Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-05, 01:02
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
De har försökt i 2000 år. Varför skulle de sluta nu?

Fiendens fiende...

Inget jag känner igen. Ingen Hitler-expert heller å andra sidan. Kan du utveckla det fetade med källhänvisning? Tack!

https://answers.yahoo.com/question/i...9070301AA62D76

http://spiritualwarfare666.webs.com/Third_Reich.htm
Citera
2014-10-02, 03:09
Medlem
revodnebs avatar
Finlands problem är ju att de är massivt insyltade i EU, de har både Euro och Ryssland som främsta handelspartner = dubbel whammy. Det har inget med invandringen eller homogeniteten att göra. Sen sålde de dessutom ut sitt flaggskepp, Nokia, till USA.
Citera
2014-10-02, 03:17
Medlem
thewellovedones avatar
Säger Daniel Sachs detta för att han är VD för ett investeringsbolag eller för att han är jude, jag tippar på det förstnämnda. Jag själv är både jude och Sverigedemokrat men någon VD för ett investeringsbolag är jag inte.
Citera
2014-10-02, 03:24
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Säger Daniel Sachs detta för att han är VD för ett investeringsbolag eller för att han är jude, jag tippar på det förstnämnda. Jag själv är både jude och Sverigedemokrat men någon VD för ett investeringsbolag är jag inte.
https://www.motgift.nu/2014/09/judar...ge-och-europa/
https://www.realisten.se/2014/01/22/...angkulturellt/

Att förneka judarnas inflytande i omvandlingen av Europa till en multikulturell soptipp är bara okunnigt och tramsigt.
Citera
2014-10-02, 03:41
Medlem
Finns judar över hela världen&i de flesta släkten någonstans!Precis som SD&SvP är full av mångkulturs avskräde i de flesta led!Sen att gemene man kallar dem för Nazister,är patetiskt till tusen!Israell/israhell är den störta antisimiten&nazister i vår värld!Ras bevarande folk till tusen,är israhell&judarna!Adolf var inget genremot hur israhell är idag !
Citera
2014-10-02, 04:46
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakesson
http://www.nationell.nu/2014/10/01/j...-for-ekonomin/

Daniel Sachs, VD för det judiska investeringsföretaget Proventus AB, hävdade vid ett seminarium under onsdagsmorgonen att ekonomin automatiskt stagnerar av etnisk homogenitet. Han menar att Sverige därför måste akta sig för att bli som Finland.

Har juden Sachs rätt? Varför är det så viktigt för juden Daniel Sachs att svenskarnas land är mångkulturellt? Tror ni han skulle vara lika pigg på att propagera för mångkultur i sitt hemland Israel eller delar han den dubbelmoral här som kännetecknar hans stamfränder i diasporan?

Yes, Finlands problem bottnar i för få araber och somalier. Den bästa investering man kan göra, se på t ex. Malmö eller Södertälje - Sveriges ekonomiska nav.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Finlands problem är ju att de är massivt insyltade i EU, de har både Euro och Ryssland som främsta handelspartner = dubbel whammy. Det har inget med invandringen eller homogeniteten att göra. Sen sålde de dessutom ut sitt flaggskepp, Nokia, till USA.

Var inte sån nu.

De har för liten u-landsbefolkning, det är därför, mest trovärdiga förklaringen.
Citera
2014-10-02, 05:15
Medlem
Europes avatar
Lustigt att han tar Finland som exempel, när Finland per capita är en av de största mottagarna av asylinvandringare bland EU-länderna. Hade det inte varit mer relevant att jämföra med de EU-länder som knappt tar emot några asylsökande, för att nu inte nämna en rad östasiatiska länder? Kan det vara för att judeknabelns påstående skulle visa sig stämma sämre om han gjorde det? Jag noterar även att judefamiljen Bonnier har tidigare i år låtit exakt samma icke-argument framföras genom ombud i sina blaskor.
Senast redigerad av Europe 2014-10-02 kl. 05:18.
Citera
2014-10-02, 05:42
Medlem
Och i vanlig ordning är det ingen som beaktar källan...

