Jag köpte mig en chipspåse på ica för 2 månader sen ungefär men jag åt aldrig upp den. Det är hälften kvar och jag tänkte se på en film och äta dessa chips. Är de fortfarande ätbara?
Edit: Påsen har varit stängd under denna tid om det har någon större betydelse.
Senast redigerad av Zartaza 2012-04-17 kl. 23:39.
Jag köpte mig en chipspåse på ica för 2 månader sen ungefär men jag åt aldrig upp den. Det är hälften kvar och jag tänkte se på en film och äta dessa chips. Är de fortfarande ätbara?
Självklart kan jag göra det men är det hälsosamt att äta så gamla chips då?
Nä det tror jag inte, har du haft någon klämma på påsen så funkar det perfekt, men har den legat öppen eller ihoprullad kommer chipsen smaka äckligt, de är inte alls lika frasiga som vanligt då utan känns sega i munnen.
Lag på bf datum inom vissa ramar, annars hade det säkert stått att dem var ätbara även nästa år
Ta en konservburk t.ex. Den har ett bf datum som du kan överskrida med 20 år utan problem!
Lag på bf datum inom vissa ramar, annars hade det säkert stått att dem var ätbara även nästa år
Ta en konservburk t.ex. Den har ett bf datum som du kan överskrida med 20 år utan problem!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!