Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-21, 21:22
  #613
Medlem
Kände att min Nexus 2012 började presera ganska mycket sämre de senaste halvåret. Blev riktigt förabannad faktiskt. Någon mer som känner igen sig?

Kör dock nu med CM11 4.4.4, det flytar bättre än innan, men är inte alls lika nöjd nu som jag var då!
Citera
2014-09-21, 21:25
  #614
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenimagen
Kände att min Nexus 2012 började presera ganska mycket sämre de senaste halvåret. Blev riktigt förabannad faktiskt. Någon mer som känner igen sig?

Kör dock nu med CM11 4.4.4, det flytar bättre än innan, men är inte alls lika nöjd nu som jag var då!
Ja, den blir mycket sämre med tiden. Touchen, respons, laddkontakten tar stryk.... funderar själv på köpa en ny, då ev 2013 modellen. Tror ni den håller bättre?
Citera
2014-09-21, 22:51
  #615
Medlem
Jag tror absolut att den håller måttet bättre. Å andra sidan ryktas det om att HTC snart släpper en nexus 11. Med dagens stora mobiler tycker jag att sjutummarna inte är lika intressanta längre.

5inch mobil och en större 10inch platta är
vad jag vill ha nu för tiden!
Citera
2014-09-21, 23:43
  #616
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ja, den blir mycket sämre med tiden. Touchen, respons, laddkontakten tar stryk.... funderar själv på köpa en ny, då ev 2013 modellen. Tror ni den håller bättre?

Samma här, undrar om nya uppdateringen gjort den slöare också. Surfar segare på den, touchen inte lika bra. Sämre ljud tycker jag också.
Citera
2014-09-22, 03:51
  #617
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Hey, söker efter en stadig irc klient?
Ska gärna klara SSL och sånt vanligt mys. Någon som har ett bra tips?
Citera
2014-09-29, 18:37
  #618
Medlem
Min Nexus 7 är fortfarande snabb som attan, men batteritiden...

Vill minnas att när jag fick den behövde jag knappt ladda den, men nu kan jag se hur batteritiden bara sjunker. Sitta och skriva ett dokument i 20 minuter i Google Docs tar lätt 20+ procent av batteriet. Antar att andra har samma problem? Verkar vara något skit med laddporten eller batteriet.
Citera
2014-10-04, 21:24
  #619
Medlem
Tänkte sälja min Nexus 7, men det är så att jag har lagt in en custom ROM. Vet någon hur man möjligtvis lägger in original ROM?
Citera
2014-10-04, 22:40
  #620
Medlem
Det löste sig!
Citera
2014-10-06, 12:22
  #621
Medlem
Tjena,

Tänkte se ifall någon känner till en bra app som speglar plattans skärm på smart-tv. Testat AllCast som jag var hyffsat nöjd med men den klarar inte av alla format verkar det som, inte trial versionen i vart fall. Vill inte köpa premium av den anledningen.

Vill kort och gott kunna spela filmerna som finns på plattan direkt på TVn.

Citera
2014-10-06, 14:17
  #622
Medlem
irkutsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lwo
Tjena,

Tänkte se ifall någon känner till en bra app som speglar plattans skärm på smart-tv. Testat AllCast som jag var hyffsat nöjd med men den klarar inte av alla format verkar det som, inte trial versionen i vart fall. Vill inte köpa premium av den anledningen.

Vill kort och gott kunna spela filmerna som finns på plattan direkt på TVn.

Har du testat Plex? Har inte använt det själv men det ska vara populärt.
Citera
2015-01-17, 09:40
  #623
Medlem
mmas avatar
Har fått version 5.0.2 på min nexus 7.

Nu funkar inte ljudet!

Nån mer som fått den versionen? Hur funkar det för er?

Skumt. Det enda ljud jag får ur maskinen (allt annat är tyst, typ YouTube, Spotify osv) är när man går in under inställningar och klickar på ljud o avisering. Där klickar jag på "standradsignal för avisering" klickar jag runt bland dessa ljud spelar maskinen upp ljudet, men i plattans högtalare, inte i mina hörlurar jag har inkopplade. (ja hörlurarna funkar) och inget funkar för övrigt när jag drar ur hörlurarna heller.

Är det nån pinsam lätt sak jag missar?
Citera
2015-01-18, 17:10
  #624
Medlem
mmas avatar
Inte finns det på nått sätt möjilghet att ställa in så ljudet bara kommer vänster eller höger på en sån platta? så länge man inte drar hem nått eq-program eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in