Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 11:22
  #13
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
Så, beställt en N7 från Google play med hjälp av en VPN och Borderlinks. 2319kr plus ca 150kr i frakt. Använde ett virtuellt prepaid VISA i England att betala med, minns inte vad det hette.

hur lyckades du glömma det så snabbt?
Citera
2012-07-01, 11:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Ni kan beställa Nexus 7 fråm GameStop i USA. Endast 16GB-modellen kommer säljas men de skickar den till Sverige. Efter moms, frakt och andra avgifter blir det slutgiltiga priser ca 2830kr.

Är du säker på att de skickar den till Sverige? Står ju nämligen "Ships to U.S. addresses only".
Citera
2012-07-01, 16:57
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Är du säker på att de skickar den till Sverige? Står ju nämligen "Ships to U.S. addresses only".
Klicka på den här länken http://www.gamestop.com/gs/help/Delivery.aspx och scrolla till slutet av sidan och där står det

"What International Handling options does GameStop.com offer? GameStop.com currently ships International orders via "International Economy"

Grundavgiften för att skicka till Sverige är $29,99 men sen tilkommer det en del beroende på vad sakerna kostar. För varje 50 dollar läggs det på en femma så om något kostar $249 blir det 25 dollar extra i frakt.
Citera
2012-07-02, 19:58
  #16
Medlem
OlleLjungstroms avatar
Den här vill jag nog inhandla när den väl dyker upp på UK-sajter.
För det är väl så, att det då inte tillkommer svensk moms?
Citera
2012-07-02, 20:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Klicka på den här länken http://www.gamestop.com/gs/help/Delivery.aspx och scrolla till slutet av sidan och där står det

"What International Handling options does GameStop.com offer? GameStop.com currently ships International orders via "International Economy"

Grundavgiften för att skicka till Sverige är $29,99 men sen tilkommer det en del beroende på vad sakerna kostar. För varje 50 dollar läggs det på en femma så om något kostar $249 blir det 25 dollar extra i frakt.
fattar du inte att de inte skickar den till sverige eller ditt jävla ägg? bara för att de skickar annat hit betyder det inte att de skickar just den.
Citera
2012-07-02, 20:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
fattar du inte att de inte skickar den till sverige eller ditt jävla ägg? bara för att de skickar annat hit betyder det inte att de skickar just den.
Varför beter du dig så omoget? Är det för att vi snackar över nätet som du känner dig tuff? Kom tillbaka när du har blivit 18 för det är 18-årsgräns.

Nu råkar jag ha annan information som säger att de visst skickar till Sverige. Däremot går det inte att förhandsboka härifrån, men vänta du så får du säkert din leksak också.
Citera
2012-07-02, 20:58
  #19
Medlem
Ni vet väl förresten att företag i EU inte får diskriminera mot kunder genom att säga att de bara levererar till ett visst land. Med andra ord får ett britiskt företag inte vägra att skicka sina produkter till exempelvis Sverige (med vissa undantag som dock inte gäller surfplattor) med hänvisning till att de är ett britiskt företag som bara levererar inom landet.

EU:s konsumentdirektiv artikel 22a är det jag tänker på och om jag tror att det har införts av Storbritannien, så det är bara att stå på er. Google är ett amerikanskt företag så jag vet inte om direktivet gäller Google, men det gäller i alla fall företag i England.
Citera
2012-07-02, 22:20
  #20
Medlem
dalianxs avatar
Så nu är en 16 GB iaf köpt. Får se när den dyker upp bara. och som sagt jag använde mig av UK VPN Ett virtuellt brittiskt visa och borderlinx. Vet inte vad hela kalaset slutade på men 220 pund + frakten till Sverige slutar det på...så inte så farligt ändå.
Citera
2012-07-03, 00:39
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalianx
Så nu är en 16 GB iaf köpt. Får se när den dyker upp bara. och som sagt jag använde mig av UK VPN Ett virtuellt brittiskt visa och borderlinx. Vet inte vad hela kalaset slutade på men 220 pund + frakten till Sverige slutar det på...så inte så farligt ändå.

Ballt, vi är ett fåtal som fått igenom beställningen :-)
Citera
2012-07-03, 14:56
  #22
Moderator
^Eazs avatar
Är riktigt sugen på den här, vill e.g. har en PDF läsare för alla mina manualer osv, dock så kände jag att jag var för begränsad med Kindle Fire, även om jag inte ville ha en stor klumpig iPad.

Såg Twit's inslag om den igår, och den ser riktigt lovande ut måste jag säga. Bara en sån detaljer som ansikts-igenkänning när man ska låsa upp den är ett litet plus för oss techgeeks

16GB storage är riktigt trevligt också.
Citera
2012-07-03, 15:41
  #23
Medlem
bl1nks avatar
Tyckte jag läste på ett ställe att även om man lyckas beställa plattan så måste man sköta Google kontot på ett speciellt sätt. Annars får man inte tillgång till massa saker. Pga att plattan inte är släppt här.
Citera
2012-07-03, 18:45
  #24
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalianx
Så nu är en 16 GB iaf köpt. Får se när den dyker upp bara. och som sagt jag använde mig av UK VPN Ett virtuellt brittiskt visa och borderlinx. Vet inte vad hela kalaset slutade på men 220 pund + frakten till Sverige slutar det på...så inte så farligt ändå.

Hur skaffar man ett virtuellt Engelskt VISA?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback