Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-06, 17:04
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Denna har jag, otroligt nog, aldrig sett innan. Guld!

Watcher blev tillagd igår också. Kanon att äntligen se dessa i krispig kvalitet!
Citera
2023-06-06, 20:37
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Watcher blev tillagd igår också. Kanon att äntligen se dessa i krispig kvalitet!
Har heller aldrig sett dessa för. Midnight Special har en hel del gamla godingar.
Älskar Gabriels kostymeringar från den tiden. Så enkelt, samtidigt effektfullt och dramatiskt.
Basen på "Watcher of Skies" är väldigt speciell. Phil Collins trumspel, riktigt örongodis.
Tack för länkarna.
Citera
2023-09-11, 10:11
Medlem
Geomeisters avatar
Det är många månader sedan Peter Gabriel släppte första singeln från uppkommande album i/o. Nu har The Court gjorts i ny version: https://www.youtube.com/watch?v=6chvzqAVCnI

Hur är intresset för Peter Gabriel solo hos Genesis fans idag? Har han varit för inaktiv? Gått i "fel" inriktning musikaliskt? Än mer intressant då bandet/övriga inte gör särskilt mycket nytt?
Citera
2023-12-05, 14:48
Medlem
Geomeisters avatar
Nyligen släpptes Peter Gabriels nya I/O. Albumet finns i två olika versioner. Verkar uppskattat av alla jag sett nämna det. Kanske väl likt hans övriga material eller vad säger ni? Hiss eller diss?
Citera
2023-12-05, 17:49
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nyligen släpptes Peter Gabriels nya I/O. Albumet finns i två olika versioner. Verkar uppskattat av alla jag sett nämna det. Kanske väl likt hans övriga material eller vad säger ni? Hiss eller diss?
Ska införskaffa den inom kort!
Tänker inte lyssna igenom den förrän jag har den i handen. Låtmaterialet från Stockholm-spelningen bådar däremot gott.
Citera
2023-12-06, 20:54
Moderator
MondoBizarros avatar
Seriöst, sluta tjafsa som femåringar! Vill ni fortsätta den här diskussionen så gör det i pm och låt oss andra få slippa!
/Mod
Citera
2023-12-06, 21:01
Medlem
Rebali179s avatar
Själv så var nog min första kärlek när det kommer till Genesis skivor
klassikern Selling England by the Pound (1973) Det är något magiskt

Vet även att The Lamb Lies Down on Broadway (1974) ska vara bättre. Men den har inte riktigt fastnat
ännu.
Citera
2023-12-06, 21:05
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Själv så var nog min första kärlek när det kommer till Genesis skivor
klassikern Selling England by the Pound (1973) Det är något magiskt

Vet även att The Lamb Lies Down on Broadway (1974) ska vara bättre. Men den har inte riktigt fastnat
ännu.
Selling England är i allmänhet känd som deras magnum opus, medan Lamb brukar vara mer omtvistad. Min egen favorit är dock Foxtrot!
Citera
2023-12-06, 21:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Selling England är i allmänhet känd som deras magnum opus, medan Lamb brukar vara mer omtvistad. Min egen favorit är dock Foxtrot!

Får ta någon dag snart å vidga vyerna ang Genesis
Ska ge The Lamb Lies Down on Broadway & Foxtrot en chans (Flera har tipsat om Foxtrot)
Så jag har lite att lyssna på i alla fall ändå

Sedan så klart kommer ju frågan Vet att Genesis skulle ha varit ett riktigt bra liveband?
Så vilken Live skiva är bäst?
Citera
2023-12-06, 21:19
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Får ta någon dag snart å vidga vyerna ang Genesis
Ska ge The Lamb Lies Down on Broadway & Foxtrot en chans (Flera har tipsat om Foxtrot)
Så jag har lite att lyssna på i alla fall ändå

Sedan så klart kommer ju frågan Vet att Genesis skulle ha varit ett riktigt bra liveband?
Så vilken Live skiva är bäst?
Seconds Out. En av de bättre liveskivorna som finns där ute!
Men samtliga liveskivor är värda ett öra. Genesis gör inte dåliga konserter.
Citera
2023-12-07, 21:24
Medlem
Chinatowns avatar
Hej !

Bästa låten lär vara That's All, eller hur?

Skön pop!

// Chinatown
Citera
2023-12-08, 16:15
Medlem
Chinatowns avatar
Hej !

Fast.... Misunderstanding är fin också!! Heheh.

// Chinatown
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in