2020-11-21, 10:44
Medlem
Tror skert att det kommer bli ett bra spel i slutndan men det r givet att det inte kommer att leva upp till all hype. Dremot blir man lite tveksam nr de gng p gng skjuter upp det, hur str det till med spelet egentligen? Skulle inte alls hja p gonbrynen om man skjuter upp det nnu en gng, nu till 2021. Men jag tycker att det inte knns lika vackert och levande som witcher 3. Knns mer plastigt, massa grbruna daskiga stadsmiljer som man sett 100 gnger frut. Ocks lite tveksam till att det r first-person. Visserligen s tycker jag att first-person r bttre fr spel med skjutvapen, men det r nytt territorium fr CD Projekt.
Citera
2020-11-21, 16:52
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Tror skert att det kommer bli ett bra spel i slutndan men det r givet att det inte kommer att leva upp till all hype. Dremot blir man lite tveksam nr de gng p gng skjuter upp det, hur str det till med spelet egentligen? Skulle inte alls hja p gonbrynen om man skjuter upp det nnu en gng, nu till 2021. Men jag tycker att det inte knns lika vackert och levande som witcher 3. Knns mer plastigt, massa grbruna daskiga stadsmiljer som man sett 100 gnger frut. Ocks lite tveksam till att det r first-person. Visserligen s tycker jag att first-person r bttre fr spel med skjutvapen, men det r nytt territorium fr CD Projekt.

De skt upp The Witcher 3 flera gnger ocks, och det gick ju rtt bra... Verkar mer vara en trend hos fretaget att man stter alldeles fr optimistiska releasedatum snarare n att det skulle vara ngot knas med just Cyberpunk.

Envetna rykten p internet sger att den sista frseningen av Cyberpunk berodde p att man hittat tekniska problem p PS4 och Xbox One-versionerna. Bara spekulationer, frsts, men med tanke p hur nra release man var nr man skt upp det med 3-4 veckor igen s r det vl ingen orimlig teori att det dk upp ett tidigare oknt problem.

Har sjlv varit lite.. jag vet inte, inte skeptisk direkt, men inte sld heller. Den sista trailern man slppte i frrgr sg dock riktigt frsch ut, s nu brjar jag bli lite hypad nd.

edit: 11,6 miljoner views p tv dagar haha, som sagts tidigare; den allmnna hypen fr Cyberpunk r galen.
Senast redigerad av Korder 2020-11-21 kl. 16:59.
Citera
2020-11-29, 21:28
Medlem
yz44s avatar
D var det bestllt till min Ps4, ska bli riktigt roligt att f testa det p riktigt.
Citera
2020-11-29, 21:49
Medlem
Halloween2s avatar
Tror detta kommer bli sjukt verskattat. Ser faktiskt inte intressant ut ngonstans :/
Citera
2020-11-29, 22:07
Medlem
Problemet med ett spel i framtiden r att den vrlden r Vertikal och enorm p det sttet i alla skyskrapor osv.

I de flesta bra RPG har friheten varit stor dr man kan g "lite verallt". Det r ofta de strsta minnena folk har frn spel som Elder Scrolls, Skyrim, Baldur's Gate osv osv.

Lser de den Vertikala storleken p detta spel s kan det bli legendarikt. Annars bara ytterligare en i mngden som knns sjukt begrnsat som RPG och mest tilltala GTA folk.

Tyvrr r chansen nstan obefintlig att de lst detta viktiga problem d ingenting har visat att de gjort det n.
Citera
2020-11-30, 09:08
Medlem
jontebulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Problemet med ett spel i framtiden r att den vrlden r Vertikal och enorm p det sttet i alla skyskrapor osv.

I de flesta bra RPG har friheten varit stor dr man kan g "lite verallt". Det r ofta de strsta minnena folk har frn spel som Elder Scrolls, Skyrim, Baldur's Gate osv osv.

Lser de den Vertikala storleken p detta spel s kan det bli legendarikt. Annars bara ytterligare en i mngden som knns sjukt begrnsat som RPG och mest tilltala GTA folk.

