Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Käre Islampeace.. Vakna upp. slösa inte ditt liv på att göra reklam för Gud. Jag är eller har varit muslim en gång i tiden. Jag är agnostiker nu. ge mig en enda konkret exempel på att Gud finns och jag gör reklam för Gud också. Vad har du som gör så mycket reklam för Gud fått i utbyte? Ja Gud säger i alla sina skrifter att de som tror på honom kommer få belöning i detta och nästa liv.
Judarna var också Guds utvalda men de har aldrig fått leva i fred. Är det så Gud belönar de ''rättfärdiga'' kanske? genom att låta de plågas och lida? kolla alla muslimiska länder det är Guds kärlek de får eller hur?
Varför försöker du omvända svenskar och försöker få de att tro på något som de inte vill veta av? varför är du så emot svenska lagar och sverige har läst igenom dina trådar och inlägg. Ett land som gett dig så mycket det är ironi på högsta nivå. Jag förstår att människan vill veta var hon kommer ifrån och vem hon är och varför hon finns men religion svarar INTE på dessa frågor. ett tips sluta sprida propaganda inte bara svenskarna utan också vi som flytt från förtryck från våra hemländer där islamister kryllar vill inte ha samma miljö i sverige. håll din tro för dig själv eller så åker du till somalia, afganistan, saudiarabien, Irak, Iran och fler andra muslimiska länder och ber de sluta mörda och våldta folk där kan du predika inte i ett land som sverige som klarat sig så galant bra utan religion.
Nu är du inne på det politiska och vi diskuterar religion. men du ska ändå få svar . Först vill jag säga det är beklagligt att du valt bort islam trots att du är muslim på pappret, man kan alltid hoppas att du hittar tillbaka vägen nån gång innan det är för sent.
Att det ser ut som det gör i muslimiska länder är för att väst lägger sig i muslimernas angelägenheter. De är omänskliga barbarer. Mördar och plundrar andra länder. Rikedomar och naturresurser råkar ha hamnat i mellanöstern som är ett strakt fäste för muslimerna. Islam födes i nordafika + mellanöstern. Efter andra världskriget har väst haft all sin fokus på mellanöstern och det är inte för att hjälpa dessa människor utan för at manipulera dem, när de säger att de ska ''importera demokrati'' Först och främst så kan man inte exportera demokrati. Men vilka länder är det de vill exportera demokrati till? Jo länder där det finns rikligt med olja. Över 40 % av världens oljaresurser kommer från mellanöstern och afrika främst nordafrika. Hur många krig har väst främst USA och England fört med muslimiska länder där nere? Vi har gulfkriget Irak - kuwiet. Vi har iran- irak kriget. Vi har palastiner. Med vilken rätt har israel rätt att ta över ett land som inte är deras men som påstås varit deras för tusentals år sen? Ja det har alltid funnits judar i palastina men inte i den omfattning det gör idag och de har inte haft militär makt i palastina, varför ska denna grupp få landet och mörda och plundra och bygga som de vill när det finns muslimer och kristna i landet också? Återkommer till det sen. Usa har krigat mot Irak och bombat irak flera gånger, USA har krigat mot somalia, de har skapat kaos i lybien, syrien, eypten.
Sen har vi afganistan. De har varit där i 10 år och afganska folket lever i skräck varje dag. Med vilken rätt har väst rätt att vara i afganistan i 10 år och mörda befolkningen? Med vilken rätt har USA rätt att ha drönare över afganistan och trycka på en knapp i USA och (ibland eller ofta) ''missa'' och råka mörda oskyldiga?
Iraks före detta president skapade de själva genom att hjälpa honom militärt och ekonomiskt de var bland annat amerikanska och engelska och franska vapen som irak använde mot kuwiet, västs kemiska vapen som användes mot shia-muslimer i irak och kurder och USA var väl medveten om det men eftersom de måste ha en anledning till attt ta över ett lands rikedomar måste de manipulera folket. De skapar en president gör honom maktfull och rik men också ondskefull så presidenten behandlar sitt eget folk på ett grymt barbariskt sätt för att sen när USA erbjuder hjälp ska invånarna välkomna de med öppna armar.
