2019-07-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Det var väl länge sedan Expressen gjorde det, de har väl hållt god min i elakt spel och samlat på fakta och info.
Det tycker jag att vi alla skall hoppas på!
För om Expressen till slut bestämmer sig för att slakta sin tidigare guldko BB, så är det i så fall ett trendbrott.
Under lång tid har BB/IL fått fungera som klickmagnet när hon presenterats som en fantastisk och ung kvinnlig superentreprenör. Hon har okritiskt länge hyllats av kvällspressen och så även av teve.
Väljer nu Expressen att på allvar börja granska hennes antagligen rätt så luftiga affärer och därefter gå ut och redogöra för vad man funnit, så vore det bra. Då lär det framgå att sagoslottet BB/IL antagligen helt och hållet är byggt på lösan sand.

Drar Expressen offentligt ner BB:s ekonomiska brallor och gör stor affär av ett sånt avslöjande, hoppas jag att de också är villiga att på allvar börja granska sin tidigare krönikör Özz Nujen. Han och hans familj har ekonomiska "projekt" som MSM hittills valt att inte granska eller belysa, men om Expressen börjar med BB/IL hoppas jag de får blodad tand och utökar sin granskning. Den behövs!
Citera
2019-07-19, 21:00
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För om Expressen till slut bestämmer sig för att slakta sin tidigare guldko BB, så är det i så fall ett trendbrott.
Under lång tid har BB/IL fått fungera som klickmagnet när hon presenterats som en fantastisk och ung kvinnlig superentreprenör. Hon har okritiskt länge hyllats av kvällspressen och så även av teve.
Väljer nu Expressen att på allvar börja granska hennes antagligen rätt så luftiga affärer och därefter gå ut och redogöra för vad man funnit, så vore det bra. Då lär det framgå att sagoslottet BB/IL antagligen helt och hållet är byggt på lösan sand.
Drar Expressen offentligt ner BB:s ekonomiska brallor och gör stor affär av ett sånt avslöjande, hoppas jag att de också är villiga att på allvar börja granska sin tidigare krönikör Özz Nujen. Han och hans familj har ekonomiska "projekt" som MSM hittills valt att inte granska eller belysa, men om Expressen börjar med BB/IL hoppas jag de får blodad tand och utökar sin granskning. Den behövs!
Det kommer nog inte handa, man skulle forlora ansiktet och sjalvt bevisa for svenska folket att man har en billig godtrogen horse-redaktion
Det som har hant ar att Alex gjorde en pod, vilken ledde till att alla politiker, VD-ar och andra prominenta personer vande BB ryggen i Almedalen trots att hon gjorde allt for att hoja sig over mangden med sin personliga 'livvakt'
I ar blir det poddar fran andra bloggare som har nagot att vinna pa att hennes luftskepp borjat fatta eld
Nasta ar blir det skatteverket, och kanske ekobrottsmyndigheten och da skriver nog expressen valdigt garna om det eftersom det ar lonsammare an att halla henne bakom ryggen sa sedlarna satts nog fore ansiktet
Senast redigerad av qutm 2019-07-19 kl. 21:11.
Citera
2019-07-19, 21:05
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Håller fullständigt med dig!
Citera
2019-07-19, 21:16
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det kommer nog inte handa, man skulle forlora ansiktet och sjalvt bevisa for svenska folket att man har en billig godtrogen horse-redaktion
Det som har hant ar att Alex gjorde en pod, vilken ledde till att alla politiker, VD-ar och andra prominenta personer vande BB ryggen i Almedalen trots att hon gjorde allt for att sta ut ifran mangden med sin personliga 'livvakt'
I ar blir det poddar fran andra bloggare som har nagot att vinna pa att hennes luftskepp borjat fatta eld
Nasta ar blir det skatteverket, och kanske ekobrottsmyndigheten och da skriver nog expressen valdigt garna om det eftersom det ar lonsammare an att halla henne bakom ryggen och lonsamheten gar nog fore ansiktet

Isabella är tacksam att skriva om eftersom avslöjar en hel del i bloggen och på instagram. Återstår att se om och hur hon kommer att förhålla sig till de sociala medierna efter sommaren.

Sedan har ju journalisterna sina kanaler och kontakter för att få fram den information de behöver.
Hur journalisterna kommer att agera är avhängigt hur Isabella Löwengrip agerar i olika sammanhang.
Senast redigerad av Charta.12 2019-07-19 kl. 21:21.
Citera
2019-07-19, 21:48
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Isabella är tacksam att skriva om eftersom avslöjar en hel del i bloggen och på instagram. Återstår att se om och hur hon kommer att förhålla sig till de sociala medierna efter sommaren.

