2020-12-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag spelar i princip inte lngre men fljer gamingkulturen p avstnd, detta spelslpp hsr sklart inte gtt att undvika om man befinner sig p internet. Nr jag diskuterat med folk s har dom sagt att releasen pminner om nr Skyrim lanserades, har aldrig testat det men det ska vl vara ett av senaste decenniets bsta spel. Stmmer det att ven Skyrim var kantat av buggar och problem nr det slpptes? Hur lste dom det i sdana fall eller gjorde dom aldrig det utan var det inofficiella moddar som rddade det? No man sky r ett annat exempel dom grna drar upp fr att ingjuta lite hopp, dr har vl utvecklarna lagt ner ett hstjobb om jag fattat det hela rtt. En annan sak som jsg ftt till mig r att ekonomiskt r det redan en dundersucc. Vad innebr det egentligen? Var Skyrim ocks en ekonomisk kassako redan i lanseringsstadiet? No mans sky likas? Det jag r ute efter r vl om de kommer fixa till Cyberpunk eller om man tar pengarna och springer?

Skyrim och GTA5 r tv vldigt starka upplevelser fr mig. Hade spelat alla spelen fre Skyrim frn Daggerfall eller vad det hette, Morrowind och andra. ven de andra GTA-spelen. Men just Skyrim och GTA5 var speciella. I en sdan stor vrld som Skyrims kommer det att dyka upp buggar men det var mycket bttre n i de tidigare spelen. GTA5 var vl i princip buggfritt men fick kritik fr ogillbara karaktrer. Jag lskade karaktrerna! Nvl, jag tnker nr jag gifte mig, nr jag skaffade barn, nr jag kpte hus och nr jag spelade Skyrim eller GTA5
Citera
2020-12-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Frga den nya generationen av unga spelare det hatar singelplayer de vill spela multiplayer kolla bara p fortnite/call of duty o alla andra spel dom som vill ha bra singelplayer tror jag r den ldre generationen men dom kmr ej vara den stora kundgruppen om man vill tjna stora pengar.

Jag har nstan helt slutat spela multiplayer. Spelade vldigt mycket counter-strike och team fortress classic, world of warcraft nr det var nytt. Jag hade kul, men det r bara s mycket barnskrik, idioter och troll man str ut med i lngden. Ja, jag r vl gammal men gillar att gra saker i min egen takt.

Jag tror du har fel om var pengarna finns. Medellders spelare r den absolut strsta kundgruppen och har dessutom ofta mer pengar n yngre. Yngre kan agera trendsttare i viss mn men de ldre sitter p kapitalet.
Citera
2020-12-19, 20:16
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Jag har nstan helt slutat spela multiplayer. Spelade vldigt mycket counter-strike och team fortress classic, world of warcraft nr det var nytt. Jag hade kul, men det r bara s mycket barnskrik, idioter och troll man str ut med i lngden. Ja, jag r vl gammal men gillar att gra saker i min egen takt.

Jag tror du har fel om var pengarna finns. Medellders spelare r den absolut strsta kundgruppen och har dessutom ofta mer pengar n yngre. Yngre kan agera trendsttare i viss mn men de ldre sitter p kapitalet.
Gamla CS r nog det enda multiplayer jag verkligen verkligen gillat, men d var jag ocks med och modererade en av Skandinaviens strsta servrar dr hela selling pointen var att man inte fick bete sig som en idiot, drog efter hand in 99% bra mnniskor som inte var rvhl och dessutom frskte utfra uppdragen som det r menat trots public.
Citera
2020-12-19, 20:29
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Man kan nstan inte tro att det r samma gng som gjorde witcher 3.
r det samma gng d?

Citat:
Best of all, this entire debacle is due to the replacement of the all white, all male original CDPR team with a mixed sex, mixed race crud posse, which included many anal enthusiasts. These analists were hired not because they were good at video game development, but because they enjoy ramming their penises into other mens anuses, as well as into the anuses of young boys. (They use the anal passage and feces to masturbate their penises, and then ejaculate into the other mans bowels.)

