2012-10-22, 23:52
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Låt höra, vad är din sanning?
Den är förstås min;-
Citera
2012-10-22, 23:57
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Men håll med om att det sänker koranens trovärdighet som källa till vetenskap när användare som IP och mängder med andra muslimer kan tolka det som står däri som att salt och sötvatten ej kan blandas, när vi sedan försöker påpeka det absurda och helt felaktiga i IPs påstående så hävdar han att Koranen alltid har rätt och därför har den moderna vetenskapen fel.

Om IP kan feltolka något så banalt som vattenspektaklet, kan man då anklaga muslimer som finner stöd i Koranen för att döda otrogna och stena homosexuella och äktenskapsförbrytare? Kan man då på fullaste allvar hävda att Koranen är en bra bok?
Vill du jämföra vatten scenariot med att ta oskyldiga liv handfast, seriöst?
Citera
2012-10-22, 23:58
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:

Stackarn, låt dig inte luras av mitt användarnamn-har aldrig kört en taxibil. Men misslyckande verka inte främmande i ditt liv iallafall.
Javisstja, du kör bara på kvällarna. På dagarna är du professor i osmos och tolkningsföreträde.

Seriöst, du har orerat om olika tolkningar på barriärer och hinnor imellan söt o saltvatten några inlägg och vips så har du vänt skutan till att vi nu har klargjort att vi nu har ett stöd för blandat vatten i koranen.
Att du däremot inte har ryggrad nog att delge din tolkning till IP utan bara låter honom köra på för att göra er religion till åtlöje späder bara på min åsikt att du är en spineless jerk.

Yup jag har misslyckats massor av gånger, skillnaden mellan oss är nog snarare att du är okapabel till att inse dina misslyckanden.

I övrigt är jag nöjd över att du fortfarande inte kan låta bli att besvara mina innlägg trots dina töntiga " dig klarar jag inte av så dig svarar jag inte" postulat.
Citera
2012-10-22, 23:59
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Den är förstås min;-
Jag ska inte kritisera den eller ens nämn något om det, vill bara höra vad som får dig att göra BOMBSÄKRA uttalande om min tro, vilket du inte vet ett dyft om visserligen men men.
Citera
2012-10-23, 00:03
Medlem
Citat:
Vill du jämföra vatten scenariot med att ta oskyldiga liv handfast, seriöst?

Nej verkligen inte, jag påvisade det absurda i att framhäva en bok som är så vagt formulerad så att man kan finna stöd för direkta felaktigheter i den som en perfekt bok. Jag jämställde INTE vattencenariot med att mörda oskyldiga
Citera
2012-10-23, 00:53
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag ska inte kritisera den eller ens nämn något om det, vill bara höra vad som får dig att göra BOMBSÄKRA uttalande om min tro, vilket du inte vet ett dyft om visserligen men men.
Åjo, du tror ditt liv förädlas av att upprätta parallelvärld i din interna minneskapacitet och låsa kvar det där att underkasta dig, det kan vara en belsastning och har också konkret förspillt många liv, inte minst det spill som kommer av rent och skärt förtryck och internering av det kreativa fritt tänkande sinnet - jag är hyfsát säker på att du är en helt vanlig styck människan vilken lever under samma förutsättningar som alla gör, huruvida du tänker och ber om havregröt och kokningstid och skapar en fantastisk utsirad lära om havregröt är fylligare andighet än att sira ut den tomma fantasin om det övermäktiga ogripbar... det är enbart ett val om hur mycket du anser din smak ska ta energi ifrån dig på att tänka på havregröt eller gud i större delen av ditt liv..

Du har bara fått lära dig att inbillningen om att gud finns är något fint och ärbart, men den värderingen är inte heller din, den har ju uppkommit ur historiska trätor.. det är ganska simpelt krass psykologi om hur lågt stående människor beter sig i trängda situationer och detta håller du för ädelt för att det tyvärr utvecklat sig till system..