Sedan har ju journalisterna sina kanaler och kontakter för att få fram den information de behöver.
Hur journalisterna kommer att agera är avhängigt hur Isabella Löwengrip agerar i olika sammanhang.

En indikator så god som någon på att Blondinbella inte är flavour of the month längre är att Klimatgretas tio år yngre tråd håller på att köra om denhär tråden med stormsteg!

Jag har sagt det förut! Blondinbella missade miljötåget och står kvar på plattformen och pratar privatgetter när resten av etablisemanget på största allvar tror att jorden håller på att gå under! En skrytblogg om lyx, överflöd och pengar och privatgetter är inte så het längre!
Citera
2019-07-19, 21:56
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det som har hant ar att Alex gjorde en pod, vilken ledde till att alla politiker, VD-ar och andra prominenta personer vande BB ryggen i Almedalen trots att hon gjorde allt for att hoja sig over mangden med sin personliga 'livvakt'
Nasta ar blir det skatteverket, och kanske ekobrottsmyndigheten och da skriver nog expressen valdigt garna om det eftersom det ar lonsammare an att halla henne bakom ryggen sa sedlarna satts nog fore ansiktet

Expressen har inga kelgrisar! Är hon mer värd död än levande så slaktar de henne! Expressens syfte och mål är att tjäna pengar, inget annat!
Citera
2019-07-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Expressen har inga kelgrisar! Är hon mer värd död än levande så slaktar de henne! Expressens syfte och mål är att tjäna pengar, inget annat!
Håller med!
Det var det jag ville lyfta fram med mitt inlägg.
Och i analogi med slakt på BB/IL, så ser jag i min kristallkula att Expressen inte kommer att dra sig för att rådbråka Özz Nujen m fam när tidningen väl känner att vinden vänt.
Citera
2019-07-20, 00:18
Medlem
Citat:
Vem betalar för bilen som har synts vid huset. Idag avslöjar hon dessutom på Instastory att hon har en chaufför under de veckor hon är på franska rivieran, vem betalar för chauffören ifråga?

Det lär komma fram men kan ju också vara så att BB ljuger igen.
Vad gör hon egentligen själv?
Citera
2019-07-20, 07:52
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Det lär komma fram men kan ju också vara så att BB ljuger igen.
Vad gör hon egentligen själv?

Ha ha! Ja inte tror jag hon har anställt en chaufför med bil på heltid en månad! Ska han arbeta 12-18 timmar om dygnet då och vara stand by tills hon vill ta en biltur?

Snarare har hon anlitat en hyrverksfirma för några resor vilket i hennes huvud blir till en egen chaufför!

Jag ska till Göteborg nu och där har jag en egen spårvagn med en egen spårvagnsförare, tror ni på det?
Citera
2019-07-20, 07:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ha ha! Ja inte tror jag hon har anställt en chaufför med bil på heltid en månad! Ska han arbeta 12-18 timmar om dygnet då och vara stand by tills hon vill ta en biltur?

Snarare har hon anlitat en hyrverksfirma för några resor vilket i hennes huvud blir till en egen chaufför!

Jag ska till Göteborg nu och där har jag en egen spårvagn med en egen spårvagnsförare, tror ni på det?

Det påminner mig om när hon skröt om att hon har en privat brygga i anslutning till sitt hus, i själva verket har hon en båtplats, hon delar brygga med flera andra, precis som tusentals människor gör i Sverige. Hon har inte råd med en sjötomt på Lidingö.

Bella är sjuk.
Senast redigerad av trottwell 2019-07-20 kl. 08:02.
Citera
2019-07-20, 13:46
Medlem
Citat:

Nej, det låter alldeles för bra för att vara sant men så kommer det ju från BB.

Jag är väldigt nyfiken på var hon gör själv.

Nej, du har köpt biljett och får åka
Citera
2019-07-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det påminner mig om när hon skröt om att hon har en privat brygga i anslutning till sitt hus, i själva verket har hon en båtplats, hon delar brygga med flera andra, precis som tusentals människor gör i Sverige. Hon har inte råd med en sjötomt på Lidingö.

Bella är sjuk.

Just ja hennes påhittade privat brygga får
vi inte glömma. Som hon ju inte har mer än i
fantasin.

Ja milt sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in