nyfiken på psykologi och människors beteenden. Jag är nyfiken på varför individer beter sig som de gör, och hur långt de är beredda att gå, speciellt för nå sk. "framgång". Hon är onekligen intressesant, dock fattar hon inte att det i slutändan är på hennes egen bekostnad och sina barn. Jag skulle råda henne, om hon nu läser detta, att ta ett litet kliv tillbaka. Prioritera sin hälsa och bli frisk från eips + mytomani. Sluta jaga bekräftelse, medömkan, beröm och pengar. Så kommer både hon och SÅ många andra som hon skadar med sitt beteende och egoism att må bättre. Detta är så synd, hon hade potential om hon förvaltat det rätt. Den som har lite vill alltid ha mer. Tror de flesta har det i sig, att man nöjer sig aldrig och det slutar nästan alltid med att man förlorar allt istället.
Senast redigerad av Jonssonligan77 2021-11-06 kl. 15:05.
Citera
2021-11-06, 15:12
Medlem
Citat:

Det är detta som stör mig mest! Hon vill bli ansvarsbefriad eftersom hon fattade idiotiska beslut under ”mani”. Men det finns grader av mani, om man har förmåga att arbeta, ta hand om barn, köpa hus, göra affärer osv så har man ändå en rätt hög funktionsnivå dvs man är inte helt förblindad av mani. Hennes idé om att bli världsbäst var megaloman och hon fattade dåliga affärsbeslut men det fanns ju ingen korresponderande mani? Och bara dåliga megalomana idéer är inte mani. Och när skulle den manin börjat isf?

Dessutom, uttalade hon inte ganska tydligt att det var en strategi, att utmåla sig själv som framgångsrik och så skulle framgångarna komma sen? Låter inte maniskt
Citera
2021-11-06, 15:19
Bannlyst
Citat:
jag har varit inlåst medelst LPT flera gånger i detta land. Och kan vittna om att patienter. däribland jag. Har varit inne i personalrum. inkl deras gemensamma fikarum. och vi var inte förbjudna emot det Heller och fick ingen tillsägelse. I fallet med fikarummet så var jag bla där under min senaste vistelse som bara varade ett par dagar. Jag gjorde en liten undersökning nämligen där jag intervjuade sköterskor och överläkaren. jag frågade om det är så att de tror att överläkaren får ljuga för patienterna. gissa överläkaren svar? "jag kan inte ljuga och mitt ord är lag" HAHA stolleland.
Citera
2021-11-06, 19:17
Medlem
Denna människas sjukdom heter storhetsvansinne ! Hon ändrar sitt mående efter livets upp och nedgångar !! Alla hon hängt ut och sett ner på kan hon nu tror hon försöka vinna tillbaka genom att dra till med en påhittad diagnos . Det hon lider av är hypokondri , mytoman och storhetsvansinne ! Har en syster som på helt egen hand lyckats lura läkare att hon har allt från adhd , schizofreni och förföljelsemani. Hur hon lyckats ?? Första pojkvännen hade adhd hon blev expert på adhd . Nästa pojkvän led av schizofrenin och hypokondri . Då helt plötsligt försvann adhd som en löning . Denna människa skulle sökt in på Dramaten och hade blivit en av de bästa skådespelaren någonsin . Nästa bok kommer va en hjälp bok hur man lever m bipolär ( det har ju hon lyckats med &#128077 När hon fick barn skrev hon en bok om hur man ska vara den perfekta mamman 🙄 ja hon var ju inte ens närvarande under barnens första års uppväxt . Hennes bipolär är bara ett påhitt att komma tillbaks på banan igen efter hennes fullständiga utskämmande fejk liv .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in