2005-03-11, 17:09
Medlem
Verkar helt klart vara brukande av onödigt våld.

Dock, är man 64år och som denna gubbe då, inte är senil eller så, FATTAR man inte en tillsägelse eller vad??

"Ta bort armen" x 2, vad är problemet? "Näe tänker jag inte alls göra", går gubben på lekis eller?

LOVAR att han kör Volvo och inte släpper fram andra bilister vid filbyten heller!
Citera
2005-03-11, 17:19
Medlem
Boogie-ads avatar
Konstigt att ingen har nämnt snubben som stog och tankade bilen, hans reaktion var lika med 0... Han skulle jag spöa upp innan jag spöade upp poliserna för att hämnas den gamle mannen..

Och enligt mig så har det fan ingen betydelse att poliserna säger att han ska ta bort sin arm, menar ni som tycker att gubben va helt korkad som inte gjorde det och därmed alltså förtjänade stryket han fick ?

Har själv råkat ut för detta, och fick bara höra att det lönas inte att anmäla men vi är verkligen ledsna för det som hände...
Polisen i allmänhet har jag inte mycket till övers för längre, dom rånar banker och dom snor pengar ur sin egen personalkassa och misshandlar folk till höger och vänster, och kokar hembrännt men har likförbannat hjärta att komma till mig och ta min kokare !!!!!! ILLA .. Skämmes ta me fan
Citera
2005-03-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Konstigt att ingen har nämnt snubben som stog och tankade bilen, hans reaktion var lika med 0... Han skulle jag spöa upp innan jag spöade upp poliserna för att hämnas den gamle mannen..

Och enligt mig så har det fan ingen betydelse att poliserna säger att han ska ta bort sin arm, menar ni som tycker att gubben va helt korkad som inte gjorde det och därmed alltså förtjänade stryket han fick ?

Har själv råkat ut för detta, och fick bara höra att det lönas inte att anmäla men vi är verkligen ledsna för det som hände...
Polisen i allmänhet har jag inte mycket till övers för längre, dom rånar banker och dom snor pengar ur sin egen personalkassa och misshandlar folk till höger och vänster, och kokar hembrännt men har likförbannat hjärta att komma till mig och ta min kokare !!!!!! ILLA .. Skämmes ta me fan

Man ska inte dricka hembränt, då kan man bli blind.
Citera
2005-03-11, 17:40
Medlem
Zog Ruless avatar
Den manliga polisen hade tydligen bara jobbat i nio dagar, den kvinnliga i tio år. Verkar mycket konstigt att gubben skulle kunna skicka iväg en jabb som inte uppfattas i övervakningsfilmen, gammal boxare eller?

Snarar uppfattar jag det (utan att egentligen veta allt för mycket) att det var en situation som gick överstyr på grund av en gnällig gubbe en rookiepolis och en kvinnlig polis som kanske ville visa sig på styva linan och visa sin nya partner att hon duger.

Efter att det blev som det blev gjorde de som poliser allmänt gör, skriver en samstämmig rapport och gör den obligatoriska motanmälan när de blev anmälda. Tyvärr för dem hamnade deras handlingar på film så de kommer sannolikt inte undan (men vi får se, domstolar vill inte gärna döma sina vänner poliserna).

Även om gubben drygade sig och kanske till och med var en smula våldsam tycker jag att de agerade mycket konstigt när båda två vevade med sina batonger som värsta huliganerna istället för att helt enkelt fälla mannen med något jäkla polisgrepp. För inte kan det vara så att de inte lär sig att fälla en människa utan att skjuta eller klubba på med batongen? Två poliser ska kunna ta ner en 65-taggare utan större problem annars får de fan styra upp polishögskolan.

Tajmat att det här händer kort efter DN´s "drive" om polisvåld och deras kåranda.
Citera
2005-03-11, 17:52
Medlem
hur fan man än vrider och vänder på det så kan inte en senill gammal gubb jävel ses som ett hot, möjligen en arbets uppgift, kör tillbaka fanskapet till ålderdoms hemmet han rymt ifrån,,
Citera
2005-03-11, 17:54
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules

Även om gubben drygade sig och kanske till och med var en smula våldsam tycker jag att de agerade mycket konstigt när båda två vevade med sina batonger som värsta huliganerna istället för att helt enkelt fälla mannen med något jäkla polisgrepp. För inte kan det vara så att de inte lär sig att fälla en människa utan att skjuta eller klubba på med batongen? Två poliser ska kunna ta ner en 65-taggare utan större problem annars får de fan styra upp polishögskolan.
Usch, nu kommer de obligatoriska Oscars-skådespelareierna i rättssalen.

Polisen(med gråten i halsen):-"Jag var fruktansvärt rädd, jag fruktade för mitt liv, han var ohyggligt stark och aggressiv. Det var som om han gick på angeldust, batongslagen hade ingen verkan, jag trodde jag skulle dö, han var helt galen."
Citera
2005-03-11, 17:58
Medlem
Robert_Goatses avatar
Basebollligan 2
"Batongligan"
kommer snart till en bensinmack nära dig.
Citera
2005-03-11, 19:10
Medlem
Tammers avatar
Var nog rätt handlat av poliserna. En stöddig gubbe med viss attityd mot kvinnliga poliser. Enligt gubben själv satte han armbågen mot polisbilen. Då han ombads ta bort armen svarade han att "det tankte han visst inte", osv.
Klart poliserna måsta tillrättavisa gubben. Typisk rättshaverist...
Citera
2005-03-11, 19:11
Medlem
Känd våldsman

"Gubben" är tydligen en känd våldsman och som har ett gediget register. Gammal kåkfarare som gärna söker konfrontation med uniformer, speciellt på senare tid då en begynnade alkoholrelaterad senilitet trubbat omdömet ytterligare.
Citera
2005-03-11, 19:11
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Typisk rättshaverist...
Vem, gubben eller polisen ?
Citera
2005-03-11, 19:13
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insider_01
"Gubben" är tydligen en känd våldsman och som har ett gediget register. Gammal kåkfarare som gärna söker konfrontation med uniformer, speciellt på senare tid då en begynnade alkoholrelaterad senilitet trubbat omdömet ytterligare.

Jaha, ok, då är det fritt fram för batongen, sorry att jag klankade ner på polisen innan, jag tar tillbaks allt omedelbart.
Citera
2005-03-11, 19:19
Medlem
Dreamons avatar
Citat:

oh var du hört detta? Har du någon källa? Jag tänkte nämligen samma sak när jag såg han snacka i Tv4 idag. Såg ut som en gammal pundare/A-lagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in