Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag kan inte argumenten enligt dig men ändå fortsätter du argumentationen med mig och hävdar att du har rätt och jag har fel därför att vetenskapsteorin säger så.
Jag försöker visa dig att du inte förstår det du påpekar är fel, i fördel för din "teori" som du blivit lärd är sanningen helt utan någon sorts belägg. Uppenbarligen är det helt bortkastad tid efter att jag läst det här svaret. Du har uppenbarligen inte lärt dig ett dugg och inte tagit till dig någonting. Har du svårigheter att läsa det jag skriver eller är det förståelsen som felar?
Citat:
Teorier som ändras och läggs till hela tiden. Tror du på denna teori att allting är bara en inbillning? om inte har du varit en anhängare av denna teori ? Om ditt svar är ja så har du hela tiden haft fel om om att hela existensen skulle vara inbillning.
Vilken teori skulle det vara? Du hänvisade tidigare till att vetenskapsmän hävdat att man tror att allting är inbillning, men jag vill ha en källa till detta. Var har du fått det ifrån? Jag tror du i vanlig ordning läst något eller någons korkade kommentar till detta något, och fått en helt felaktig uppfattning då du inte förstått vad du läst.
Citat:
Och om det visar sig vilket kommer göra förr eller senare att Darwin hade fel och han misstolka allt som du och dina gelikar ser idag som självklar vetenskap är jag säker på att du kommer bli riktigt besviken. Det finns redan så kallade felande länkar men så fort man nämner dem, säger ni ''god of the gaps'' eftersom vetenskapen inte kan förklara dessa luckor.
Vilka luckor? Åter igen, kom med bevis. Vilka luckor finns det? Nämn en felande länk.
Du har även missförstått god of the gaps-argumentet, vilket du gör tydligt.
Citat:
Ni säger att det är vackert när vatenskapen ändras och läggs till. De må vara vackert men det bevisar något annat nämligen att ni fel hela tiden ändå har ni varit så säkra på er sak och först när en annan teori kommer som låter ''rimligare'' i era öron förkstar ni gamla teorier. Men du förstår att sanningen kan inte bli sannare. Sanningen kan man inte ändra eller lägga till. Sanningen är sanningen varken mer eller mindre. men ni håller på helatiden att lägga till och ändra teroier för att göra sanningen sannare. Det går inte.
Det där är en otroligt naiv och missrepresenterande bild av hur vetenskapen fungerar och enda anledningen att den uppstod är för att en del människor argumenterar att gud ord är evigt oförändrat medans vetenskapens inte är det. Nej, det är ett uselt argument som är baserat på en felaktig promiss som jag kommer till senare.
Citat:
Om dessa saker var känd för muhammed så skulle dessa saker även vara känd för muhammeds landsmän som hade en mycket högre rang i samhället men istället såg hans landsmän dessa upptäckter i koranen som mirakel och tror du verkligen att alla muhammeds landsmän omfamnade islam på en dag? de trotsade och argumenterade med muhammed precis som du gör nu fast de var mycket skickligare än dig på att ifrågasätta allt muhammed kom med ändå omfamnade de islam när koranen kom till de eftersom de insåg att de inte längre kunde föra argumentation med muhammed längre för att det var sanningen. Om dessa saker inte var ömöjliga att veta på muhammeds tid hade hans landsmän krossat muhammed med argumentaion tror du verkligen att hans landsmän gav upp sina gudar på en gång utan att bekylla muhammed för lögnare och ifrågasätta allt han kom med? Dessa saker som muhammed kom med de felsta av de har vetenskapen konstaterat nyligen.
Jag har precis bevisat att dessa saker var kända hundratals år innan Mo-mo levde. Jag har gett dig hänvisningar till vilka tidiga vetenskapsmän som postulerade dessa saker och man har dokument som dessa personer nedtecknat som innehåller just den vetenskapen. Det finns dokumenterat rent fysiskt. Du vägrar ändå erkänna det för att det invaliderar hela din uppfattning om koranens förträfflighet. Det är vad som händer här.
