2018-07-02, 11:04
Medlem
fliermans avatar
Är idioten uthäng någongång? Med så lindrigt straff borde han få ett annat straff.

Hittade hans namn, men födelseår?
Senast redigerad av flierman 2018-07-02 kl. 11:17.
Citera
2018-07-02, 21:31
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Dubbeldräparen bor kvar i centrala Östersund, ser att jag kan göra ett besök när som helst. Men är det någon som vet hur han försörjer sig`?

Det skulle inte förvåna mig om "samhället" försörjer honom.
Citera
2018-07-03, 15:35
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Det var väl lite misstag från båda parter.
Volvon såg säkert bilen innan svängen men trodde sig ha tillräckligt med tid att utföra svängen. I normala hastigheter hade hon nog haft rätt.
Men nu hade ju Subarun dubbelt så hög hastighet, något som föraren i Volvon omöjligen kan uppmärksamma från sin position.

Huvudansvaret tycker jag ändå ligger på Subarun. Det var han som bröt mot lagen i sitt körtsätt, inte Volvon. Hon svängde i god tro att föraren i den andra höll rätt hastighet.

Volvon gjorde nog det dem flesta andra också hade gjort.
Enda man kan klaga på från Volvon´s sida är att hon kanske skulle varit mer försiktig. Men är som sagt omöjligt att bedöma hastigheten från en bil som kommer mot en i mörkret. Man kan inte stanna i en vänstersväng bara för att man ser en bil längre bort och utgå från att den KANSKE håller för hög hastighet.

Man blir ju själv lite tokig när en förare framför en är lite "feg" och vågar inte köra ut när man själv tänker "Va fan, du hade ju gott om tid att köra ut".
Vänstersväng på landsväg är ett av dom mer riskfyllda och komplicerade momenten i trafiken. På grund av felbedömningar och hastigheter, inte bara i mörker utan även i dagsljus när t.ex solen står lågt. Därför är det enda rätta att alltid vänta att svänga tills mötande bil(ar) har kört förbi och sikten är fri oavsett hur många bilar det ligger bakom som tycker att den framför sölar och aldrig svänger. Själv har jag alltid varit tacksam de gånger framförvarande har väntat med svängen, för att inte få med mig och andra i en ev. krock.
Citera
2018-07-04, 01:06
Medlem
Citat:
Dubbeldräparen bor kvar i centrala Östersund, ser att jag kan göra ett besök när som helst. Men är det någon som vet hur han försörjer sig`?

Ska du göra besök? Du kan få komma förbi mig innan isåfall :-) sitta och va stor i käften och skriva massa skit verkar många vara duktiga på så upp till bevis och träffa mig innan då?

Och varför ör du så nyfiken på hur han försörjer sig? Bara för en tragisk olycka skedde betyder väl inte stt han inte kan jobba?
Citera
2018-07-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Är idioten uthäng någongång? Med så lindrigt straff borde han få ett annat straff.

Hittade hans namn, men födelseår?

Om du nu ör Så insatt i detta forum borde du ha läst domen och där med läst person nr....
Citera
2018-07-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flanhonan
Ska du göra besök? Du kan få komma förbi mig innan isåfall :-) sitta och va stor i käften och skriva massa skit verkar många vara duktiga på så upp till bevis och träffa mig innan då?

Och varför ör du så nyfiken på hur han försörjer sig? Bara för en tragisk olycka skedde betyder väl inte stt han inte kan jobba?

Om jag vet hur han försörjer sig så vet jag mer om hur en tragisk olycka kan ske. När jag inte ens efterfråga vad du är så känns det rätt meningslöst att komma förbi dig. En person vet jag var han bor, det räcker.
Citera
2018-07-19, 00:38
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Nja ... olycka? Idioten i fråga har ju inget konsekvenstänkande och borde öht aldrig fått sitt körkort. Han får gärna brinna i helvetet.
Citera
2018-07-19, 17:43
Medlem
Citat:
Om jag vet hur han försörjer sig så vet jag mer om hur en tragisk olycka kan ske. När jag inte ens efterfråga vad du är så känns det rätt meningslöst att komma förbi dig. En person vet jag var han bor, det räcker.

Toppen ser fram emot att du besöker då jag bor dörren mitt emot på norragröngatan så vi ses:-)
Citera
2018-07-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Nja ... olycka? Idioten i fråga har ju inget konsekvenstänkande och borde öht aldrig fått sitt körkort. Han får gärna brinna i helvetet.

Så om inte olycka? Varför åtalades han inte för mord lr dråp? Då måste han ju ha krockat med mening enligt dug om det ej är en olycka!
Citera
2018-07-20, 03:49
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Så om inte olycka? Varför åtalades han inte för mord lr dråp? Då måste han ju ha krockat med mening enligt dug om det ej är en olycka!

Nja, nu får du nog tänka till lite. Dels är ju lagstiftningen väldigt skev vad gäller såna här saker men det betyder ju inte att vi alla måste falla in i kören "OLYCKA" ?
Det finns ALLTID en eller flera ansvarig(a) vid händelser - läs exempelvis krockar- som orsakar den sk olyckan.
Citera
2025-01-27, 16:14
Medlem
Hur är livet för monstret nu?
Citera
Igår, 20:12
Medlem
paddan82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Hur är livet för monstret nu?
Bra fråga!!