Artikeln, utan angiven författare, behandlar uttalandet i en mindre del av texten.
Större delen av artikeln redogör istället för Sachs släktförhållanden och dess etnicitet.

Vore det inte rimligt att ge något sammanhang för uttalandet?

Pajasjournalistik, som vanligt.
Citera
2014-10-02, 06:33
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Mängder av oss sverigedemokrater har dock inte undgått att missa vad den judiska eliten pysslar med och vi gillar heller inte den högerliberala falangens sionister som just nu leder partiet, på grund av kupp. Jag har suttit här och läst i flera år nu och du sitter jämt och förnekar att så är fallet. Trots att du ständigt blir motbevisad och konfronterad med bevis.

Det går helt enkelt inte att vara på judarnas sida och behålla sitt goda samvete. Israel är en mördarstat, judisk lobbyism finns överallt, bankerna är dotterbolag till Rothschilds, Goldman Sachs... Judiska mediehus som Bonnier, Hjörne och Schibsted var det medel som användes för att förgifta våra länder. Det finns givetvis vettiga judar och det vore löjligt att vara illvilligt sinnad mot de judar som står på vår sida och som inte räds att säga sanningen om saken. Den som står på sanningens sida och som kämpar för det som är rätt är min broder. Det är obekvämt att göra så, särskilt som jag förstår var du kommer ifrån, en villkorslös lojalitet mot ditt eget folk. Det är dock dags att inse att man inte kan skratta hysteriskt och börja prata om foliehattar för att förlöjliga eller förneka det judiska inflytandet - det är ytterst verkligt. Alla judar är inte inflytelserika, men de som styr världen är judar.

Någon som har följt med en stund går inte att lura. Judar ligger ju verkligen bakom otroligt mycket hemskt som har hänt vårt land och andra europeiska/västerländska nationer.
Citera
2014-10-02, 06:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Mängder av oss sverigedemokrater har dock inte undgått att missa vad den judiska eliten pysslar med och vi gillar heller inte den högerliberala falangens sionister som just nu leder partiet, på grund av kupp. Jag har suttit här och läst i flera år nu och du sitter jämt och förnekar att så är fallet. Trots att du ständigt blir motbevisad och konfronterad med bevis.

Det går helt enkelt inte att vara på judarnas sida och behålla sitt goda samvete. Israel är en mördarstat, judisk lobbyism finns överallt, bankerna är dotterbolag till Rothschilds, Goldman Sachs... Judiska mediehus som Bonnier, Hjörne och Schibsted var det medel som användes för att förgifta våra länder. Det finns givetvis vettiga judar och det vore löjligt att vara illvilligt sinnad mot de judar som står på vår sida och som inte räds att säga sanningen om saken. Den som står på sanningens sida och som kämpar för det som är rätt är min broder. Det är obekvämt att göra så, särskilt som jag förstår var du kommer ifrån, en villkorslös lojalitet mot ditt eget folk. Det är dock dags att inse att man inte kan skratta hysteriskt och börja prata om foliehattar för att förlöjliga eller förneka det judiska inflytandet - det är ytterst verkligt. Alla judar är inte inflytelserika, men de som styr världen är judar.

Någon som har följt med en stund går inte att lura. Judar ligger ju verkligen bakom otroligt mycket hemskt som har hänt vårt land och andra europeiska/västerländska nationer.

Problemet med din typ av argumentation är att den antyder att inga andra folk har gjort något fel, allt är liksom bara vårt fel.
Citera
2014-10-02, 06:54
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Alla judar är inte inflytelserika, men de som styr världen är judar.

"Styr världen" är en klar överdrift, även om det finns en överrepresentation av judar på maktpositioner.
Citera
2014-10-02, 07:09
Medlem
Han har fel, det finns många etniskt svenska höjdare som sagt i stort sett samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in