2012-02-29, 19:42
Medlem
Att han t.o.m letat i garderoberna säger hantverkaren också-det känns konstigt att han säger så,är det bara jag som tycker det?

Jag hade aldrig (fast jag är hanverkare) klampat in i någons hus och börjat rota i dennes garderober om jag inte hittade vedebörande jag letar efter, ropat och försiktigt öppnat dörrar till rum,ja-men öppna garderober/skåp/lådor , nej det gör man inte som utomstående...
Kan i.o.f varit journalisten som hittat på men annar låter det skupt,som att han vill förklara varför han varit runt i huset...
Citera
2012-02-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Du får känna dig precis hur tvärsäker du vill. Jag hoppas att polisen kollar hantverkaren grundligt så att han så fort som möjligt kan avföras från utredningen givet att han är oskyldig.

Vi har olika teorier. Men allt är ju möjligt innan vi har facit i hand.

Hörde just på nyheterna att en död man som utsatts för grovt våld har hittats i Malmö, men det är väl lite väl långt bort. Dessutom hade närboende hört skottlossning. Nä... måste vara något annat fall.
Citera
2012-02-29, 19:43
Medlem
Ostkupas avatar
Borde inte hantverkaren reagerat på tofflorna och den blodiga tidningen?
Citera
2012-02-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Han är tydligen (enligt dottern) av den typen som alltid går upp tidigt. Vissa är ju sådana.

Sopbilsteorin - brukar verkligen sopbilen komma så tidigt på morgonen? Brukar de inte börja sina körningar klockan sju?

Inte om man skall mörda någon då åker man tidigare.
Citera
2012-02-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Tror inte att den här hantverkaren har något med detta att göra.
Det bevisar den tappade tidningen och tofflorna.
H gick ut och hämtade tidningen sin vanliga tid.
Hantverkaren skulle börja arbeta senare nån gång efter kl 7.
Han reagerade på att inte H kom och mötte honom och sa godmorgon ute på trappan
och gick direkt ner i källaren och började jobba. När han sedan ville gå upp i huset
ringde han till H:s fru och frågade om det var okej att han fick gå in där.
Det var då frun reagerade på att maken inte syntes till och började ringa på hans mobil.
Hantverkaren gick in i villan och hörde då att H:s mobil ringde inne i huset. Det berättade han för hustrun , som bad honom leta efter maken. Hantverkaren letade och hittade inte H någonstans. Det var då hustrun fick en otäck känsla av att någon var fel.
Inga konstigheter i hela det scenariet, tycker jag.
Nej, H blev nedslagen och bortförd utanför huset mellan klockan fyra och halv fem
av okända personer och av hittills okänd anledning. Se mitt tidigare inlägg.

borde inte den där hantverkaren sett blod o tidning isåfall ??? :S
Citera
2012-02-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har du rätt i. Sopbilen är knappast ute kl 4.

Jodå, de är ute tidigt!
Så här står det på Växjö kommuns sida om sophämtning:

"Placering av sopkärl
På tömningsdagen måste kärlet stå på rätt plats enligt det avstånd du valt i ditt abonnemang.
Kärlet måste vara framdraget senast kl 06.00, annars riskerar du att kärlet inte töms."

Alltså de kör ut från ca halv fem förmodligen.
Citera
2012-02-29, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jodå, de är ute tidigt!
Så här står det på Växjö kommuns sida om sophämtning:

"Placering av sopkärl
På tömningsdagen måste kärlet stå på rätt plats enligt det avstånd du valt i ditt abonnemang.
Kärlet måste vara framdraget senast kl 06.00, annars riskerar du att kärlet inte töms."

Alltså de kör ut från ca halv fem förmodligen.
1,5 timmar innan sopkärlet ska vara ute? Knappast. Jag tror de kör ut tidigast kl 6.
Citera
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Vi har olika teorier. Men allt är ju möjligt innan vi har facit i hand.

Hörde just på nyheterna att en död man som utsatts för grovt våld har hittats i Malmö, men det är väl lite väl långt bort. Dessutom hade närboende hört skottlossning. Nä... måste vara något annat fall.

Vi får tillsammans hoppas att Håkan blir funnen välbehållen. Det verkar vara en fin och bra man som har råkat ut för något obehagligt. Jag känner med både honom och hans familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Borde inte hantverkaren reagerat på tofflorna och den blodiga tidningen?

där var du 1min innan mig tänkte med det.

eller började han med jobba vid 4-5 fins ju diverse invandrare som gillar att jobba tidigt!
Citera
2012-02-29, 19:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag hoppas verkligen inte att du är polis. Du är både tvärsäker på din syn och tycks försöka nedvärdera dem som inte tycker likadant.

När jag läste om hantverkaren idag fick jag vibbar. Hoppas polisen kollar honom grundligt. Att han kollas säger sig självt. Men att det blir grundligt gjort är viktigt.

Jag ska bli polis i nästa liv!

Varför skulle familjen åka hem olika dagar?
Varför gjorde sig HI omaket med tåg+byte+promenad för några futtiga timmar?

Någon annan har åkt tåg med HI:s tillhörigheter och arrangerat överfall på gården.

Någon som vet om HI hade postlådenyckeln i ordinarie knippan? Den som inte fattades INNE I HUSET!
Citera
2012-02-29, 19:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanjon
borde inte den där hantverkaren sett blod o tidning isåfall ??? :S
Är ganska säker på att hantverkaren tog andra hållet till ytterdörren, eftersom han höll till i källaren. Till vänster sett från gatan.
Citera
2012-02-29, 19:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Att han t.o.m letat i garderoberna säger hantverkaren också-det känns konstigt att han säger så,är det bara jag som tycker det?

Jag hade aldrig (fast jag är hanverkare) klampat in i någons hus och börjat rota i dennes garderober om jag inte hittade vedebörande jag letar efter, ropat och försiktigt öppnat dörrar till rum,ja-men öppna garderober/skåp/lådor , nej det gör man inte som utomstående...
Kan i.o.f varit journalisten som hittat på men annar låter det skupt,som att han vill förklara varför han varit runt i huset...

Han kanske trodde att något var på tok, känns mest troligt att när han såg tofflorna och tidningen så gick han in och letade igen och då på mer udda ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in