2018-01-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Inte ens när de andra faller bort lyckas Swedin få något särskilt följe. Hans twitterkonto är patetisk. Där skall han tydligen ha närmare 27,000 följare men det är nästan aldrig mer än 2-3 som trycker gilla på hans inlägg. Vi vet ju också hur dessa journalisters följare ordnats. Köpt någon databas av en indier på Fiver. Var inne och kollade på hans twitter nyss och det är mediokert.

Intressant ändå att han retweetade detta för någon dag sedan:
Någon frågar "saker man kan säga i både sängkammaren och vid julbordet"
Någon okänd komiker svarade "vad kul det är att knulla"

Aftonbladet verkar vara en uppfostringsanstalt för män som bara skall ha knull i skallen.

Allvarligt. Hur många gånger har människor vid julbordet placerat ett rött äpple i munnen på Daniel Swedin och sedan skrattat rått?

Jag tror Swedin klarar sig från metoo. Hans passion är och förblir mat.
Citera
2018-01-25, 21:22
Medlem
Plocks avatar
Förra årets självmål iaf.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...ttias-karlsson

Va han nominerad på Idrottsgalan i år?
Citera
2019-02-05, 22:35
Medlem
Steamers avatar
På tal om hans förhållandevis höga följarantal på Twitter kontra hur få interaktioner han får, han använder antagligen någon intern vänsterblocklista som sprids mellan likasinnade. Jag är inte särskilt aktiv på Twitter, om man inte räknar retweets och likes, men jag noterade att jag är blockad av honom. Jag har varken läst några av hans tweets, än mindre kommenterat, ändå är jag blockad.
Jag vet att detta inte är ett ovanligt fenomen på Twitter, att det finns blocklistor för oliktänkande som jag, vore lite intressant att veta vilka som finns på dessa "dödslistor".
Citera
2019-08-23, 19:22
Medlem
Det vi har på Swedin är garanterat det han skriver i Aftonbladet. Med en sån som Thorwaldsson som LO-bas sitter Swedin säkert trots att han mycket sällan skriver om fackets och arbetarpartiets angelägenheter.
Swedin har bestämt sig för sedan länge att högerspöket är Sveriges farligaste fenomen.
Idag skriver han om vikten av att avväpna högerextremister. Tidigare har han skrivit om att sociala medier måste censureras p g a högerns hat och hot på nätet. När inte Swedin skriver om detta attackerar han Busch Thor och Kristersson och Åkesson för deras farliga nationalism och konservatism. Och så har han ju tack och lov Trump att tillgå när fantasin tryter.

Swedin skriver ingenting om Löfven och hans svek mot LO. Skulle behövas när Thorwaldsson tiger men just detta innebär frikort för Swedin att också hålla käft om socialdemokratins trolöshet. Men Swedin är ursäktad - han kan överhuvudtaget inte skriva något om SAP och Löfven utan att begå harakiri. Och han är nog väl medveten om att han är avslöjad även hos majoriteten av svenska löntagare som förut gick som arbetarklassen.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-08-23 kl. 19:26.
Citera
2020-02-03, 14:56
Medlem
"När staten kallar så svarar man ja"
Daniel Swedin lämnar Aftonbladets ledarsida för att bli talskrivare åt statsminister Stefan Löfven
Citera
2020-02-03, 16:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Daniel Swedin lämnar Aftonbladets ledarsida för att bli talskrivare åt statsminister Stefan Löfven
En försenad julklapp för alla oss som tycker illa om både Löfvén och Swedin - vilket fantastiskt par!
Citera
2020-02-03, 17:04
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En försenad julklapp för alla oss som tycker illa om både Löfvén och Swedin - vilket fantastiskt par!

Undrar hur många som tackade nej innan dom frågade denna pajas .
vilket hopplöst tråkigt jobb
Citera
2020-02-03, 17:34
Medlem
Trivs du inte på Aftonbladet?

– Jo, jag har tyckt det varit underbart nästan varje dag. Jag fick frågan om jag var intresserad av att bli talskrivare innan jag gick på föräldraledighet. Då tänkte jag ”nu eller aldrig”. När staten kallar så svarar man ja.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...obb-hos-lofven
Citera
2020-02-03, 19:40
Medlem
Sculleys avatar
Vem skulle vara mer lämpad att klippa ihop ett tal åt Den Store Ledaren än en "journalist" från aftonhora?

Det är bara käbbel.

Ingen kunde förutse detta.

Vi såg det inte komma.

Det skall vara ordning och reda.

Det ska vara ordning och reda på svenska arbetsplatser.

Vi måste ha ordning och reda vid våra gränser.

Det måste vara ordning i flyktingmottagandet.

Inte okej.

I Sverige har vi åsiktsfrihet, då får man tycka olika.

SD är nazister.
Citera
2020-02-03, 19:44
Medlem
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Undrar om han varit lika beredvillig att komma springande när staten kallar om det varit Åkesson som varit statsminister? Min gissning är att så inte varit fallet.
Citera
2020-02-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Undrar om han varit lika beredvillig att komma springande när staten kallar om det varit Åkesson som varit statsminister? Min gissning är att så inte varit fallet.

Killgissning är när man gissar, men i princip garanterat prickar rätt.
Citera
2020-02-03, 20:02
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vem skulle vara mer lämpad att klippa ihop ett tal åt Den Store Ledaren än en "journalist" från aftonhora?

Det är bara käbbel.

Ingen kunde förutse detta.

Vi såg det inte komma.

Det skall vara ordning och reda.

Det ska vara ordning och reda på svenska arbetsplatser.

Vi måste ha ordning och reda vid våra gränser.

Inte okej.

I Sverige har vi åsiktsfrihet, då får man tycka olika.

SD är nazister.

Ingen är mer lämpad än "Babyface" Swedin. Ingen brydde sig om vad han skrev på Aftonbladet. Ingen kommer att bry sig om hans Löfvenutläggningar
Senast redigerad av Mikojan 2020-02-03 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in