2012-02-29, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tror spåren är planterade i Växjö. Tror mer på att en olycka hände i stugan och att de sedan försökt dölja det. Det fanns ju egentligen ingen anledning att åka skilda åt om nu hantverkaren hade nyckel. Diverse instruktioner kan man ju ta över mobilen, tills man anländer.
Nej, hustrun och brodern pratade med Håkan på söndagskvällen. Då var han i hemmet.
Man ska inte krångla till det, som Leif GW säger. Alltså tror jag på detta sceneri:
Han hade en rutin. Den följde han även denna morgon. Satte på kaffet. Gjorde smörgåsar.
Satte på sig T-shirt och jeans. På med tofflorna. Gick ut för att hämta tidningen att läsa
till fikat och mackan. Han kom till brevlådan och hämtade tidningen. Vänder för att gå in i huset.
DÅ BLIR HAN ÖVERFALLEN AV EN ELLER FLERA PERSONER OCH I HANDGEMÄNGET
TAPPAR HAN TIDNINGEN OCH SINA TOFFLOR.
Detta bör ha hänt mellan kl 4 och halv 5.
Motiv?
Jag tror alltså inte på någon olycka. I så fall hade den stackars mannen hittats för länge sedan.
1. Ett inbrott som gick snett. Varför de tog med Håkan är emellertid i så fall underligt. Kanske slog han sig så illa att de såg att han dött och då valde de att skaffa undan "beviset". Men ingenting hade försvunnit i villan.
2. Ekonomiskt motiv. Då måste man i så fall fråga sig vem eller vilka
som skulle tjäna på hans död? Yrkesmässigt eller privat?
3. Någon frågade om det var sophämtning den morgonen. DET tycker jag är en intressant fråga.
Man gömmer lätt någon bakom den där hydrauliska tryckluckan med sopor. I så fall bör polisen söka på dumpningsplatsern för sopbilarna. Hemska tanke.
4. Vargen som har synts i Växjötrakten? Tja, det vore oroväckande.
Men, nää... polisens hundar fick ju enligt uppgift slut på sitt spår vid vägkanten.
Alltså måste Håkan ha förts bort av något fordon. (En skicklig blodhund kan följa efter bilen som personen förts bort i under flera mil. Har hänt i USA)