Så tog de irak genom att hjälpa presidenten genom att he honom makt, pengar, ära för att sen största honom. Samma sak med usamabinladin. USA tränade talibaner hjälpte usama ekonomiskt miltärt mot sovjet när sovjet ville ta över afgansiatn. Sen när han inte behövdes längre störtade usa honom på grymmaste sätt genom att flyga över ett självständigt land (pakistan) som har kärnvapen utan att be om lov, mörda usama och ta kroppen till USA.
När muslimerna tog över halva europa lämnade de efter sig saker som bibliotek, skola, vackra byggnader, poesi, vetenskap, kultur men dessa barbariska västländer lämnar efter sig bombar, lik, förstörelse, kaos, elände och plundrar.
Men väst har inte vunnit något på sin byteshandel. De tror det men så är det inte.
Du säger att muslimiska länder är si och så och att sverige klarar sig galant bra utan religion men deras egen framgång kan leda till deras undergång. Du ska få se att främst USA:s framgång blir till deras underång.
reflektera över dessa verser:
Men det kan hända att något är er förhatligt och [ändå] är detta ett gott för er; och det kan hända att ni älskar något och [ändå] är detta ett ont för er – Gud vet, men ni vet inte.2
Sverige och svenskar i all ära och jag har inte klagat på de som visar andra människor respekt. Att utlänningar finns i sverige och andra väst-länder beror på de själva. De flesta som bor här är här på grund av krig som väst har skapat i respektives hemländer. Jag är inte otacksam mot det jag har fått i detta land tvärtom är jag tacksam och jag visar min tacksamhet genom att arbeta och betala skatt och inte genom att tacka varenda svensk som finns på denna planet. Desutom är varenda människa fri att bosätta sig vart hon vill på denna jord enligt religion och enligt FN.
Det verkar som att du tror att muslimiska länder är bara eländiga medans det är harmoni i väst? Tänk om tvänk om 2 gånger. Säger finanskrisen dig något? Och du reflektera över dessa verser:
[27:4]Vi har låtit dem som inte tror på det eviga livet se sina handlingar i ett förskönande ljus och så går de sin väg fram, snubblande än hit än dit i blindo.
[27:5]Ett bittert straff väntar dem och i det eviga livet skall de stå som förlorare.
[27:6]Du har [Muhammad] fått ta emot [uppenbarelsen av] Koranen av en vis, en allvetande [Herre].
Och du jag försöker inte omvända någon svensk så som du påstår. Det står redan klatt för mig att det är en omöjlighet och därför försöker jag inte det heller.
Koranen: MEN FÖR dem som framhärdar i att förneka sanningen är det likgiltigt om du varnar dem eller inte - de vill inte tro. (6) Gud har förseglat deras hjärtan och deras öron och täckt över deras ögon; ett strängt straff väntar dem. (7)
Deras hjärtan är sjuka av tvivel och Gud låter det onda förvärras, och ett plågsamt straff väntar dem för deras ständiga lögner. (10)
Och när de manas att inte störa ordningen och sprida sedefördärv på jorden, svarar de: "
Vi vill bara förbättra och ställa till rätta." (11)
Nej, det är de som stör ordningen och sprider sedefördärv men det inser de inte. (12) Och när de uppmanas att tro som andra människor tror, svarar de: "Skall vi tro som dessa enfaldiga stackare?" Nej, det är de som är enfaldiga stackare, men det vet de inte
Och jag är väl medveten om att jag och de jag argumenterar mot inte kommer erkänna och godta varandras åsikter och inte helelr att vi kommer mötas vid en punkt i disskussionen.