2005-03-11, 09:08
Medlem
Flinta82s avatar
Ur Aftonbladet:

"Åke Djerfsten säger att han tecknade åt poliserna att veva ner rutan, vilket de gjorde.
– Jag la armen på fönsterkarmen. En av poliserna sa åt mig att ta bort armen. Jag sa att det tänkte jag inte göra. Då sa de åt mig igen, men jag vägrade."

Så uppfattade jag det inte från filmen. Gubben var ju faktiskt lite kaxig och borde kanske haft en bättre attityd. Givetvis inget att bli misshandlad för men ändå nåt att tänka på...
Citera
2005-03-11, 09:16
Medlem
#Dom kanske trodde han var full#

jo det har hänt tidigare det var en bilist som fick hjärnblödning då misshandlade man honnom av hevete och kastade in han i fylle cell där höll han på och dö innan man fick klart för sig vad det var frågan om,,

men det spelar liksom ingen roll det är fortfarande grovt övergrepp, men att dom inte fattar att på en mack där folk smiter från betalning där kör man med kamra övervakning, det spelar ju igentligen ingen roll om det var legtimt det kommer ju att granskas till förbanelse i och med att det går att göra det,

dessa kamror som man kör med i usa gör att man kan kontrolera allt som görs och säjs det har ineburit att snutar fått sparken som inte lämpliga,,
hur fan skulle det gå i sverige det kommer inte att finas några snutar kvar om man inför det i svdala
Citera
2005-03-11, 09:44
Medlem
Flinta82s avatar
Riktigt pinsamt blir det ju när poliserna hävdar att Åkes knytnävsslag kom under dom 0,8 sekunderna som inte filmades. "Ett knytnävsslag går ju väldigt fort" säger en av poliserna. Knappast att Åke skulle hinna slå till polisen i ansiktet under dom 0,8 sekunderna som inte filmas. Då skulle man på något sätt se på hans rörelse att han slagit.
Citera
2005-03-11, 10:24
Medlem
uffeks avatar
expressen har filmen
http://www.expressen.se/index.jsp?a=253392
Citera
2005-03-11, 10:26
Medlem
Nån som vet vart rättegången kommer äga rum?

Skulle va roligt o gå på den
Citera
2005-03-11, 10:28
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Har stor respekt för Polisen i gemen. De här var dock idioter. Ska inte skattebetalarna få tilltala poliser utan att åka på däng? Patetiska poliser som hoppar på en gammal gubbe.
Citera
2005-03-11, 10:42
Medlem
Fan får inte igång filmen kan inte streama(Stavning? ) i WMP.
Nån som vet vart man kan ladda hela filmen direkt?
Citera
2005-03-11, 11:24
Medlem
uffeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopa
Fan får inte igång filmen kan inte streama(Stavning? ) i WMP.
Nån som vet vart man kan ladda hela filmen direkt?
prova:
mms://od2-ms.unbn.unit.net/kamera/content/expressen/overvakningsfilm.wmv
eller
http://od2-ms.unbn.unit.net/kamera/c...kningsfilm.wmv
Citera
2005-03-11, 11:29
Medlem
Perfekts avatar
vad är det får nått åskådarna plockar upp?
Citera
2005-03-11, 11:43
Medlem
MataGringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfekt
vad är det får nått åskådarna plockar upp?

Utslagna tänder?
Citera
2005-03-11, 12:54
Medlem
jaha jovissts avatar
Vilka fega jävla svin, dom måste hängas ut offentligt och få sparken. Antar att dom mobbade sina klasskamrater när dom gick i mellanstadiet också.
Citera
2005-03-11, 14:15
Medlem
Stones avatar
Jävla snutar. Hur fan kan de överhuvudtaget se den gamle mannen som ett hot. De är två stycken utbildade poliser som vet hur de tar hand om folk utan batong. Han var ensam och 64 år. Om inte dessa snutjävlar åker dit... fan vad sne jag är. Efter DNs artikel serie så är det bara helt underbart (dock tragiskt) att de åker dit på film. Vi har vårt Rodney King fall. Nu ska snutarna få sitta på kåken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in