Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
r det ngon skillnad nr man bygger hus eller fungerar det som tidigare, frutom att tex. pooler och skillnader i terrnghjder saknas. Finns nya mbler och andra inredningsprylar?
Ja det r mycket nytt som finns.
Sjlv s skapade jag fr tre dagar sedan (Spelade med VPN) en ensam stackare i medelldern, spelade enbart datorspel och tjnade ngra hundringar p diverse intrng i komplexa datorsystem. Min enda kontakt var grannen som bodde mittver som jag brukade chatta med. Hade dock suttit inne hela sims-livet s bestmde mig fr att ta en promenad i kvarteret fr att se om man kunde knacka p hos ngon.
Hus efter hus var de och det hela slutade med att jag fick knacka p hos grannen som man ivrigt hade chattat med. In fick jag komma minsann dr hon bodde med sin kta make och huset i sin helhet kndes riktigt frscht jmfrt med min kvadratformade etta , mblerad med en dator,sng och kylskp. Tnkte stanna ver natten och ladda batterierna d humret inte var det bsta,men det hela slutade i en veckas lng och skn vistelse.
Redan p morgonen nr jag vaknade s var maken som bortblst frn huset.
Jag hade sedan chatten ett ganska stadigt frhllande med min frmnliga vn och jag gnade dagarna p besk att bygga upp relationen nnu mer. nda tills jag fick doppa den och gra henne p smllen. Tiden gick,kaskader utav spyor fyllde de bda toaletterna och magen vxte sig allt strre. Tills hon en dag bara var som borta frn huset tillika sin make som hade varit frsvunnen sedan dag 1. Frvntingarna p detta urartade scenario som hll p att uppst brjade rinna ut i sanden och jag traskade besviken hem till min lilla ungkarslya och bestmde mig fr att sl en signal tminstone fr att se var hon hller hus nnstans. Det tog dock ingen lngre stund innan hon knackar p drren och vi bde pratar och pussas. Hon sg ut som tidigare och ven magen var numer helt platt och inte ett spr utav en kommande bebis syndes, s jag bestmde mig fr att flja med henne hem och se efter om ngot trotsallt hade hnt.
Kommer in i huset och fr hra ett dovt bebisskratt,letar mig in i kket och hittar dr en rosa barnvagn stendes mitt p golvet! Hennes man var ven han hemma och satt frnjd framfr TV:n och tittade p komedi. Stannade ver natten och lyckades faktiskt gra henne p smllen en andra gng s nu vntar barn nummer tv medans man knottar runt hr hemma i sin klaustrofobiska tillvaro och spelar datorspel som en man!
The Sims kan vara s vrickat och underbart s det finns inte ord fr det