Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-02, 19:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bellman verkar vara bipolär tycker jag. Storslagna planer och projekt som startas och lyxkonsumtion när hon är manisk. Nu är hon i en depressiv episod. Tror jag.
Bellsan har, enligt henne själv, ADHD och hon befinner sig någonstans i autismspektrumet.
Det kan räcka som förklaring till hennes sätt att bete sig.
Att någonting inte står helt rätt till med henne är nog uppenbart för alla.
Citera
2019-10-02, 19:22
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockcitygirl
På riktigt SJUKT att BB skrivit en bok som heter Economista. Vad är detta för ett jäkla skämt? Hon har grävt gropen så extremt stor.

Det stavas megalomani.
Citera
2019-10-02, 19:29
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Hon skrev den boken precis som hon startade Löwengrip Beauty tillsammans med Pingis Hadenius. Det är Hadenius som är hjärnan bakom projekten medan Blondinbella varit reklampelaren, till exempel var (är?) Hadenius vd för kosmetikföretaget men Blondinbella gjorde reklam för produkterna i sin blogg. Och som bekant fungerar inte kroppen när hjärnan inte längre är med, faktiskt är ju det till och med själva definitionen av död.

Erik Selin visste vad han gjorde när han valde en riktigt dum blondin till knullkompis. ;-)

Nu tror jag ioförsig att hon snart avslöjar det jag sa för längesedan i tråden att hon har blivit på tjocken med en miljardär och därför blir det inget i NY osv. ett enkelt sätt att bli av med den surdegen att hon inte fick något visum.
Citera
2019-10-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Nu tror jag ioförsig att hon snart avslöjar det jag sa för längesedan i tråden att hon har blivit på tjocken med en miljardär och därför blir det inget i NY osv. ett enkelt sätt att bli av med den surdegen att hon inte fick något visum.

Jag förstår inte riktigt varför du väljer att citera mitt inlägg med tanke på vad du skriver? Vad har det jag skriver att göra med dina spekulationer om graviditet?

Däremot håller jag med dig om att det mycket väl kan vara så. Blondinbella är en person som är beredd till vad som helst och dessutom uppenbart så korkad eller sjuk att hon inte klarar att ta hand om sig själv. Tråkigt dock om hon sprider sina usla gener vidare ytterligare en gång.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-10-02 kl. 19:37.
Citera
2019-10-02, 19:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det stavas megalomani.
Ingen gillade eller höll med då jag postade denna intervju förra året, när media inte granskade ett skit och Isabella satt på sin megahöga pedestal och såg ner på oss undersåtar, håll till godo
https://youtu.be/ijZe7W4nWS4
Citera
2019-10-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan har, enligt henne själv, ADHD och hon befinner sig någonstans i autismspektrumet.
Det kan räcka som förklaring till hennes sätt att bete sig.
Att någonting inte står helt rätt till med henne är nog uppenbart för alla.

Jag är rätt säker på att hon har en narcissistisk personlighetsstörning också. Utöver ADHD.

Diagnoskriterier:
”Ett genomgående mönster av grandiositet (i fantasin eller i beteendet), ett starkt behov av att bli beundrad sant en påtaglig brist på empati. Störningen visar sig i ett flertal situationer och sammanhängande från tidig vuxenålder och tar minst fem av följande uttryck:

1. Har en grandios känsla av att vara en betydande person (t.ex. överdriver talanger och framgångar, förväntar sig att bli behandlad som höjd över mängden utan att genom sina gärningar ha gjort sig förtjänt av det)
2. Är upptagen av fantasier om obegränsad framgång, makt, glansfullhet, skönhet eller fulländad kärlek
3. Tror sig vara en speciell och unik person som bör söka sig till, eller bara kan bli förstådd av, andra personer (eller institutioner) som är speciella eller har hög status
4. Kräver ett övermått av beundran
5. Har en känsla av särskilt berättigande, dvs. har orimliga förväntningar på positiv särbehandling eller på att andra automatiskt ska svara upp mot hans eller hennes förväntningar
6. Utnyttjar andra, dvs. drar fördel av andra för att uppnås sina egna mål
7. Saknar empati: är obenägen att uppmärksamma eller identifiera sig med andras känslor och behov
8. Är ofta avundsjuk på andra eller tror sig vara föremål för andras avund
9. Är arrogant och högdragen i sitt beteende eller sina attityder”