att ni orkar säger jag bara
Senast redigerad av BlackJewel 2012-10-23 kl. 01:02.
Citera
2012-10-23, 01:48
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nej verkligen inte, jag påvisade det absurda i att framhäva en bok som är så vagt formulerad så att man kan finna stöd för direkta felaktigheter i den som en perfekt bok. Jag jämställde INTE vattencenariot med att mörda oskyldiga
Det är en förtäckt 'bok' vars kunskap måste uttydas på vissa ställen samtidigt som det är glasklart i viktigare frågor som direkt påverka människan som med att ta ett oskyldigt liv. Du som har läst Koranen kanske känner igen min beskrivning. Vattenscenariot är bara en liten del av ett större budskap i sammanhanget och den centrala budskap är inte vagt formulerat. Jag är som sagt ingen teolog, utan en helt vanligt lekman.
Citera
2012-10-23, 01:58
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Åjo, du tror ditt liv förädlas av att upprätta parallelvärld i din interna minneskapacitet och låsa kvar det där att underkasta dig, det kan vara en belsastning och har också konkret förspillt många liv, inte minst det spill som kommer av rent och skärt förtryck och internering av det kreativa fritt tänkande sinnet - jag är hyfsát säker på att du är en helt vanlig styck människan vilken lever under samma förutsättningar som alla gör, huruvida du tänker och ber om havregröt och kokningstid och skapar en fantastisk utsirad lära om havregröt är fylligare andighet än att sira ut den tomma fantasin om det övermäktiga ogripbar... det är enbart ett val om hur mycket du anser din smak ska ta energi ifrån dig på att tänka på havregröt eller gud i större delen av ditt liv..
Du har bara fått lära dig att inbillningen om att gud finns är något fint och ärbart, men den värderingen är inte heller din, den har ju uppkommit ur historiska trätor.. det är ganska simpelt krass psykologi om hur lågt stående människor beter sig i trängda situationer och detta håller du för ädelt för att det tyvärr utvecklat sig till system..
att ni orkar säger jag bara
Är det ett standard svar till människor som tro på Gud eller är det skräddarsydd till mig? Vet du så pass mycket om mig att du kan avfärda det över en kopp kaffe. Och varför ser du ner på oss? Du har inga svar och våga inte heller redogöra för din egen tro, det är lätt att kritisera andra men jag frågade vad är din sanning(notera ordvalet du gjorde) som får tron på Gud att framstå som en inbillning? Upplys oss.

Varsågod scenen är din.
Citera
2012-10-23, 08:18
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
det är lätt att kritisera andra men jag frågade vad är din sanning(notera ordvalet du gjorde) som får tron på Gud att framstå som en inbillning? Upplys oss.

Varsågod scenen är din.
E du nu så förvirrad att du inte ens har koll på trådens namn?
Det handlar inte om BJ eventuella religion/sanning!
Inte heller om att du förtränger ditt taxikörande eller jobbar på ditt imaginära hobbyproffesurum
utan helt enkelt en tråd om islam!
Capishe??
Citera
2012-10-23, 08:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
[....to prevent them from mixing lest they corrupt one another.

Ah, då ser jag hur du menar. Allah har skapat en "barriär o fullständig åtskillnad" (barrier and a complete partition) *mellan söt- o saltvatten för att de förstörs om de blandas.*

Då återstår frågan var vi kan observera den här barriären. Så fort vatten med olika salthalter kommer i kontakt med varandra uppnås en jämvikt i salthalten. Detta *är ju t om en förutsättning för liv, då vi har en inre saltbalans. Skulle söt- o saltvatten hållas åtskilda skulle vi dö av ett par glas vatten. Koranens*barriär och fullständiga åtskillnad hade haft ihjäl oss - om den existerat.*
Citera
2012-10-23, 08:24
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ah, då ser jag hur du menar. Allah har skapat en "barriär o fullständig åtskillnad" (barrier and a complete partition) *mellan söt- o saltvatten för att de förstörs om de blandas.*

Då återstår frågan var vi kan observera den här barriären. Så fort vatten med olika salthalter kommer i kontakt med varandra uppnås en jämvikt i salthalten. Detta *är ju t om en förutsättning för liv, då vi har en inre saltbalans. Skulle söt- o saltvatten hållas åtskilda skulle vi dö av ett par glas vatten. Koranens*barriär och fullständiga åtskillnad hade haft ihjäl oss - om den existerat.*
Den där "barriären" är lika osynlig och overklig som när taxiförarn trolla fram en total kursändring i frågan! Numera påstås det finnas stöd för en blandning i koranen. Dock med problematiken att vi varken kan bevittna kursändringen eller än sämre stödet för densamma!
Citera
2012-10-23, 08:37
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Det är en förtäckt 'bok' vars kunskap måste uttydas på vissa ställen samtidigt som det är glasklart i viktigare frågor som direkt påverka människan som med att ta ett oskyldigt liv.

Slår det dig inte att det är ett väldigt suspekt sätt att författa en text på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in