Citat:
Ursprungligen postat av quincy
Ja, hon är fet. Samtidigt var det en snygg bild och jag får lite lust att krama om henne och bita henne lite i den mulliga goa magen.
Jag håller med henne om att folk inte ska skämmas så hårt för sina kroppar så fort de faller utanför den väldigt smala normen. Hon verkar vara en skön tjej med vett bakom pannbenet! Som hon säger är det synd att en sån här vardaglig (men fin) bild ska behöva väcka sån uppmärksamhet.
Jag håller med dig när du håller med om att folk inte ska skämmas för sina kroppar! Oavsett hur man ser ut ska man älska sig själv. Dock betyder inte det att man inte bör sluta försöka förbättra sig. Särskilt när det handlar om fetma (för det är vad detta är) som kommer leda till att hon dör i förtid och får försämrad livskvalité den tid hon lever. Det krävs inte mycket övervikt alls för att man snabbt ska må mycket sämre både psykiskt och fysiskt och enligt mig är det ungefär samma sak som att röka.
Det som väcker uppmärksamhet är inte att hon postar en bild utan att hon uppmuntrar och försöker normalisera ett sjukligt tillstånd genom att tracka ner på tjejer på andra sidan av spektrumet. Jämför att hon skulle postat en bild där hon röker med liknande upplägg.
Med det sagt så ska självklart inte överviktiga tjejer behöva skämmas för att visa sig i bikini MEN man måste inse att övervikt inte enbart är ett estetiskt problem utan framförallt ett medicinskt. Det bör inte uppmuntras och normaliseras!