Tyvrr r chansen nstan obefintlig att de lst detta viktiga problem d ingenting har visat att de gjort det n.

Man kommer vl kunna g in i hghusen vad vertikalt ? I GTA 5 kan man inte g in i mnga hus alls men du har massor med frihet. Kommer bli samma hr. Vet inte om spelet blir vrt hypen och vntan alla r.
Citera
2020-11-30, 11:44
Medlem
FishDocs avatar
Hller med flera skribenter hr, intresset svalnar lite ju mer man ser och ju lngre tiden gr..

Men men.. kommer nd vilja testa detta, d de lyckades mkt bra med Witcher 3.

Undrar om jag kommer kunna kra det ht p min numera gamla dator:

ASUS CG8480-NR014S Core i7-3770K OC 4,2GHz / 16GB / 2TB + 256GB SSD
/ 120GB SSD / GTX680 2GB / Win10

Nn som kan gissa hur det kan komma att rulla p den? Jag fattar givetvis att jag bara kan glmma allt vad det heter ver Medium settings, men kanske om jag skruvar ner det hyfsat?

Det str mellan den gamla burken och PS4 (base)...
Citera
2020-11-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer

Som jag har frsttt det kan man inte g in i alla, men i varje fall mnga byggnader. Hur mnga vet jag inte men Night City kommer ju vara en riktigt stor stad s att gra varenda byggnad tillgnglig r ju knappast hllbart.

Jag tror absolut att mnga quests kommer utspela sig bde inomhus och utomhus men jag tror man lgger mer vikt vid kvalitativt innehll, valmjligheter och variation n att gra byggnader tillgngliga. Personligen ser jag ingen mening med att kunna g in i varenda skjul eller skyskrapa om 70% av interirerna fungerar som utfyllnad och inte innehller ngot av egentligt intresse. Visst, det r kul att ha mycket platser att upptcka men jag ser hellre en begrnsning p den fronten till frmn fr bra gameplay och ett bttre innehll verlag. Ett RPG dr varje byggnad gr att ta sig in i, men som har trkiga quests, dligt vapensystem, fordon eller liknande kommer man bara att trttna p.

Utvecklarna pstr ju att valet av character backstory som man gr i brjan av spelet - antingen Nomad, Street Kid eller Corporate - kommer ha stor inverkan p storyn och hur ens karaktr uppfattas av omgivningen. Var och en av de tre kommer t.ex. att ha en unik prolog. Om detta verkligen stmmer och inte bara r en verdrift s lr det ju finnas ett stort vrde i att spela om spelet ocks, ngot jag tycker mnga RPG misslyckas med eftersom skillnaderna mellan de val man gr och vilken karaktr man vljer att spela som r fr sm fr att upprtthlla ett intresse ver lngre tid.
Senast redigerad av radiopanna 2020-11-30 kl. 12:29.
Citera
2020-11-30, 16:05
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Undrar om jag kommer kunna kra det ht p min numera gamla dator:

Hr kan du kolla.
Citera
2020-12-01, 16:01
Medlem
EmileZolas avatar
En sak jag inte gillar frn de trailers jag har sett r att nstan alla verkar ha robotarmar och en massa skit i ansiktet. Vad ska en nyhetsupplsare med snt till? Bttre om det reserverades fr spelaren och vissa andra outsiders som verkligen behver det.
Senast redigerad av EmileZola 2020-12-01 kl. 16:09.
Citera
2020-12-02, 07:15
Medlem
FishDocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Hr kan du kolla.

Tack!
Citera
2020-12-02, 09:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
En sak jag inte gillar frn de trailers jag har sett r att nstan alla verkar ha robotarmar och en massa skit i ansiktet. Vad ska en nyhetsupplsare med snt till? Bttre om det reserverades fr spelaren och vissa andra outsiders som verkligen behver det.

Om du kollar upp kllmaterialet s r det s att i Cyberpunks vrld s r sdant s pass vanligt i samhllena att det skulle sticka ut mer om du inte hade ngon form av argumentation.

S du fr klaga p de som skapade rollspelen om du tycker att det r fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in