Vad Mo-mo's landsmän visste har jag ingen aning om, men jag är säker på att de inte hade tillgång till en gedigen utbildning och ett fint verktyg med hela världens kunskap tillgängligt med en knapptryckning, så som vi har idag.
Oavsett, det lustiga här, som många säkert redan noterat, är hur du försöker resonera att
vetenskapligen är felande eftersom du inte kan bemöta mina argument som dementerat alla dina påståenden om gudsinspirerad vetenskap i koranen. Ett klassiskt fall av en desperat ad-hom.
Citat:
förut trodde man att månen var självysande, förut trodde man att jorden var platt, förut trodde man att solen var stationär mycket mer och koranen sa något helt annat om dessa fenomen och de visade sig vara sant. Det finns massor av andra vetenskapliga sanningar i koranen men det förstår vi inte de nu, men när vi upptäckt det blir vi ännu mer chockerade över den heliga boken.
Det fanns en del människor som trodde dessa saker. Det fanns säkerligen en hel del som trodde annorlunda. Den enda ytterligare vetenskap som kommer upptäckas i koranen är poetiska verser som tolkas på ett sätt för att ytligt beskriva det man vill. Om gud ville delge kunskap om något så hade han väl förklarat sig tydligare än "vi har delat himmel och jord och sprider ut den" för t.ex. Big Bang? Tycker du inte?
Citat:
varför lever myror insekter och myggor vidare?
Därför att de är ohotade i sin nich och klarar sig mycket bra. Deras former är anpassningsbara och kräver inte mycket för att fungera var som helst på vår jord.
Citat:
Jaha så Jorden bombarderades med kometer som innehöll vatten sen efter att det var tilltäckligt mycket vatten på jorden så upphörde kometerna att falla? Ja du det låter rimligt och bra fortsätt med såna förslag.
Hur ofta händer det att jorden blir träffad av en komet? Inte ofta ellerhur? hur många gånger av de få gånger kometer träffat jorden har de innehålligt vatten? Vad fick kometerna sluta att falla när det fanns tilläckligt med vatten?
Jorden träffas konstant av rymdobjekt, även idag. Varje dag regnar det ner mindre objekt i vår atmosfär och brinner upp, och även om större objekt är mer sällsynta så förekommer de. Man beräknar att större objekt (kometer el. likn.) träffar jorden ungefär var 10 milj. år, och med jordens beräknade ålder på 4.5 miljarder år så blir det en hel del stora smällar.
Angående vatteninnehåll så består alla kometer vi känner till av mestadels is, men det finns meteorider, asteroider och mycket annat där ute.
Här har du en lista på kratar som uppstått av stora smällar, kratrar på 20km diameter eller mer.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...aters_on_Earth
Citat:
Det är okänt hur ''myterna'' började säger du alltså vet du inget om hur de började heller då ska du tycker jag vara lite ödmjuk inför dessa ''myter'' eftersom du med säkerhet inte vet hur och när de började.
Vilket är precis vad jag var. Jag skrev att jag inte vet något om dessa personer men vad jag vet är att man aldrig observerat något fall av magi eller mirakel under vetenskapliga förhållanden.
Citat:
Lev ditt liv som du vill leva det, slösa det på spel, alkohol, missbruk, Tv-tittande som innehåller en massa skadliga filmer och program. men i slutändan får vi ju alla veta sannigen. Ja sa dessa saker för det kännetckenar en icke-troende som fastnar åtmistone för en av dessa saker , något slags beroende.
Och? Låt alla göra vad de vill så länge det inte skadar någon annan. Dels är det skillnad på bruk och missbruk, var du verkar skilja på det enligt vad som är fel enligt dig och inte om det är skadligt eller ej.
Citat:
Du menar att 1,5 miljarder och ännu fler kristna är svagsinta och ateister är starksinta? kom ner på jorden igen du är uppe bland molnen och svävar.
Nej, jag skrev att om man är svagsint har man lättare att börja tro på en religion. Förstår du inte skillnaden kan du ju fundera på det ett tag. Du kanske motionerar ditt logiksinne en aning. Lycka till.