2012-07-26, 11:39
Medlem
Perriss avatar
Vi ska väl kanske inte överdriva så vi slår knut på hela tangentbordet. Hon är överviktig, men det är ju ingen extrem valross-ister-klumpsfetma. Främst är det väl omkretsen kring midjan som börjar röra sig runt riksfyllda centimeterar vilket kan skapa hälsoproblem i framtiden, tror jag. Och självklart blir hon inte mer motiverad för att hon utsätts för hat och blir kallad tjocksmock, resultatet blir ju som synes ofta det motsatta. Istället behöver hon, och andra i samma viktklass rejält med stöd och motivation för att gå ner ett par kilon.

/perris
Citera
2012-07-26, 11:45
Medlem
Nissekatts avatar
Ja inget är ju vackrare än en kvinna som kommer dö i förtid på grund av sin egen vanskötsel och respektlösa behandlande av sin kropp. Tjejer med KOL är ju också jävligt hett!
Citera
2012-07-26, 12:00
Medlem
blabla-s avatar
Det som gör mig mest upprörd är att hon uppenbarligen inte är ett dugg stolt över sin Fläskdoris-image. I såna fall hade hon såklart inte reagerat på platta magar och inte heller behövt tigga likes genom sin hopplöst fåniga bildtext.

Jag har själv gått från mullig (mullig på riktigt, inte journalistfet) till smal. Det var absolut inte jobbigt. Jag började träna och tänkte lite på vad jag stoppade i mig.
Citera
2012-07-26, 12:02
Medlem
Overminds avatar
Det var nog den vidrigaste kroppen jag sett på väldigt väldigt länge. Fy fan. Skulle inte röra henne alls.
Citera
2012-07-26, 12:08
Medlem
Under---18s avatar
Bör tappa 15 kilo minst, 20 är att rekommendera.

Hennes armar är ju för fan större än mina äcklig jävla gris
Citera
2012-07-26, 12:17
Medlem
Jag tror att kvinnorna säger att hon är vacker dels för att det ser bra ut att säga så, men också för att intala sig själva att fetma är något vackert. Kan hon vara fet så kan jag också, säger tillräckligt många att hon är vacker så är det okej att väga 20 kg för mycket!

Nej fy fan, riktigt äckligt med sådär feta tjejer. Hon borde rannsaka sig och gå ned 15-20 kg. Dagens ros går till Erik Torgny Walfridsson för att han vågar påpeka att fettot på bilden är ett fetto.
Senast redigerad av 60cmSlak 2012-07-26 kl. 12:19.
Citera
2012-07-26, 12:26
Medlem
Tuffluffs avatar
Perfekt timing bara. Kanske också en "konspriation" där ett nätverk snabbt sprider nyheten av "politiska" anledningar. Kroppsfixeringsfrågan kommer uppåt på det offentliga samtalets agenda.
Citera
2012-07-26, 12:31
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifson
Tycker det är intressant att alla kommenterar hur modig fettot var som la upp bilden, för att i nästa andetag säga att hon inte alls är fet eller ful. Varför i helvete är det modigt att lägga upp en bild på sig om man inte är fet och ful? De får fan bestämma sig.

Att alla gillar och kommenterar "Snygg" och så vidare på en ful tjejs bilder är ju inget ovanligt. Tjejer gör alltid det här på varandra, oavsett hur ful tjejen ifråga är. Detta ger dem alldeles för högt självförtroende i sitt eget utseende, vilket gör att de faktiskt inte förstår att de är ohälsosamt feta.

Likadant med fettot på bilden det handlar om. Hon har ju knappast fattat att hennes fetma är ohälsosam (och har hon lyckats äta sig till den storleken går det nog uppåt fortfarande), på grund av alla som skriver att hon är smal, snygg, etc.

Hon skrev dessutom en blogginlägg nyligen, där hon sög i sig bekräftelsen och tramsade lite mer:

http://lindamariie.blogg.se/2012/jul...ar-vacker.html

Titta! Hon fattar inte ens att hon är fet..

hur i helvete kan hon påstå att hon tränar bra och äter bra? en som gör det ser INTE ut sådär.
Citera
2012-07-26, 12:33
Bannlyst
Alltså vad fan är det här för jävla skitsnack, människor är så fucking lata så att dom låter sånt där skit anses som "kurvor".. kurvor, KURVOR? DET DÄR ÄR FUCKING FETTOJÄVLA FET.

Och så ska hela kommentarsfältet spammas med "Det är insidan som räknas" "Kvinnor har en annan typ av fettfördelning" "det är genetiskt hur manm blir tjock"

Kan inte hela världens äckliga fetton fatta att det där inte håller lägre? Varför är man i en så här lat n värld där fetton är idealer för det passar ens egna livsstil bäst.

Ska fan göra växthuseffekten en tjänst o spränga bort alla dom här jväla fetton sompruttar, usch
Citera
2012-07-26, 12:41
Medlem
Det där är allt annat är kurvor. Fyfan vilket äckligt jävla fetto. Usch...
Citera
2012-07-26, 12:43
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfarbror
Kul att han använde Kim Kardashian som exempel på en kvinna med kurvor. En kvinna med inlägg i både bröst och röv.

Det tycker jag också är ganska roligt. Om en tjej redan från början har en ansenlig fettprocent och
inte är smal, i stil med Kim Kardashian, då har många personer lättare för att se över det faktum
att de gör skönhetsingrepp. Ungefär som att det bara är en fortsättning på deras sunda kurvor.
Som att deras högre fettprocent befriar de från att bli dömda för ytlighet/dålig självkänsla,
trots att de gör exakt samma ingrepp som de smalare tjejerna med lägre fettprocent.

Hela den här grejen med Linda-Marie Nilsson visar på den intressanta konsekvensen av
att stå upp och vara lycklig innehavare av något som majoriteten räds för, i det här fallet viss övervikt.

Exempel:
Någon är överviktig, har extrakilon men tycker att han/hon är vacker. --> Win!
Någon har lite pengar, är ganska fattig men är helt tillfreds med sitt liv och det denne har. --> Win!
Någon förlorar varenda fotbollsmatch, kan inte träffa bollen, men tycker det är jätteroligt att
spela fotboll och gör det med världens största leende. --> Win!

Detta är något de flesta människor tycker är jävligt skönt att se. Det är befriande att se
en person sitta på ett kort som de flesta skulle vara rädda för/skämmas för och visa att
den personen lyckats skapa kärlek inför sig själv och sitt liv med det här kortet i handen.

Det blir dock skevt när folk vill påstå att de lite "osäkrare" korten är lika säkra eller till och med
bättre än mer givna statuskort. Ungefär som att det inte får finnas bättre/sämre kort och om
det nu måste finnas det så är det lättare att hacka på de bättre korten och höja de sämre
till skyarna.

Lite svårt att förklara men någon kanske förstår vad jag menar.
Senast redigerad av solopoetry. 2012-07-26 kl. 12:47.
Citera
2012-07-26, 12:51
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfarbror
Kul att han använde Kim Kardashian som exempel på en kvinna med kurvor. En kvinna med inlägg i både bröst och röv.

Hennes goodies är äkta. Hon har tom bevisat det med röntgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in