CDPR was getting hit with all kinds of accusations of homophobia, sexism, racism, etc. They are Polish. And they just didnt know what to do. They freaked out, and they succumbed to the whims of the harassers. And we are now all seeing the results of that incredible cowardice.
https://dailystormer.su/sony-issues-...rpunk-victims/
Citera
2020-12-19, 20:30
Medlem
Helvete vad buggigt det r ven p PC. Frstr atmosfren. Lgger Cyberpunk t sidan tills de fixat det, jag kan vnta ngra mnader med att spela. Nr det vl flt p s tyckte jag att det var bra, frmst pga storyn. Skjutande, rpg-grejer osv knns rtt basic. De gr jobbet OK men inte mycket mer.

Min polare kpte det till Xbox one och jag tittade nr han spelade. Han gav upp efter typ 2 timmar, r nst intill ospelbart p gamla generationens konsoler. Det hr tror jag dremot inte gr att fixa, performance kommer kanske bli bttre men aldrig Bra p ps4/Xbox one.
Citera
2020-12-19, 20:37
Medlem
Spelar p Xbox Series X. Har ingenting ahh klaga p. 0 krascher hittills, visst, ngra grafiska misstag hr och dr och s, men inget vrre n vad jag sett i andra spel.
Citera
2020-12-19, 20:58
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Spelar p Xbox Series X. Har ingenting ahh klaga p. 0 krascher hittills, visst, ngra grafiska misstag hr och dr och s, men inget vrre n vad jag sett i andra spel.

Linus Tech tar upp det i senaste streamen. Alla ldre konsoler lider.
Citera
2020-12-19, 21:15
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag spelar i princip inte lngre men fljer gamingkulturen p avstnd, detta spelslpp hsr sklart inte gtt att undvika om man befinner sig p internet. Nr jag diskuterat med folk s har dom sagt att releasen pminner om nr Skyrim lanserades, har aldrig testat det men det ska vl vara ett av senaste decenniets bsta spel. Stmmer det att ven Skyrim var kantat av buggar och problem nr det slpptes? Hur lste dom det i sdana fall eller gjorde dom aldrig det utan var det inofficiella moddar som rddade det? No man sky r ett annat exempel dom grna drar upp fr att ingjuta lite hopp, dr har vl utvecklarna lagt ner ett hstjobb om jag fattat det hela rtt. En annan sak som jsg ftt till mig r att ekonomiskt r det redan en dundersucc. Vad innebr det egentligen? Var Skyrim ocks en ekonomisk kassako redan i lanseringsstadiet? No mans sky likas? Det jag r ute efter r vl om de kommer fixa till Cyberpunk eller om man tar pengarna och springer?

Skyrim upplevde i alla fall inte jag som extremt buggit nr det lanserades. Visst, det hade buggar men fr mig var det inte s trasigt som andra upplevde det. Jag minns openingscenen, dr man satt p en hstvagn tillsammans med ett gng fngar. Vagnen gick till Helgen dr man skulle f sitt straff, men pgrund av en bugg s tog det lng tid och mnga omstarter innan jag slutligen lyckades komma s lngt. Det var ju dr man skapade sin karaktr ocks. Vagnen fastnade, eller s drog hstarna p i full galopp och ibland studsade vagnen p en sten s hela skiten flg ivg ut bland molnen. Det var mnga garv, men frustrerande.

Hursom, de lyckades fixa det mesta av buggarna. Det gr skert att gra p PC-versionen av Cyberpunk ocks. Vet dock inte hur enkelt det gr att fixa till konsoler.
Citera
2020-12-19, 21:34
Medlem
staticages avatar
Massor av buggar,spelet r stort sger man gtav och rd2 r ocks stora men det gr r ljligt.
Vart r flygande bilar,mjligheten att la tunnelbana etc olika lgenheter/garage?

Knns vldigt tomt och fattigt,visst det r snyggt p sina hll men thats it.

9 rs utveckling och detta r allt dom ftt fram knns rtt sinnes.
Citera
2020-12-19, 22:23
Medlem
H24s avatar
r cirka 10 timmar in och tror att spelvrlden har missat ngonting stort hitills.

