Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Det är precis så Blondinbella definierar att lyckas för sin egen del.
Ja, där håller jag med dig, Ringhals, för henne är det uppenbart så. Hon har, nästan 30 år gammal!, ingen utbildning, men det behöver man inte ha. Det finns många exempel på människor som lyckats utomordentligt väl utan det genom att ha en väldigt nischad talang.
Men hon har ju tvärtom misslyckats. Hon har kört det viktigaste av allt, sitt varumärke, i botten och det enda företag som egentligen fick ordentlig vind i seglen verkar ju inte må direkt kalasbra. (Jag misstänker dock fortfarande att den "dåliga ekonomin" inte är så pjåkig utan har andra förklaringar, som att komma ur NYC-projektet, till exempel, men att det inte beror på henne utan på att Balder Balle stått för fiolerna på många håll. Så det ska bli intressant att få se siffrorna från hennes verksamheter. Och vem vet, kanske talar hon just denne enda gång faktiskt sanning.)
I det läget tror jag att hon, medvetet eller ej, bestämt sig för att gå s a s all in och lajva jetsetare, precis just för att försöka hitta någon rik gammal gubbe. Talangen fanns inte där och då försöker hon hitta andra vägar. Men det är ju så tragiskt att det fortfarande, 2019!, finns kvinnor som gör så. Jag såg att någon här i tråden (fritt citerat) hade skrivit apropå detta att "visst finns det skarpa kvinnor som Thatcher". Sanningen är ju i stället den att de allra flesta kvinnor i dag faktiskt är betydligt mer välutbildade än män och extremt noga med att ha egna karriärer - och då tänker jag inte på influenceryrket. Jag gillar inte Blondinbella, eftersom hon är en usel förebild för de förmodligen väldigt unga tjejer som följer hennes blogg. Med sin mytomani, narcissism och totala avsaknad av empati och respekt inför andra är hon direkt farlig för unga människor som sakner livserfarenhet. Men jag kan ändå på något sjukt sätt tycka synd om henne i just det här avseendet. Gud vad hemskt att inte ha fixat mer när man närmar sig medelåldern!