2005-03-11, 00:10
Medlem
Påstådd polismisshandel videofilmades

"På filmen från övervakningskameran(bensinmack) syns hur de två poliserna misshandlar en man....Då ska polismännen ha slagit en bilist på macken med flera batongslag. Det är oklart vad som föregick händelsen.... Efter händelsen anmälde poliserna bilisten för våld mot tjänsteman. I varsin promemoria skrev de att det var bilisten som angrep och slog dem. Då tog de fram sina batonger.
Det är inte sant. I själva verket var de poliserna som gick till angrepp och bilisten som försvarade sig, hävdar åklagaren."

Källa: http://www.expressen.se/index.jsp?a=253283

Bilder från filmen här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Verkar vara en kvinnlig(hästsvans) och en manlig polis.

Ska bli intressant att se hur detta går. Avsked torde väl vara en självklarhet om det är sant?
Citera
2005-03-11, 01:05
Bannlyst
om poliserna döms så hoppas jag verkligen att en åklagare gräver upp ALLA fall där dessa poliser blivit misstänkta/anmälda för misshandel, och återupptar alla dessa (om några) utredningar!!

/f
Citera
2005-03-11, 04:08
Medlem
Hoppas att andra poliser kan ta lärdom från detta och först tänka på om det finns övervakningskameror innan de misshandlar idioter
Citera
2005-03-11, 05:35
Medlem
Perfekts avatar
kvinnliga poliser är så jävla sexiga! Hoppas dom blir frikända
Citera
2005-03-11, 07:21
Medlem
Boddies avatar
Den där filmen visades på nyheterna igår och dom slog verkligen på riktigt ordentligt. Det borde gå att hitta filmen någonstans på nätet.
Citera
2005-03-11, 07:34
Medlem
Chortans avatar
Hoppas dom svinen åker fast!
Citera
2005-03-11, 07:40
Medlem
Luxuss avatar
Jag har inget emot poliskvinnor som så, men det finns INGET vidrigare än när en liten tjej på 165 står å är så jävla kaxig bara för att hon är polis/väktare. De vet att även om de börjar så kommer kollegan att backa upp både i slagsmålet och vid efterföljande rättegång. Så de passar på att förtrycka tillbaka...

Jag menar, det tillhör väl sunt förnuft att slår jag till nån med en batong så kommer han att bli förbannad å slå tillbaka... är jag då en liten tjej så KOMMER jag åka på stryk alldeles oavsett om jag kan alla "polisgrepp" i världen å har svart bälte i ninjutsu-skuggkrigarvafan... alltså borde jag kanske inte vara så jävla kaxig...

Nu är såklart de flesta polistjejer säkerligen helt ok, men rötäggen finns....
Citera
2005-03-11, 07:41
Medlem
hagge3s avatar
Är det bara jag som tycker allt verkar konstigt?

Det ser ut att vara mitt på dagen, om man kollar "utanför" macken så att säga. Inte så smart att genomföra misshandel då, intelligentare än så får man hoppas att dom är.
På första bilden så ser man en annan person som står och tankar och tittar på det hela. Skulle polisen misshandla någon inför ett vittne som står 3 meter ifrån?

Citera
2005-03-11, 07:50
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Är det bara jag som tycker allt verkar konstigt?

Det ser ut att vara mitt på dagen, om man kollar "utanför" macken så att säga. Inte så smart att genomföra misshandel då, intelligentare än så får man hoppas att dom är.
På första bilden så ser man en annan person som står och tankar och tittar på det hela. Skulle polisen misshandla någon inför ett vittne som står 3 meter ifrån?

JAPP
Citera
2005-03-11, 08:37
Medlem
det är ganska konstigt dom måste ju ha fattat att här är det kamra övervakning,,eller är snuten så jävla korkade att dom inte inser att det är fel att misshandla en 64 årig senil gubbe,,
men det ger ju en fingervissning av vad det är för folk som faktiskt är poliser
Citera
2005-03-11, 08:59
Medlem
Flinta82s avatar
Tyvärr blir dom väl frikända men gubben har ju dokumenterat sina skador och misshandeln finns på film så det är väl bara hoppas på att dom blir fällda.
Fegisar!!
Citera
2005-03-11, 09:04
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
det är ganska konstigt dom måste ju ha fattat att här är det kamra övervakning,,eller är snuten så jävla korkade att dom inte inser att det är fel att misshandla en 64 årig senil gubbe,,
men det ger ju en fingervissning av vad det är för folk som faktiskt är poliser
Dom kanske trodde han var full, alkisar är som bekant fredlösa och polisens personliga slagpåsar. Dessutom måste man räkna med en sk. 'motanmälan' om man anmäler polisen för misshandel. Jag njuter av att dom blev fångade på bild, och jag hoppas de fälls och att deras namn och bild förevigas på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in