2020-12-02, 10:08
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du kollar upp kllmaterialet s r det s att i Cyberpunks vrld s r sdant s pass vanligt i samhllena att det skulle sticka ut mer om du inte hade ngon form av argumentation.

S du fr klaga p de som skapade rollspelen om du tycker att det r fel

Jag knner till kllan men det r ju skitsamma. Det betyder inte att jag ogillar det mindre. Det finns en anledning till att vi frsker dlja proteser och f dem att se s naturliga ut som mjligt i verkliga livet. Det lr knappast frndras i framtiden.
Citera
2020-12-02, 10:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Jag knner till kllan men det r ju skitsamma. Det betyder inte att jag ogillar det mindre. Det finns en anledning till att vi frsker dlja proteser och f dem att se s naturliga ut som mjligt i verkliga livet. Det lr knappast frndras i framtiden.

Det man mste tnka p r att proteser i Cyberpunk vrlden inte r fr att vara funktionella, de r en status pryl ovanp att de ska fylla en funktion, i en vrld dr proteser r statussymboler s kommer de att visas upp.

Vi ser redan idag hur vissa fretag som producerar proteser har brjat erbjuda lyxigare proteser som r utsmyckade med olika mnster osv, varfr skulle det inte g till det mer "extrema" i framtiden nr proteserna tillter dig att gra supermnskliga saker?
Citera
2020-12-02, 11:10
Medlem
Korders avatar
Citat:

Haha, lagom efterblivet att jmfra dagens proteser som symboliserar handikapp med cybernetik som symboliserar pengar och status. Viss skillnad p en protes som r till fr att hjlpa dig med ett handikapp och teknologi som r till fr att i ngot avseende gra dig bttre n en vanlig mnniska. Not to mention att cyberpunk inte har sitt avstamp i den verkliga vrlden utan i en alternativ framtidsutveckling dr cybernetics r en allmn fetisch.
Senast redigerad av Korder 2020-12-02 kl. 11:16.
Citera
2020-12-02, 20:28
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du kollar upp kllmaterialet s r det s att i Cyberpunks vrld s r sdant s pass vanligt i samhllena att det skulle sticka ut mer om du inte hade ngon form av argumentation.

S du fr klaga p de som skapade rollspelen om du tycker att det r fel
Argumentation r en jvligt dlig versttning av augmentation
Citera
2020-12-02, 20:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Argumentation r en jvligt dlig versttning av augmentation

Fr skylla p att jag skriver frn telefonen
Citera
2020-12-03, 08:01
Medlem
Nihennas avatar
Fick notis igr kvll om att paket r p vg frn Elgiganten. Cyberpunk-helg?
Citera
2020-12-03, 10:07
Medlem
Har gtt frn att nstan tappa intresset helt till att faktiskt frhandsboka spelet och shr en vecka innan release r jag riktigt frvntansfull. Det kommer bli svrt att inte pverkas nr recensionerna trillar in, vilket lr ske i brjan av nsta vecka, men som det ser ut nu r jag beredd p msterverk, besvikelse och allt dremellan.

Mycket surr om DLC. Lst rykten frn flera hll att det kommer bli minst lika mycket som Witcher 3.
Citera
2020-12-03, 11:43
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Mycket surr om DLC. Lst rykten frn flera hll att det kommer bli minst lika mycket som Witcher 3.

Det r mer n rykten.
Citera
2020-12-03, 12:01
Bannlyst
Ni snackar om det r mycket DLS men kan jag som inte har tillgng till internet p mitt xbox one fortfarande installera och spela det eller krvs det internetuppkopling?
Citera
2020-12-03, 12:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Ni snackar om det r mycket DLS men kan jag som inte har tillgng till internet p mitt xbox one fortfarande installera och spela det eller krvs det internetuppkopling?

Du mste ha internet fr uppdateringen som kommer att slppas p release dagen, utan den s verkar spelet vara rtt ospelbart
Citera
2020-12-03, 12:59
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, lagom efterblivet att jmfra dagens proteser som symboliserar handikapp med cybernetik som symboliserar pengar och status. Viss skillnad p en protes som r till fr att hjlpa dig med ett handikapp och teknologi som r till fr att i ngot avseende gra dig bttre n en vanlig mnniska. Not to mention att cyberpunk inte har sitt avstamp i den verkliga vrlden utan i en alternativ framtidsutveckling dr cybernetics r en allmn fetisch.

Snt kommer aldrig symbolisera status vilket smartare cyberpunkskapare som William Gibson och Ridley Scott frstod. The street finds its own uses for things. Tekniken har bara en omedelbart praktisk funktion, annars skippas den.

Vi anvnder fortfarande porslin, trmbler, gamla hus osv trots att vi egentligen har nyare teknik till allt.
Citera
2020-12-03, 13:44
Medlem
Citat:
Snt kommer aldrig symbolisera status vilket smartare cyberpunkskapare som William Gibson och Ridley Scott frstod. The street finds its own uses for things. Tekniken har bara en omedelbart praktisk funktion, annars skippas den.

Vi anvnder fortfarande porslin, trmbler, gamla hus osv trots att vi egentligen har nyare teknik till allt.

Kanske det r en klassfrga, hur stil och mode visar sig?

Likt hur tatueringar r status hos gruppen Paradise hotel-fans, kanske en cool protes r motsvarande i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in