Spelade, eller frskte spela det, p PS4 och var lika missnjd som alla andra. Fult drag av CDPR, men slnge man fr tillbaka pengarna s r det sak samma i mina gon. Testade igen p GeForce Now, d jag r vlsignad med fiber. Fr 60 fps stabilt p hga settings och ingen knnbar delay, hade inte fixat ett blindtest. Man ser att ngonting streamar om man tittar noga men verlag r det fantastiskt - man i princip fr en high-end gaming PC. Rekommenderar alla med hyfsad uppkoppling att testa och se om det flyter efter att ni meckat lite.

Sjlva spelet r hitills briljant. Atmosfren, mekaniken, vrlden, allting vibrerar av kreativitet och kvalitet. Arasaka-heisten r en av de bsta timmar jag spelet i ett spel p mycket lnge. Storytellingen, karaktrerna och miljn, allting invvt i oerhrt tighta spelsekvenser. Blev av med min bil under en quest, s fick spendera en del tid gende genom staden. Kndes som att vara i en annan vrld.

Tycker genuint synd om utvecklarna p CDPR som inte fr sitt arbete rttvist bedmt rent artistiskt utan fr se det verskuggat av den tekniska diskussionen och kundperspektivet. Det r lite buggigt, men helt spelbart slnge man fr igng det tekniskt.

S varfr denna backlash? Har ett par teorier.

Frst fullstndigt orimliga frvntningar. I samma Reddit-trd kan man se vissa anvndare vara besvikna ver att det inte r GTA5, samtidigt som andra r besvikna ver att det inte r Fallout New Vegas. Cyberpunk blir tillslut ngon sorts Rorschachtest dr man kan hlla just sina frvntningar infr det perfekta spelet. Hur talangfulla CDPR n r s kan de inte skapa fem trippel A-produkter i en. Man mste se det fr vad det r och inte vad man trodde att det skulle vara och ngon sorts bild man mlat upp i sitt huvud.

Vidare tror jag folk, med rtta, r bittra ver att de helt enkelt inte kan spela det. Eftersom du behver en dator fr runt 15 000 eller en next-gen konsol fr att f en bra upplevelse. Alla andra blir lidande och d r det ltt att hoppa p hat-tget och leta efter fel och saker att vara upprrd ver. Surt sa rven et cetera. Kids p Internet gillar att sitta och piska upp stmningen mot populra grejer, syns i Star Wars, Game of Thrones, Fortnite, med mera. Tror personligen att det sitter en tyst majoritet dr ute, upptagna med att faktiskt spela spelet och notera alla sm detaljer eller skrpan i dialogerna.

Personligen tror jag detta spel kommer gra en No Man's Sky. Ett r med oavbruten polering och optimering, drefter en eller tv riktigt satsiga DLC:er som utkar basspelet. Sen kommer folk pltsligt brja prata om hur underskattat 2077 r och d r vi dr...

Bara mina two cents
Citera
2020-12-19, 22:27
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
9 rs utveckling och detta r allt dom ftt fram knns rtt sinnes.

Nja, det dr argumentet r knepigt. Man kpte licensen 2012 och utannonserade projektet, men det betyder inte att man satt heltid och arbetade p det. Mellan 2012 och 2016 slutfrde de Witcher 3 inklusive tv massiva DLC:er. S spelet har snarare varit under utveckling i kanske 3-4 r i effektiv tid, drtill under Corona.
Citera
2020-12-19, 22:38
Medlem
H24s avatar
Lite grejer om ni vill testa p GeForce Now.

• Stt GeForce Now till hg prioritet i enhetshanteraren
  • Anvnd Ethernet-kabel istllet fr Wi-Fi om du har mjlighet
  • Vissa anti-virus kan strula, lgg till ett undantag
  • Dra upp bandwidth till max i Instllningarna
  • Rekommenderar Preset High med DLSS Balanced, blir vldigt bra

Samt be att f lna kontot av en kompis som har det till Steam eller GOG s vet ni hur det fungerar innan ni kper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in