2012-07-26, 12:54
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Det tycker jag också är ganska roligt. Om en tjej redan från början har en ansenlig fettprocent och
inte är smal, i stil med Kim Kardashian, då har många personer lättare för att se över det faktum
att de gör skönhetsingrepp.

Du menar att hon är lik Kim Kardashian i kroppen? Nja, finns nog några stycken som inte håller med där riktigt...
Kim är inte fet.
Citera
2012-07-26, 12:57
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjoelke
Du menar att hon är lik Kim Kardashian i kroppen? Nja, finns nog några stycken som inte håller med där riktigt...
Kim är inte fet.

Nej, haha, verkligen inte. Jag svarade på Mysfarbrors inlägg om det faktum att många personer
refererar till "sunda kroppar utan operationer/inlägg" till andra kändisar som har högre fettprocent
men gör skönhetsingrepp trots det. När jag snackade om Kim Kardashian hade jag inte börjat
kommentera vad jag anser om journalisten ännu.
Citera
2012-07-26, 13:05
Medlem
quincys avatar
Ja, hon är fet. Samtidigt var det en snygg bild och jag får lite lust att krama om henne och bita henne lite i den mulliga goa magen.

Jag håller med henne om att folk inte ska skämmas så hårt för sina kroppar så fort de faller utanför den väldigt smala normen. Hon verkar vara en skön tjej med vett bakom pannbenet! Som hon säger är det synd att en sån här vardaglig (men fin) bild ska behöva väcka sån uppmärksamhet.
Citera
2012-07-26, 13:08
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
När jag snackade om Kim Kardashian hade jag inte börjat
kommentera vad jag anser om journalisten ännu.
Ursäkta missförståndet från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Kvinnan i fråga är dock ohälsosamt fet. Det är en annan sak.

Ja, och nu tror jag tjockis har börjat sålla och banna bland kommentarerna. Fetto vill bara "likes" på sin bild annars blir det precis som med konditionsträningen....jobbigt.

Män! Bemanna harpunerna!
Citera
2012-07-26, 13:21
Medlem
Nissekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quincy
Ja, hon är fet. Samtidigt var det en snygg bild och jag får lite lust att krama om henne och bita henne lite i den mulliga goa magen.

Jag håller med henne om att folk inte ska skämmas så hårt för sina kroppar så fort de faller utanför den väldigt smala normen. Hon verkar vara en skön tjej med vett bakom pannbenet! Som hon säger är det synd att en sån här vardaglig (men fin) bild ska behöva väcka sån uppmärksamhet.

Jag håller med dig när du håller med om att folk inte ska skämmas för sina kroppar! Oavsett hur man ser ut ska man älska sig själv. Dock betyder inte det att man inte bör sluta försöka förbättra sig. Särskilt när det handlar om fetma (för det är vad detta är) som kommer leda till att hon dör i förtid och får försämrad livskvalité den tid hon lever. Det krävs inte mycket övervikt alls för att man snabbt ska må mycket sämre både psykiskt och fysiskt och enligt mig är det ungefär samma sak som att röka.

Det som väcker uppmärksamhet är inte att hon postar en bild utan att hon uppmuntrar och försöker normalisera ett sjukligt tillstånd genom att tracka ner på tjejer på andra sidan av spektrumet. Jämför att hon skulle postat en bild där hon röker med liknande upplägg.

Med det sagt så ska självklart inte överviktiga tjejer behöva skämmas för att visa sig i bikini MEN man måste inse att övervikt inte enbart är ett estetiskt problem utan framförallt ett medicinskt. Det bör inte uppmuntras och normaliseras!
Citera
2012-07-26, 13:38
Medlem
quincys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissekatt
Jag håller med dig när du håller med om att folk inte ska skämmas för sina kroppar! Oavsett hur man ser ut ska man älska sig själv. Dock betyder inte det att man inte bör sluta försöka förbättra sig. Särskilt när det handlar om fetma (för det är vad detta är) som kommer leda till att hon dör i förtid och får försämrad livskvalité den tid hon lever. Det krävs inte mycket övervikt alls för att man snabbt ska må mycket sämre både psykiskt och fysiskt och enligt mig är det ungefär samma sak som att röka.

Det som väcker uppmärksamhet är inte att hon postar en bild utan att hon uppmuntrar och försöker normalisera ett sjukligt tillstånd genom att tracka ner på tjejer på andra sidan av spektrumet. Jämför att hon skulle postat en bild där hon röker med liknande upplägg.

Med det sagt så ska självklart inte överviktiga tjejer behöva skämmas för att visa sig i bikini MEN man måste inse att övervikt inte enbart är ett estetiskt problem utan framförallt ett medicinskt. Det bör inte uppmuntras och normaliseras!
Övervikt behöver inte alltid betyda att personen är ohälsosam. Levnadssättet och andra riskfaktorer påverkar betydligt mer än BMI även om det såklart ofta finns en korrelation.

Håller dock med dig att fetma inte ska förhärligas för mycket, men som det ligger till i Sverige just nu är det nog det sista att oroa sig över... Att ta den striden och rikta den mot enskilda personer som är feta men samtidigt tillfreds med sig själva, tex. i hennes kommentatorsfält är dock bara missriktat och mest bara jävligt taskigt enligt mig. Att bemöta matmissbruk med skuldbeläggande och kränkningar riskerar nog, precis som med andra missbruk, bara att göra problemet större. Det är nog snarare uppmuntran, nya metoder och ett starkare självförtroende de flesta tjocka framförallt skulle behöva.
Senast redigerad av quincy 2012-07-26 kl. 13:43.
Citera
2012-07-26, 13:41
Medlem
MelkerDs avatar
Modigt? Nej, snarare förutsägbart. Klart hon visste att folk skulle "gilla" skiten. Hade inget brytt sig hade hon väl klagat på det i någon artikel. Det är hon och hennes kast som äger konsensius.
Citera
2012-07-26, 13:48
Medlem
Bjorlins avatar
Och vafan var det som ens var märkvärdigt med den bilden?
Citera
2012-07-26, 13:52
Medlem
quincys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorlin
Och vafan var det som ens var märkvärdigt med den bilden?
Att den var omärkvärdig och fick många likes.
Citera
2012-07-26, 13:55
Medlem
Bjorlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quincy
Att den var omärkvärdig och fick många likes.
Exakt, you got my point
Citera
2012-07-26, 14:00
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Diskussion gäller inte hennes kroppsform utan att en bild
på en journalist på norra skåne kan bli så spridd på bara några timmar.
35 319 likes på bra 3 timmar är en massiv siffra. Kan detta ha varit
något planerat? Kanske att flera människor samtidigt matar ut bilden
via olika sociala medier, eller är jag ute och cyklar?

Påminner vänligen om att det alltså inte primärt är bilden som skall bedömas och diskuteras i denna tråd i Medier och journalistik, utan dess popularitet och spridning genom sociala medier. Åtskilliga inlägg raderade.

/Moderator
Citera
2012-07-26, 14:03
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Hur populärt hade det varit om man lagt upp en rejält fetmagad man tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in