Jag är ateist och relativt hatisk mot religion. Men Idag argumenterade jag med en polare som är muslim. Det hela började med att jag påstod att religion är roten till all ont i världen. Jag refererade direkt till förhållandena i öststaterna. Han frågade mig varför, varpå jag svarade att religion har så många regler som sätter begränsningar på individen härav säger att du inte får göra si och att du måste göra så. Han som har läst Koranen sade att jag är hjärntvättad och har helt fel uppfattning om Islam.
Det fortsatte till det steget då han sa att det faktiskt står i Koranen att jorden är rund och även atomen nämns i koranen, och koranen skrevs ju innan detta bevisades vetenskapligt. "Men hur kan du veta att någon inte har omredigerat Koranen" frågade jag, varpå han svarade "Varför tror du att man lär sig Koranen utan till? Ord för ord och vers för vers. Jo, för att försäkra sig om att sånt inte sker". - Och det gör tydligen alla nya generationer av muslimer. Så i grund och botten skulle det märkas av om Koranen omredigerades.
Han sa att grunden som bör följas är:
"You shall not take part in anything that harms you"
"You shall not harm anyone else"
"Do not talk behind anyone's back" (Man måste ge alla en chans att försvara sig)
Bara positiva grejer.
Sedan stämmer ju det också att extremister tar det till en helt annan nivå som ger oss väldigt dåligt intryck av Islam. Det är precis som att alla som går till gymmet inte tar det till så pass extrem nivå att de föredrar att bli/se ut som professionella bodybuilders.
Kunde inte motbevisa Islam med något som helst argument eller fakta. Hur går ni tillväga om ni hamnar i en sådan diskussion? Vad kan man använda för argument för att motbevisa Islam? Missförstå mig inte, jag är inte desperat efter motbevisningar. Utan jag befinner mig just nu i en identitetskris och vill veta vad jag egentligen ska tro på. Vill ha motbevisning! Hoppas nig tog er tid att läsa!
Senast redigerad av PecsPerfection 2012-07-08 kl. 03:31.