2012-06-14, 10:47
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Kungliga smycken fr 800 000 kronor har stulits frn prinsessan Christina och hennes makes lgenhet vid Kungliga Slottet.

En 19-rig vn till paret erknner att han slt *Gustaf VI Adolfs manschettknappar till kriminella och kastat prinsessan Sibyllas diadem i Stockholms strm.

Nu talas han fr grov stld.

19-ringen anlnde till Sverige som ensamkommande flyktingbarn 2010 och Tord Magnusson funge*rade d som hans mentor. I polisfrhr berttar Tord att de blivit mycket nra vnner och Christina sger att 19-ringen r att betrakta som barn i huset. I *perioder bodde han ocks i deras lgenhet vid Kungliga Slottet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14976888.ab
Nn som knner till nt mer om det hr barnet, fattar inte det finns folk som r s hr naiva och godtrogna..
Citera
2012-06-14, 10:56
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Sicken missanpassad apa. Sen hur korkad man kan vara som tar ett snt underpris nr han sljer prylarna.. h vilket stolpskott..
Citera
2012-06-14, 10:57
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Nn som knner till nt mer om det hr barnet, fattar inte det finns folk som r s hr naiva och godtrogna..

Den hr trden kommer skert att urarta. Men jag skriver nd.

Givetvis fr killen ta konsekvenserna av sitt handlande, det r det ingen som
sger emot.

Men naiv r bara frordet. Oavsett har man inte vrdesaker fr knappt en miljon
kronor s lttillgngligt. Hade inte killen stulit vrdesakerna, s hade kanske
stderskan fallit fr frestelsen. De borde frvara vrdesakerna tminstone
i ett kassaskp med en sifferkombination.
Citera
2012-06-14, 11:00
Medlem
VenomXs avatar
N, allts, det spelar ju egentligen ingen roll att han var invandrare i det hr fallet heller trots att situationen verkligen matchar stereotypen s att sga.

Man litar inte sdr blint p folk man knt i uppt 2 r, speciellt inte ngon i s ung lder. Det lter fruktansvrt blgt och godtroget att verhuvudtaget se snubben "som en son" efter s kort tid, men jag frfasas nd ver den oerhrda dumheten i att krnga ivg "kungliga" smycken vrda en halv miljon fr 9,000 fr att man ville kpa rka? Och slnga diademet vrt 350 kkr i sjn, bara fr att.

Man fr ju en bestmd knsla av att den unge mannen troligtvis inte hller p att utbilda sig till raketforskare i alla fall.
Citera
2012-06-14, 11:18
Medlem
Kan det mjligtvis vara http://tensta.blogg.se/2010/march/va...gymnasium.html
Citera
2012-06-14, 11:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"I perioder bodde han ocks i deras lgenhet vid Kungliga Slottet."

Detta knns fel p s mnga stt, jag har alltid ftt obehagliga vibbar av Tord Magnusson, undrar vad fan dom har hllit p med egentligen. Hoppas skggbarnet "talar ut" i ngon skvallerblaska.
Citera
2012-06-14, 11:20
Bannlyst
kommer pojken inte hamna i fngelset fr stld ?
Citera
2012-06-14, 11:21
Medlem
spoilers avatar
Att han slngde diademet i sjn lter inte s troligt, nej.
Citera
2012-06-14, 11:21
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddolino
Kan det mjligtvis vara http://tensta.blogg.se/2010/march/va...gymnasium.html

Nej, det kan det inte vara.
GM kom till Sverige 2010 och r 19 idag, enligt aftonslasken.

Den Achmed var 13 nr han kom till Sverige, enligt din lnk.
Citera
2012-06-14, 11:31
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Att han slngde diademet i sjn lter inte s troligt, nej.

Jag hller med man mste fan vara korkad om man tror han slngde den i sjn. Killen slde det skert och smycken han slde fr 9 000 kr tror jag inte heller p.

Han slde de skert fr 50 000 eller s, sen s spelar han dum fr att f en mildare straff. Typiskt neger beteende.
Citera
2012-06-14, 11:33
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Jag hller med man mste fan vara korkad om man tror han slngde den i sjn. Killen slde det skert och smycken han slde fr 9 000 kr tror jag inte heller p.

Han slde de skert fr 50 000 eller s, sen s spelar han dum fr att f en mildare straff. Typiskt neger beteende.

Tror inte heller att han kastade det i sjn, men negrar gillar annars glasprlor och annat som blnker och glittrar.
Citera
2012-06-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Nej, det kan det inte vara.
GM kom till Sverige 2010 och r 19 idag, enligt aftonslasken.

Den Achmed var 13 nr han kom till Sverige, enligt din lnk.

Ja, sant!

Kanske gr att hitta ngon kandidat hr d http://gd.se/nyheter/sandviken/1.241...eDate=20101101
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in