2012-07-12, 12:59
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Min avsikt med att poängtera att du klippt och klistrat från en annan källa är att du SJÄLV inte kan argumenten, men ändå bestämt hävdar det som sanning. Detta är inte en ärlig position att ha.
Herre jösses amalia, ibland undrar man ju om du har någon form av utvecklingsstörning. Självklart menar jag inte att antika grekernas spöken berättade något för Muhammed. Vad jag menade var att vetenskapen de lämnat efter sig mycket väl kunde vara känd för Muhammed eller någon nära honom, och alltså slå hål på myten att koranen var den första skiften att innehålla denna vetenskap.
Koranen (och i vissa fall Haditherna i ovan exempel) innehåller beskrivningar av vetenskap, ja, men det är inte vad vi diskuterar. Det intressanta är om dessa vetenskaper var omöjliga att veta på den tiden och på det sättet skulle vara en indikation på att den bara kunde kommit från gud, och alltså hade koranen innehållit anakronistisk kunskap och varit en sorts bevis. Om det bara handlar om vetenskap är ju alltså vilken skolbok som helst lika gudomlig som koranen.
Vilken bana menar du att koranen beskriver? För mig låter det som att man beskriver banan över himlen som vi ser det från jorden. Helt vanliga observationer alltså. Felaktiga, men ändå.
Bevisligen har man inte alltid sagt något annat om månens ljus eftersom den nämnda greken beskrev det som en reflektion. Vem påstår att vetenskapen alltid har sagt det? Har du någon källa utöver din sagoboksklubb?
Jag förnekar att gamle Mu-mu någonsin pratade med änglar eller gudomar, då det inte finns någon anledning att tro att något sådant finns.
Jag förnekar att Jesus skulle ha utfört mirakel och återuppstått från de döda, då det inte finns någon anledning att tro att något sådant hänt.
Jag förnekar att Moses skulle ha utfört mirakel och delat på något hav med trollkonster, då inget sådant någonsin observerats annat än i sagoberättelser.
GÄSP. Mer dålig diktkonst från första årtusendet? Otroligt intressant.. Du förstår väl att eftersom jag/vi anser boken vara människoskapad så betyder det här inget annat än att de som skrev den hade en livlig fantasi?
Big bang skapade all materia (från energi), ja.
Urvalet bestämmer ingenting. Vad som lever vidare och vad som dör ut ÄR urvalet.
Vi har inte observerat någon yttre påverkan. Har du?
Det finns otroliga mängder is som flyger runt i rymden i form av kometer och andra objekt. Att jorden skulle ha dragit till sig detta vid sin tillkomst eller under sin existens är föga förvånande. Kommer du ihåg gravitationskraften?
Vad är yttre påverkan? Det finns så många andra möjligheter än en evig trollgubbe utanför tidsdimensionerna.
Det finns mycket spekulation om abiogenesis (läran om hur livet började).
Människor kommer från apor, Fåglarna från dinosaurier.
Ja. Baserat på bevisen är det så det förmodligen gick till.
Människans övergångsfossiler:
http://www.theistic-evolution.com/hominids2_big.jpg
Fåglars evolution, hur vingarna utvecklades:
http://www.pbs.org/wgbh/evolution/li...l_034_01_l.jpg
Det är okänt hur myterna började. Om någon löjg vet jag inte. Förmodligen fanns det en man som kallades Kristos och ledde en kult vid tiden Jesus sagts ha levat. Namnet finns dokumenterat.
Muhammed kan man spekulera rätt mycket om då han levde relativt sent mot för de andra figurerna.
Är man svagsinnt så är det nog lättare att tro på någon gud, men jag har aldrig påstått det du skriver.
Känns det ärligt att sitta och hitta på vad jag anser? Du känner dig inte som en lögnare alls?
Herre jösses amalia, ibland undrar man ju om du har någon form av utvecklingsstörning. Självklart menar jag inte att antika grekernas spöken berättade något för Muhammed. Vad jag menade var att vetenskapen de lämnat efter sig mycket väl kunde vara känd för Muhammed eller någon nära honom, och alltså slå hål på myten att koranen var den första skiften att innehålla denna vetenskap.
Koranen (och i vissa fall Haditherna i ovan exempel) innehåller beskrivningar av vetenskap, ja, men det är inte vad vi diskuterar. Det intressanta är om dessa vetenskaper var omöjliga att veta på den tiden och på det sättet skulle vara en indikation på att den bara kunde kommit från gud, och alltså hade koranen innehållit anakronistisk kunskap och varit en sorts bevis. Om det bara handlar om vetenskap är ju alltså vilken skolbok som helst lika gudomlig som koranen.
Vilken bana menar du att koranen beskriver? För mig låter det som att man beskriver banan över himlen som vi ser det från jorden. Helt vanliga observationer alltså. Felaktiga, men ändå.
Bevisligen har man inte alltid sagt något annat om månens ljus eftersom den nämnda greken beskrev det som en reflektion. Vem påstår att vetenskapen alltid har sagt det? Har du någon källa utöver din sagoboksklubb?
Jag förnekar att gamle Mu-mu någonsin pratade med änglar eller gudomar, då det inte finns någon anledning att tro att något sådant finns.
Jag förnekar att Jesus skulle ha utfört mirakel och återuppstått från de döda, då det inte finns någon anledning att tro att något sådant hänt.
Jag förnekar att Moses skulle ha utfört mirakel och delat på något hav med trollkonster, då inget sådant någonsin observerats annat än i sagoberättelser.
GÄSP. Mer dålig diktkonst från första årtusendet? Otroligt intressant.. Du förstår väl att eftersom jag/vi anser boken vara människoskapad så betyder det här inget annat än att de som skrev den hade en livlig fantasi?
