2019-01-24, 12:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadsmorgon
Jag förstår inte varför folk är så missunsamma mot Isabella. Hennes bolag omsatte 45 miljoner 2017. Förra året omsatte dessa bolag ännu mer.
Hennes sociala medie-kanaler omsätter 1,5 - 2 miljoner i månaden.
Hon plockade ut 3-4 miljoner från några av sina bolag under 2018.
Ett av hennes och Pingis bolag, Löwengrip beauty hade omsatt 55 miljoner bara i aug 2018. Det är ett av flera av hennes bolag. Hur hon förvaltar pengarna vet ingen i denna tråd.

Hon hävdar själv att hon har utgifter på drygt 120 000 kr i månaden privat, vilket talar för att hon har en månatlig inkomst på dessto mer. Hon har en hel stab med personal vars tjänster hon såklart måste betala för, det är inte någon medelinkomsttagare vi pratar om.
Hon sålde sitt förra hus för 12 miljoner i höstas utöver detta och många här är fast övertygade om att hon inte har råd med ett hus för 30 miljoner?

Det är en egen insats på ca 5 miljoner som krävs för det, resten lånar hon kanske till eller så lägger hon en del av sina vinster genom åren på det. Den här misstron och missunsamheten hade aldrig existerat om Isabella hette Isak.

Så länge hon och Odd fortfarande är gifta och hon är mitt uppe i en skilsmässa kan ju påverka att hon ännu inte står som ägare på huset.

Varför ingen lagfart???

Har du någon trovärdig källa till alla siffrorna? Jag menar inte Bimbo Lögnengrips egna påståenden.

"Hon plockade ut 3-4 miljoner från några av sina bolag under 2018." Låter lite luddigt.

Det är mycket ovanligt att köparen inte söker lagfart omedelbart vid tillträdet, speciellt om det finns en kreditgivare/bank med i bilden.
En förmögen köpare som köper fastigheten kontant kan glömma bort att söka lagfart, det är bara han själv som drabbas, men en kreditgivare ser till att låntagaren omedelbart blir lagfaren ägare till fastigheten som ligger som säkerhet för lånet.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-24 kl. 12:17.
Citera
2019-01-24, 12:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
T ex kan detta missförstås
"Löwengrip beauty hade omsatt 55 miljoner bara i aug 2018"
Förmodligen avses att Löwengrip Beauty per augusti 2018 hade omsatt 55 miljoner.
Årsomsättningen 2018 landade på 80 mkr.

Och vinsten? Den har ju varit minst sagt blygsam i förhållande till omsättningen. Slussas den vidare till andra dotterbolag?
Citera
2019-01-24, 12:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Varför ingen lagfart???

Har du någon trovärdig källa till alla siffrorna? Jag menar inte Bimbo Lögnengrips egna påståenden.

"Hon plockade ut 3-4 miljoner från några av sina bolag under 2018." Låter lite luddigt.

Det är mycket ovanligt att köparen inte söker lagfart omedelbart vid tillträdet, speciellt om det finns en kreditgivare/bank med i bilden.
En förmögen köpare som köper fastigheten kontant kan glömma bort att söka lagfart, det är bara han själv som drabbas, men en kreditgivare ser till att låntagaren omedelbart blir lagfaren ägare till fastigheten som ligger som säkerhet för lånet.

Jo men om hon cashat kåken och "glömt" lagfarten så skulle ju hon påminnas om saken när hon läser här i tråden! Det är lite som att köpa ny bil men inte registrera ägarbytet!
Citera
2019-01-24, 12:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Varför är det så viktigt för vissa mongon här inne att ge sken av att Bellas affärer går bra?

Ex Löwengrip Beauty omsätter 47 miljoner ja, det kan ju låta bra för ett mongo, men resultatet är enbart ca 300 000. Dessutom, år 2017 så hade bolaget mer kortfristiga skulder än tillgångar i bolaget.

Det bolaget går asdåligt i mina ögon. Ingen jag skulle vilja låna ut 30 mille till i alla fall.

Fast hur mycket löner plockas ur bolaget? Och hur stora belopp dribblas över till dotterbolag?
Det behöver inte vara så illa! Men det KAN gå knackigt!
Citera
2019-01-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast hur mycket löner plockas ur bolaget? Och hur stora belopp dribblas över till dotterbolag?
Det behöver inte vara så illa! Men det KAN gå knackigt!

Nämnt år var det 0 kr i löner och 0 kr i utdelning.

Jag är ingen ekonomiexpert, så hur skulle det framgå att det dribblas bort pengar?

Rörelseresultat 685 000

Resultat efter finansnetto: 640 000

Årets resultat: 314 000

Borde inte dribbling i så fall enbart ingå i skillnaden efter finansnetto?
Citera
2019-01-24, 20:15
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Jo men om hon cashat kåken och "glömt" lagfarten så skulle ju hon påminnas om saken när hon läser här i tråden! Det är lite som att köpa ny bil men inte registrera ägarbytet!

Nej hon har inte "cashat kåken".
Citera
2019-01-24, 20:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Nej hon har inte "cashat kåken".

Nä! Det finns inget som tyder på det!
Undrar vad hon betalar i hyra och till vem?
Citera
2019-01-24, 20:26
Medlem
Citat:
Nä! Det finns inget som tyder på det!
Undrar vad hon betalar i hyra och till vem?
21 december skrev Isabella på sin blogg:
"Bästa köpet
… Helt klart mitt hus med tillhörande brygga! På julafton kommer jag inte bara ta med julklappar hem till Odd utan också mitt pantbrev för nya huset, Odd måste nämligen signera eftersom vi fortfarande är gifta juridiskt."
Odd måste alltså "signera" "pantbrev för nya huset".
Kan Bella mena ett inteckningsmedgivande eller ansökan om inteckning?
Eftersom skilsmässan inte gått igenom ännu så krävs makes medgivande för pantsättningen eller åtminstone är det enklast om makes medgivande finns på ansökan.
Min slutsats är att hittills har Bella "lånat" huset eller hyrt det och köpet är inte genomfört än eftersom finansieringen inte verkar vara på plats. Normalt är inteckningsmedgivandet redan klart i samband med tillträdet om säljaren ska få sina pengar. Även lagfarten brukar vara på gång då oftast genom mäklarens försorg.
Citera
2019-01-24, 20:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
"Bästa köpet
… Helt klart mitt hus med tillhörande brygga! På julafton kommer jag inte bara ta med julklappar hem till Odd utan också mitt pantbrev för nya huset, Odd måste nämligen signera eftersom vi fortfarande är gifta juridiskt."
Eftersom skilsmässan inte gått igenom ännu så krävs makes medgivande för pantsättningen eller åtminstone är det enklast om makes medgivande finns på ansökan.
Min slutsats är att hittills har Bella "lånat" huset eller hyrt det och köpet är inte genomfört än eftersom finansieringen inte verkar vara på plats. Normalt är inteckningsmedgivandet redan klart i samband med tillträdet om säljaren ska få sina pengar. Även lagfarten brukar vara på gång då oftast genom mäklarens försorg.

Tackar! Fortsättning följer...
Citera
2019-01-25, 07:26
Medlem
Citat:
"Bästa köpet

Nej hon har inte köpt huset.
Citera
2019-01-25, 09:06
Medlem
Jag ska kolla genom lite årsredovisningar för hennes bolag idag, återkommer med svar
Citera
2019-01-25, 11:09
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
"Bästa köpet

Efter hon postade detta har dock skilsmässan gått igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in