Hon uppfyller helt klart mer än 5 kriterier, samt att hon är både saknar empati (Hajen, Odd mfl som hon uttalat sig illa om i media), tror sig vara bättre än alla andra, grandios (världens mäktigaste kvinna?) och förväntar sig särbehandling (tänker på en instastory där hon filmar hur hon får taxidörren öppnad och stackars Marisol får trava runt och öppna själv). Hennes instastory där hon fotas av pressfotografer på den där galan för någon vecka sedan är ju bara motbjudande och skrattretande på samma gång...
Citera
2019-10-02, 20:11
Medlem
Läskig människa överlag , skrattet hon river av i varje insta inlägg är fullkomligt galet och skrämmande! Så tillgjort så det blir pinsamt ! Stor skämskudde på !
Egentligen väldigt tragiskt att en sån ung kvinna har behov att synas så mycket !
Tror i slutändan tårarna faller varje kväll av just ensamheten
Citera
2019-10-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Ok att hon velat projiciera en bild av överdåd, men hon skulle kunna få 90% av effekten för 20% sv kostnaden. Vad tillförde egentligen huset i St Maxime till hennes brand? Eller lägenheten i nyc som ingen bo i för 150 i månaden eller vad det är. Eller kontoret för 500 som hon sa upp direkt. Allt verkar så omotiverat dyrt och korkat.

Vaaa, autocorrect stavade fel på projicera!
Citera
2019-10-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otagetalias
Jag är rätt säker på att hon har en narcissistisk personlighetsstörning också. Utöver ADHD.

Diagnoskriterier:
”Ett genomgående mönster av grandiositet (i fantasin eller i beteendet), ett starkt behov av att bli beundrad sant en påtaglig brist på empati. Störningen visar sig i ett flertal situationer och sammanhängande från tidig vuxenålder och tar minst fem av följande uttryck:

1. Har en grandios känsla av att vara en betydande person (t.ex. överdriver talanger och framgångar, förväntar sig att bli behandlad som höjd över mängden utan att genom sina gärningar ha gjort sig förtjänt av det)
2. Är upptagen av fantasier om obegränsad framgång, makt, glansfullhet, skönhet eller fulländad kärlek
3. Tror sig vara en speciell och unik person som bör söka sig till, eller bara kan bli förstådd av, andra personer (eller institutioner) som är speciella eller har hög status
4. Kräver ett övermått av beundran
5. Har en känsla av särskilt berättigande, dvs. har orimliga förväntningar på positiv särbehandling eller på att andra automatiskt ska svara upp mot hans eller hennes förväntningar
6. Utnyttjar andra, dvs. drar fördel av andra för att uppnås sina egna mål
7. Saknar empati: är obenägen att uppmärksamma eller identifiera sig med andras känslor och behov
8. Är ofta avundsjuk på andra eller tror sig vara föremål för andras avund
9. Är arrogant och högdragen i sitt beteende eller sina attityder”

Hon uppfyller helt klart mer än 5 kriterier, samt att hon är både saknar empati (Hajen, Odd mfl som hon uttalat sig illa om i media), tror sig vara bättre än alla andra, grandios (världens mäktigaste kvinna?) och förväntar sig särbehandling (tänker på en instastory där hon filmar hur hon får taxidörren öppnad och stackars Marisol får trava runt och öppna själv). Hennes instastory där hon fotas av pressfotografer på den där galan för någon vecka sedan är ju bara motbjudande och skrattretande på samma gång...

Visst är hon sjuk. Det är det här jag menar när jag hoppas att hon inte sprider sina sjuka gener vidare ytterligare en gång. Men för vilken gång i ordningen vet jag inte:

Om hon nu ska vara tillsammans med någon man alls så passar Erik Selin, som på samma sätt som hon själv saknar all medkänsla med sin omgivning, bra.
Citera
2019-10-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Visst är hon sjuk. Det är det här jag menar när jag hoppas att hon inte sprider sina sjuka gener vidare ytterligare en gång. Men för vilken gång i ordningen vet jag inte:

Om hon nu ska vara tillsammans med någon man alls så passar Erik Selin, som på samma sätt som hon själv saknar all medkänsla med sin omgivning, bra.
Hon är inte sjuk, hon är bara millennial.
Citera
2019-10-02, 20:52
Medlem
Lite från bloggen:

Citat:
Jag tappar trovärdighet och jag förstår det.

Just nu känner jag mig som en katt som har trillat från nionde våningen och gör mig redo för landning. Jag har fler liv kvar men jag måste hitta en mer strukturerad väg framåt. Jag kan inte ens räkna hur många bolag jag har startat och varit involverad i sedan jag var 16 år. Jag har tjänat miljoner och jag har förlorat miljoner. Vi har kunnat fira och gasa men vi har också fått strama åt rejält. Där vi är just nu. Saker och ting har inte gått som jag tänkt. Men jag lär mig.

https://www.isabellalowengrip.se/

Ledsen Bella men jag kan då inte alls tycka synd om dig.
Citera
2019-10-02, 21:00
Medlem
Griplööv, om hen är bekant, ger sken av att Blondinbella skulle ha blivit utköpt från Löewngrip Beauty. Någon som kan bekräfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in