2012-07-17, 16:41
Medlem
Bogomils avatar
Det började här #913 & # 964:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag påstår, att du inte har presenterat ett funktionellt verklighets-underlag, som kan användas för en meningsfull kommunikation.

Jag påstår också, att du gör ditt bästa för att undvika en sån verklighets-presentation genom ständigt att försöka leda ämnet in på allt annat än en sån 'verklighet'.

Och slutligen påstår jag, att detta är stereotypiskt för majoriteten av muslim-missionärer på detta forum. Det kommar sällan annat än rökridån, och sen rökridån om rökridån.

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Vänta.. har jag någon obligation eller är jag bunden till att lyda dina krav? Det verka som om det finns något slags kontrakt gentemot alla muslimer och dig? Jag vet inte vilka orsaken andra personer är här men jag har redan redovisat min. Deal with it.

....Med ditt fobi-liknande avböjande av en presentation av ditt verklighets-underlag.

Sen fortsättar du allmänt omkring detta # 1068:

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER
OK. Det stämmer att man hypotetisk kan ljuga och förvanska sina inlägg men känner man sig bedragen så finns möjligheten att undvika en kommunikation med personen ifråga. Personligen så är jag nöjd med utbytten jag har fått hittills; Du får helt enkelt lita på att jag inte har en ond avsikt att förleda någon, sen anger jag alltid källa om något tvivelaktigt påståendet kommer från mitt håll så det är öppen för vem som helst att granska.

Om du med predikar menar ett utbytte av perspektiv på tillvaron så stämmer det men det gör att även mina meddebattörer predikar.

Där du endast upprepar din rökridå om varför du....trots postulater om att du kännar verkligheten (# 1034)...ändå inte vill relatera till verkligheten. Det är fullständigt absurd att påstå sig ha 'sanningen' (~verkligheten), men inte kunne/ville validera detta skrävel.

Att öka på det genom "jag vill inte svara, därför att din tvivel/kritik 'sårar' mig" ger det en extra dimension av invaliditet utöver irrationaliteten.

Att plocka bort stämplen av missions-psykotiker är inte så svårt:

1/ Ett precist språkbruk, där personlig, subjektiv tro inte m.h.a. semantisk gymnastik påstås vara objektivt.

2/ Avstående från falsk lojalitet, när en med-troende ger sig in på skrattretande pseudo-vetenskaplig imbecilitet.

PS Jag har inte hunnit läsa dom sista 10 sidor ännu, så jag kan ha missat något relevant.
Citera
2012-07-17, 16:50
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det går inte att motbevisa Islam då hela skiten är baserad på presuppositionen att gud finns, vilket ni ännu inte lyckats bevisa. Ni har heller inte bevisat att någon av vetenskaperna i koranen inte fanns innan koranen skrevs. Det enda ni bevisat är att ni är döva och blinda för allt annat än eran egen dogma och förutfattade meningar om de vetenskaper ni anser vara sekundära.

Har du läst koranen?
Citera
2012-07-17, 16:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Har du läst koranen?

Har du?
Vad har det med något att göra?
Citera
2012-07-17, 17:02
Medlem
Citat:
Har du läst koranen?

Har du läst Eddan eller vedaskrifterna?
Citera
2012-07-17, 17:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har du läst koranen?

Tills det kommer någon rimligen intelligent person och ger stöd/belägg för, att koranen är värd att läsa i sin helhet, då räckar DIN marknadsföring av den som ett mycket bra argument för att det skulle vara bortkastad tid.
Citera
2012-07-17, 17:19
Medlem
Muslimer hävdar att koranen är felfri och är därför guds ord . Här är en länk till en video som bevisar att koranens beskrivning av det mänskliga embryo är fel . Och det finns många sådana exemplen .
http://www.youtube.com/watch?v=QRBrl02tnnY
Citera
2012-07-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tills det kommer någon rimligen intelligent person och ger stöd/belägg för, att koranen är värd att läsa i sin helhet, då räckar DIN marknadsföring av den som ett mycket bra argument för att det skulle vara bortkastad tid.

Inser du inte hur dumt det är att kritisera någonting som man inte ens har tagit sig tiden och läst. Hahah fick mig ett gott skratt. Så desperata att bevisa att vi tror på fel sak när nu inte ens vet vad som står i den. Och att ni genom felaktiga källor försöker säga att vi tolkat orden fel. Snälla, jag ska tro på hur ni tolkar Koranens ord, seems legit.
Citera
2012-07-17, 18:26
Medlem
Haren8s avatar
http://vimeo.com/9549129
Citera
2012-07-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickrpick
Inser du inte hur dumt det är att kritisera någonting som man inte ens har tagit sig tiden och läst. Hahah fick mig ett gott skratt. Så desperata att bevisa att vi tror på fel sak när nu inte ens vet vad som står i den. Och att ni genom felaktiga källor försöker säga att vi tolkat orden fel. Snälla, jag ska tro på hur ni tolkar Koranens ord, seems legit.

Det finns säkerligen hundratalet olika religiösa skrifter som säger att dom inehåller Guds ord och att allt som står i dom är sanning, du kan ju avfärda alla dessa utan att ha läst dom, varför kan då han inte avfärda en av dom utan att ha läst den?
Citera
Medlem
Kan du motbevisa att det finns en osynlig rosa drake i mitt garage?

Ersätt osynlig rosa drake med valfritt påhitt så kommer du förstå problemet med frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Har du läst koranen?

Har du läst Star Wars böckerna?
Citera
2012-07-17, 18:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickrpick
Inser du inte hur dumt det är att kritisera någonting som man inte ens har tagit sig tiden och läst.

Jovisst vet jag hur dumt det är, och därför refererar jag konstant till vad som har framförts här, och inte till vad som inte har framförts.

Iövrigt är Islampeace's (m.fl.) FRAMSTÅENDE exempel på inkompetent mytomani; typ att ge sig in på något man inte har en aning om, eftersom hans cut-and-paste argumentation är ljusår utanför hans faktiska kännskap till riktig vetenskap och/eller filosofi.

Citat:
Hahah fick mig ett gott skratt.

Det krävs uppenbarligen inte så mycket för att ha roligt i sandlådan.

Citat:
Så desperata att bevisa att vi tror på fel sak när nu inte ens vet vad som står i den.

Var min post verkligen SÅ svår att förstå för dig?

Citat:
Och att ni genom felaktiga källor försöker säga att vi tolkat orden fel.

Goddag....yxskaft. JAG har bett om ett grundläggande verklighets-underlag att börja från; jag kan inte se att du ger mig ett heller.

Citat:
Snälla, jag ska tro på hur ni tolkar Koranens ord, seems legit.

Vem är "ni"?

Och vilken tolkning har dessa "ni" gjort? Vad jag kan se är en oändlig mängd muslim-förvanskat vetenskap och ett muslimsk våldförande sig på språkets betydelse som bärare av kommunikation.

Vad har du att erbjuda annat än retorik: En verklighet kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in