Big bang skapade all materia (från energi), ja.
Urvalet bestämmer ingenting. Vad som lever vidare och vad som dör ut ÄR urvalet.
Vi har inte observerat någon yttre påverkan. Har du?
Det finns otroliga mängder is som flyger runt i rymden i form av kometer och andra objekt. Att jorden skulle ha dragit till sig detta vid sin tillkomst eller under sin existens är föga förvånande. Kommer du ihåg gravitationskraften?
Vad är yttre påverkan? Det finns så många andra möjligheter än en evig trollgubbe utanför tidsdimensionerna.
Det finns mycket spekulation om abiogenesis (läran om hur livet började).
Människor kommer från apor, Fåglarna från dinosaurier.
Ja. Baserat på bevisen är det så det förmodligen gick till.
Människans övergångsfossiler:
http://www.theistic-evolution.com/hominids2_big.jpg
Fåglars evolution, hur vingarna utvecklades:
http://www.pbs.org/wgbh/evolution/li...l_034_01_l.jpg
Det är okänt hur myterna började. Om någon löjg vet jag inte. Förmodligen fanns det en man som kallades Kristos och ledde en kult vid tiden Jesus sagts ha levat. Namnet finns dokumenterat.
Muhammed kan man spekulera rätt mycket om då han levde relativt sent mot för de andra figurerna.
Är man svagsinnt så är det nog lättare att tro på någon gud, men jag har aldrig påstått det du skriver.
Känns det ärligt att sitta och hitta på vad jag anser? Du känner dig inte som en lögnare alls?
Jag kan inte argumenten enligt dig men ändå fortsätter du argumentationen med mig och hävdar att du har rätt och jag har fel därför att vetenskapsteorin säger så. Teorier som ändras och läggs till hela tiden. Tror du på denna teori att allting är bara en inbillning? om inte har du varit en anhängare av denna teori ? Om ditt svar är ja så har du hela tiden haft fel om om att hela existensen skulle vara inbillning. Och om det visar sig vilket kommer göra förr eller senare att Darwin hade fel och han misstolka allt som du och dina gelikar ser idag som självklar vetenskap är jag säker på att du kommer bli riktigt besviken. Det finns redan så kallade felande länkar men så fort man nämner dem, säger ni ''god of the gaps'' eftersom vetenskapen inte kan förklara dessa luckor. Ni säger att det är vackert när vatenskapen ändras och läggs till. De må vara vackert men det bevisar något annat nämligen att ni fel hela tiden ändå har ni varit så säkra på er sak och först när en annan teori kommer som låter ''rimligare'' i era öron förkstar ni gamla teorier. Men du förstår att sanningen kan inte bli sannare. Sanningen kan man inte ändra eller lägga till. Sanningen är sanningen varken mer eller mindre. men ni håller på helatiden att lägga till och ändra teroier för att göra sanningen sannare. Det går inte.
Om dessa saker var känd för muhammed så skulle dessa saker även vara känd för muhammeds landsmän som hade en mycket högre rang i samhället men istället såg hans landsmän dessa upptäckter i koranen som mirakel och tror du verkligen att alla muhammeds landsmän omfamnade islam på en dag? de trotsade och argumenterade med muhammed precis som du gör nu fast de var mycket skickligare än dig på att ifrågasätta allt muhammed kom med ändå omfamnade de islam när koranen kom till de eftersom de insåg att de inte längre kunde föra argumentation med muhammed längre för att det var sanningen. Om dessa saker inte var ömöjliga att veta på muhammeds tid hade hans landsmän krossat muhammed med argumentaion tror du verkligen att hans landsmän gav upp sina gudar på en gång utan att bekylla muhammed för lögnare och ifrågasätta allt han kom med? Dessa saker som muhammed kom med de felsta av de har vetenskapen konstaterat nyligen.
förut trodde man att månen var självysande, förut trodde man att jorden var platt, förut trodde man att solen var stationär mycket mer och koranen sa något helt annat om dessa fenomen och de visade sig vara sant. Det finns massor av andra vetenskapliga sanningar i koranen men det förstår vi inte de nu, men när vi upptäckt det blir vi ännu mer chockerade över den heliga boken.
varför lever myror insekter och myggor vidare?
Jaha så Jorden bombarderades med kometer som innehöll vatten sen efter att det var tilltäckligt mycket vatten på jorden så upphörde kometerna att falla? Ja du det låter rimligt och bra fortsätt med såna förslag.
Hur ofta händer det att jorden blir träffad av en komet? Inte ofta ellerhur? hur många gånger av de få gånger kometer träffat jorden har de innehålligt vatten? Vad fick kometerna sluta att falla när det fanns tilläckligt med vatten?
Det är okänt hur ''myterna'' började säger du alltså vet du inget om hur de började heller då ska du tycker jag vara lite ödmjuk inför dessa ''myter'' eftersom du med säkerhet inte vet hur och när de började.
Lev ditt liv som du vill leva det, slösa det på spel, alkohol, missbruk, Tv-tittande som innehåller en massa skadliga filmer och program. men i slutändan får vi ju alla veta sannigen. Ja sa dessa saker för det kännetckenar en icke-troende som fastnar åtmistone för en av dessa saker , något slags beroende.
Du menar att 1,5 miljarder och ännu fler kristna är svagsinta och ateister är starksinta? kom ner på jorden igen du är uppe bland molnen och svävar.
Senast redigerad av Islampeace 2012-07-12 kl. 13:06.
Senast redigerad av Islampeace 2012-07-12 kl. 13:06.